ارسال 100 میلیون لیتر سوخت جایگزین به صنایع خراسان شمالی در سال جاری


ساعت: 13:41
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921597

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان اعلام کرد؛

سید رضا احمدنیا گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده 73 درصد از مخازن صنعتی استان خراسان شمالی برای استفاده به عنوان سوخت جایگزین ذخیره شده و 100 میلیون لیتر فرآورده نیز تاکنون به صنعت ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا احمدنیا رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: اقدامات مربوط به ذخیره سازی سوخت دوم صنعت طبق روال هر ساله و امسال انجام می شود. همچنین ذخیره سازی سوخت صنعتی در زمینه نفت کوره از خرداد ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از جمله صنایع اصلی استان، کارخانه سیمان، نیروگاه شیروان و آلومینا جاجرم نفت کوره به عنوان سوخت ثانویه هستند، ادامه داد: پتروشیمی و کارخانه قند شیروان نیز از نفت گاز به عنوان سوخت ثانویه استفاده می کنند.

احمدنیا با بیان اینکه کمبود سوخت ثانویه برای صنایع وجود ندارد، گفت: بر اساس درخواستی که صنایع نیروگاه شیروان با مخزن 70 میلیون لیتری داده اند، این میزان سوخت به صورت کامل دریافت شده است. 29 میلیون لیتر در حال حاضر 13 میلیون لیتر ذخیره کرده است.

وی با اشاره به اینکه دومین مخزن ذخیره سوخت کارخانه آلومینیوم جاجرم 16 میلیون لیتر است و این میزان سوخت نیز تحویل شده است، افزود: همچنین کارخانه قند شیروان با ظرفیت سه میلیون لیتر 850 لیتر دوم دریافت کرده است. پتروشیمی خراسان که ظرفیت مخزن سوخت جایگزین آن 200 هزار لیتر است، درخواستی برای تحویل سوخت دوم ارسال نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مکاتبات دومین ذخیره سازی سوخت صنایع از خرداد ماه به صنایع استان ارسال شده است، مشکلی در جهت تحویل سوخت وجود ندارد، اما اولویت اصلی تامین سوخت نیروگاه شیروان است. .

وی گفت: در مجموع امسال 73 درصد از مخازن صنایع بزرگ استان ذخیره سوخت جایگزین داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید