افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مجتمع ذخیره‌سازی سوخت صنایع شیروان/خراسان شمالی در ذخیره‌سازی سوخت جایگزین

ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791841

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت:

مجتبی شکوری گفت: نیروگاه شیروان به عنوان یکی از صنایع اصلی استان ظرفیت ذخیره سازی 40 میلیون مترمکعبی داشت اما امسال مخزن 30 میلیون مترمکعبی وارد زنجیره شد و ظرفیت ذخیره سازی سوخت خود را افزایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، مجتبی شکوری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری مشترک شرکت نفت، گاز و برق خراسان شمالی گفت: تامین، توزیع و ذخیره سازی سوخت بر اساس فرآورده های نفتی. شرکت های سراسر کشور مسئولیت شرکت نفت را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 51 جایگاه عرضه نفت و 30 جایگاه CNG در خراسان شمالی فعال است و بیش از 155 صنعت هم اکنون در فهرست صنایعی هستند که در مواقع نیاز از سوخت استفاده می کنند.

شکوری با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی خدمات برای خانوارها و صنایع به صورت الکترونیکی ارائه می شود، گفت: پس از ثبت نام در سایت نیو تجارت آسان می توان نفت سفید را از طریق کارت بانکی دریافت کرد.

این مسئول اضافه کرد: در سال 95 بیش از 34 هزار خانوار نفت سوز در روستاهای خراسان شمالی و 300 دست فروش فعال توزیع نفت سفید و گازوئیل را بر عهده داشتند اما در حال حاضر 4 هزار خانوار در استان از سوخت برای وسایل گرمایشی استفاده می کنند. لذت بردن.

وی افزود: علاوه بر این در برخی از روستاهایی که گاز دارند خانواده هایی هستند که شرکت گاز علمک نصب کرده اند اما به دلیل مشکلات مالی خانواده ها شرایط لوله کشی داخل ساختمان را نداشتند.

شکوری با اشاره به اینکه خانوارهای بدون گاز طبیعی به دو دسته عادی و صعب العبور تقسیم می شوند، گفت: خانوارهای معمولی در تمام ایام سال خدمات رسانی می کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما خانوارهای صعب العبور به نوعی هستند. در فصل زمستان تردد تانکرها در این مکان ها غیرممکن می شود، بنابراین در ابتدای فصل زمستان به آنها سهمیه سوخت داده می شود تا بتوانند از ذخایر استفاده کنند و مشکلی نداشته باشند.

وی تعداد نفتکش های استان خراسان شمالی را 101 فروند اعلام کرد.

این مقام مسئول گفت: در هر فصل جلسه مشترکی با جهاد کشاورزی استان برگزار می شود و میزان سوخت مورد نیاز کشاورزی بر اساس زمین های زراعی که در فصول مختلف به آنها اختصاص داده می شود، تصویب می شود و همه درخواست ها تایید می شود. جهاد، مزرعه روستایی تبدیل به محصولی می شود که در اختیار مردم قرار می گیرد.

شکوری با اشاره به اینکه امسال 49 هزار درخواست برای سوخت کشاورزی ارسال شده است، افزود: در نظر گرفته می شود مشکلی وجود ندارد.

این مسئول گفت: انبارهای ذخیره سوخت شهرستان از حساس ترین انبارها هستند. این انبارها قبلا در خارج از محدوده مسکونی قرار داشتند، اما با توسعه شهرسازی در محدوده مسکونی قرار گرفتند که برای جابجایی مکاتبات زیادی انجام می شود، اما با موفقیت انجام می شود. اجرا شد .

وی با اشاره به اینکه حفاظت از تمامی انبارهای سراسر کشور که در داخل شهرستان وجود دارد انجام شده است، گفت: انبار خراسان شمالی ظرفیت ذخیره سازی 50 میلیون لیتر نفت سفید، بنزین و نفت گاز را دارد که علاوه بر مرکزی انبار بجنورد، سایر انبارها در شهر اسفراین قرار دارد که فعال نمی باشد.

شکوری افزود: بیشتر محصولات مصرفی روزانه در ایستگاه ها از انبارهای همجوار تحویل می شود و در مواقع ضروری به انبار استان نیاز خواهد بود. علاوه بر این، ظرفیت ذخیره سازی استان به سهمیه اختصاص داده شده توسط یک کشور مرتبط است.

وی یادآور شد: بیشتر صنایع استان خراسان شمالی با گاز طبیعی همراه هستند که در فصول سرد سال که فشار گاز افت می کند، سوخت دوم بر عهده شرکت نفت استان است و طبق قرارداد با آنها، زمانی که فشار گاز کاهش می یابد، قطعا گاز برای او اتفاق می افتد.

شکوری افزود: یکی از صنایع بزرگ استان نیروگاه شیروان است که ظرفیت ذخیره سازی 40 میلیون مترمکعبی دارد اما امسال مخزن 30 میلیون مترمکعبی وارد زنجیره شد و ظرفیت آن افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارخانه ها باید به سوخت دوم مجهز شوند، گفت: شرکت نفت استان موظف است در نیمه اول هر سال طی جلسه ای که شرکت نفت با مراجعی از جمله سازمان صمت دارد، سوخت دوم صنایع را تامین کند. انجام جهاد کشاورزی، برای کلیه صنایع استان مکاتباتی جهت تامین سوخت دوم در نیمه اول سال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع در نیمه اول سال سوخت دوم را تامین نمی کنند، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال و زمستان اولویت تامین سوخت از نیروگاه شیروان است که تامین برق مردم را با مشکل مواجه می کند. اتفاق نمی افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید