افزایش 17 درصدی تصادفات برون شهری در خراسان شمالی/ وضعیت تصادفات و تلفات جانی در محور شیروان بحرانی است.

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801867

رحمان اسپیدکار گفت: وقوع تصادفات برون شهری در استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمان اسپیدکار رئیس پلیس راه خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است، گفت: مجموع تصادفات برون شهری استان 17 درصد بوده است.

به گزارش سپیدکار، در استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع تصادفات برون شهری منجر به فوت، جرحی، خسارت به پلیس راه اسفراین – سبزوار به 12 درصد در پلیس مخفی راهنمایی و رانندگی بجنورد تا شش درصد، راهنمایی و رانندگی گرمه-جاجرم تا هفت درصد، پلیس راهنمایی و رانندگی چمن بید تا سقف 14 درصد، پلیس راهنمایی و رانندگی بجنورد- آشخانه تا سقف 23 درصد و پلیس راهنمایی و رانندگی شیروان تا سقف 16 درصد.

وی همچنین بیان کرد: در مدت مذکور تعداد فوتی های ناشی از تصادفات مذکور در جاده های استان در پلیس راه گرمه – جاجرم به 11 درصد، در پلیس راه چمن بید به 18 درصد افزایش یافته است. در بوینورد-پلیس راهنمایی و رانندگی در آشخان. به 39 درصد و در پلیس راهنمایی و رانندگی شیروان به 89 درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی افزود: در مجموع کشته شدگان در جاده های برون شهری استان طی مدت مذکور 25 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین یادآور شد: در این مدت تعداد تصادفات فوتی در محور شیروان به 96 درصد و تعداد قربانیان این تصادفات به 89 درصد بحرانی است.

سپیدکار در ادامه بیان کرد: از مجموع تصادفات رخ داده در جاده های استان در این مدت 52 درصد در محورهای اصلی استان و 48 درصد مابقی در جاده های فرعی رخ داده است.

وی گفت: 70 درصد تصادفات مربوط به خودرو، 12 درصد تصادفات مینی بوس و کامیون و 10 درصد مابقی مربوط به موتور سیکلت بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی همچنین گفت: واژگونی وسایل نقلیه 32 درصد علت و همچنین تصادف از جلو، 18 درصد علت و تصادف از عقب که 13 درصد از علل این تصادفات را به خود اختصاص داده است. .

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی از جلو (34 درصد)، انحراف و پرخاشگری به چپ (15 درصد)، تخطی از سرعت مطمئنه و تخطی از سرعت مطمئنه (18 درصد) نیز از عوامل این تصادفات است.

سپیدکار همچنین افزود: در 26 تصادف، سازمان ها نیز سهمی از تقصیر داشتند که نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: بیشترین زمان وقوع این فجایع از ساعت 16 تا 20 (28 درصد)، از ساعت 12 تا 16 (24 درصد) و از ساعت 8 تا 12 (18 درصد) است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود افزایش ترافیک و همچنین نقص در زیرساخت های جاده ای و شیوه رانندگی استان را از دلایل اصلی این تصادفات عنوان و خاطرنشان کرد: اصلاح، تابلوهای راهنمایی و روشنایی باید اصلاح شود. .

وی در ادامه گفت: در محور چمن بید – جنگل گلستان 45 کیلومتر از مسیر تعریض و چهار بانده شدن جاده انجام شود همچنین در برخی از نقاط این محور جاده ایجاد شود.

سپیدکار افزود: برای محور گرمه – چمن بید باید بازوی جاده ای ایجاد و نواقص جاده ای اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق اورژانس استان نیاز به ترمیم دارند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی یادآور شد: قبل از شروع عملیات باید عیوب پل تراز غیرهمسطح بجنورد – آشخانه و رانش زمین در محدوده خندق لو (در همین محور بجنورد – آشخانه) بازسازی شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید