یک میلیون و 300 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شد / 570 آشپزخانه مهدوی در خراسان رضوی


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834729

سلم آبادی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک میلیون و 300 هزار پرس غذای گرم و 67 هزار بسته غذا بین نیازمندان خراسان رضوی و 670 هزار افطاری ساده از خیریه ها، خیریه ها، موسسات خیریه، هیئت های مذهبی، نهادهای دولتی و گروه های جهادی توزیع شده است. پهن شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس؛ وی گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، نگاه مردم به محرومان این ماه خاص است. مردم در این ماه هیجان زده هستند و به دنبال فرصتی برای انجام یک کار خوب هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: 570 آشپزخانه مهدوی در استان خراسان رضوی داریم که در ماه مبارک رمضان فعال شدند و همگی مردمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان یک میلیون و 300 هزار پرس غذای گرم و 67 هزار بسته غذا بین نیازمندان استان توزیع شده است و 670 هزار سفره افطاری ساده از سوی خیران، خیران، خیران، هیئت های مذهبی اهدا شده است. نهادهای دولتی و گروه های جهادی گسترش یافته اند.

سلم آبادی گفت: یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد خراسان رضوی در دهه پایانی ماه مبارک رمضان، بحث شورای غروب استان است. برنامه ریزی کردیم که شورای زکات استان به همراه خیریه ها، موسسات خیریه و موسسات دریافت کننده فطریه مجوز جمع آوری زکات فطره را با آرم و عنوان شورای زکات برای هر فردی صادر کند.


ایجاد بیش از 21 هزار شغل در خراسان رضوی توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به واگذاری تسهیلات اشتغال به منظور ارتقای توانمندی جامعه هدف کمیته امداد گفت: یکی از برنامه های مهمی که در سال جاری دنبال می کنیم، فراهم کردن شرایط اشتغال است. “

وی افزود: در شهرستان سراس ضمن دیداری با امام جمعه و فرماندار آن شهرستان، مقرر شد کمیته ای برای کمک به هر تعداد شغل ساخته شده از بند «ب» تشکیل شود. تبصره 16 در قالب تسهیلات قرض الحسنه با سهم حمایتی 4 درصدی 7/7 ساله بر اساس شرایط اعلام شده بتوانیم شهرستان را در بحث اشتغال و درآمد خانواده یاری کنیم.

سلم آبادی گفت: بحث دیگری که در سرس داشتیم کمک به بیماران عزیز از جمله شیمی درمانی، دیالیزی، پیوند و بیماران لاعلاج در جامعه هدف کمیته مددکاری برای رفع بخشی از نیازهای درمانی آنها بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 700 میلیارد تن منابع اشتغالزایی داشتیم که با گزارشی که امروز دریافت کردیم 100 درصد آن را پرداخت کردیم و توسط کمیته امداد استان برای خانواده ها در نیاز.”

وی خاطرنشان کرد: امسال 1760 میلیارد تن منابع اشتغالزایی کمیته امداد استان است که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر منابع تسهیلات است و این نشان می دهد که با توجه به شعار امسال کمیته امداد استان. مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش‌سازی، اشتغال‌زایی، کمیته امداد هدایت و ارتقای توانمندی خانواده را دنبال می‌کنند.

سلم آبادی در پایان گفت: با واگذاری این منابع در سال گذشته بیش از 21 هزار شغل در استان ایجاد کردیم و امسال با وجود اینکه هیچ اطلاعیه ای اعلام نشده، برآورد ما ایجاد 30 هزار شغل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید