کارخانه قند شیروان و فولاد اسفرین در لیست بدهکاران/صنایع گاز خراسان شمالی باید عرضه LNG را در زمستان مدنظر قرار دهند.


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893264

حسن رضا میربلوکی با بیان اینکه کارخانه قند شیروان با 22 میلیارد تومان و فولاد اسفرین با 14 میلیارد تومان بدهی مشترکان معوق این شرکت هستند، گفت: کارخانه فولاد اقساط کرده و بدهی ها در حال پرداخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک باینورد، حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در استان با اشاره به اینکه 36 پروژه گازرسانی در دولت امسال به بهره برداری می رسد، گفت: هفته پروژه های در دست ساخت شامل گازرسانی به دو روستا، چهار شهر روستایی، چهار پاسگاه مرزی و 25 واحد صنعتی جدید است.

وی با بیان اینکه روستای رشوانلو در شهرستان شیروان و روستای هوشان در شهرستان مانه و سملگان که در مجموع دارای 99 خانوار با 335 نفر جمعیت هستند امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند، گفت: حجم شبکه این دو پروژه 8500 است. متر با اعتبار بالغ بر 23 میلیارد و 985 میلیون تومان می باشد.

میربلوکی افزود: همچنین گازرسانی به روستای سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان، روستای گلی شهرستان بینورد، روستای کارا نوده شهرستان بینورد و روستای سوخسو هاشم در شهرستان بینورد در هفته جاری افتتاح می شود. روستای پاسرکانلو از توابع شهرستان بینورد با حدود 600 نفر جمعیت. ، حدود 270 نفر از گازرسانی مناطق الحاقی طرح روستای بچه دره بهره مند می شوند.

وی در ادامه به گازرسانی به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت 25 واحد صنعتی از نعمت گاز بهره مند می شوند که 11 صنعت در شهرک بجنورد، 5 صنعت در اسفرین، 4 صنعت در شیروان، 2 صنعت در شهرستان بجنورد هستند. گرمه و فاروج، جاجرم، مانه و سملقان هر کدام یک صنعت دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هفته دولت چهار نقطه مرزی خیرآباد، کاریز، قراقانلو و بکسو از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

میربلوکی افزود: با تکمیل عملیات گازرسانی به 25 شهر و 750 روستا و استقرار 7 هزار و 512 کیلومتر شبکه توزیع و توزیع و نصب بیش از 182 هزار و 872 خط انشعاب، استان خراسان شمالی به یکی از سه استان پیشرو کشور تبدیل شده است. منطقه گازرسانی استان در زمینه گازرسانی سرسبز است.

میربلوکی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری 100 درصد است، افزود: تاکنون 750 روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند و افزایش درصد خانوارهای روستایی به 92 درصد رسیده است که از دیگر دستاوردهای این طرح است. شرکت گاز در نگرش تجاری و ارتقای سطح زندگی مردم خوب روستا.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده تعداد مشترکان گاز استان خراسان شمالی 350 هزار و 108 خانوار است، گفت: از این تعداد 38 درصد مشترک روستایی و 62 درصد مشترک شهری هستند.

میربلوکی بیان کرد: از کل مشترکان گاز استان 38.4 مشترک بجنورد، 18.9 شیروان، 14.6 اسفرین، 10.7 مانه و سملقان، 5.8 فاروج، 4.7 جاجرم، 4.8 رازو جرگلان و گرمه 3 1 است.

این مسئول اضافه کرد: مشتریان بد گاز خراسان شمالی کارخانه قند شیروان با 22 میلیارد تومان و فولاد با 14 میلیارد تومان اقساط فولاد هستند و بدهی ها پرداخت می شود و دلیل اصلی این بدهی ها عدم ثبات قیمت ها در طول سال است. سال گذشته بود، اما امسال با ثبات قیمت ها، پرداخت ها به موقع انجام می شود.

وی گفت: صنایع خراسان شمالی باید به فکر تامین سوخت مایع باشند، سال به سال مصرف سوخت افزایش می یابد، مشعل ها را دوگانه سوز کنند زیرا در زمستان به دلیل مصرف زیاد با محدودیت مواجه می شوند.

وی گفت: بیشترین مصرف گاز در شبانه روز مربوط به نیروگاه شیروان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهار هزار خانوار بدون گاز و از سوخت های فسیلی استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید