برداشت 230 هزار تن چغندر قند از مرکز تولید چغندر قند خراسان رضوی


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904086

کرزی گفت: شهرستان جوین با سطح زیر کشت 4 هزار و 450 هکتار چغندرقند و برداشت پیش بینی شده 230 هزار تن، قطب تولید چغندرقند خراسان رضوی محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر کرزی مدیر جهادکشاورزی در گفت و گو با صبح توس; وی با اشاره به تمرکز این شهرستان بر تولید چغندرقند به عنوان ماده اولیه در مزارع جوین گفت: با توجه به میانگین برداشت حدود 50 تن چغندر در هکتار، پیش بینی می شود حدود 230 هزار تن محصول تولید شود. تولید شده در جوین

کرزی این محصول را نقش مهمی در چرخه تولید کارخانجات موجود در شهرستان دانست و افزود: در فصل برداشت این محصول با فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل، اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهر جوین ایمن شده و چرخ های کارخانه قند و اسید سیتریک شهر به حرکت در می آیند.

مدیر جهادکشاورزی جوین گفت: کارخانه قند جوین یکی از بزرگترین کارخانه های مصرف چغندرقند در کشور است که شکر سفید درجه یک با کیفیت و استاندارد را به بازار عرضه می کند.

کرزی اضافه کرد: در سال های اخیر چغندر برداشت شده با لودر به کارخانه قند منتقل می شد اما در هنگام بارگیری چغندر برداشت شده با دستگاه لودر پاک کن هیچ گونه ضایعات شکسته یا ضایعاتی به انبار اصلی کارخانه منتقل نمی شود.

وی ادامه داد: بخشی از محصول چغندر قند جوین در کارخانه اسید سیتریک این شهرستان که در زمینه شوینده ها، پاک کننده ها و نگهدارنده ها فعال است، فرآوری و تبدیل می شود.

چغندرقند به عنوان ماده اولیه تولید قند و شکر یکی از محصولات استراتژیک و استراتژیک برای تامین امنیت غذایی محسوب می شود که در این راستا شهرستان جوین به عنوان یکی از مراکز مهم تولید چغندرقند در کشور گام مهمی در جهت خودکفایی تولید شکر در کشور برداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید