افزایش 52 درصدی صادرات کالا از گمرکات خراسان شمالی/ پیش بینی 100 میلیون دلاری کالاهای استان در سال جاری


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819499

در مراسم تجلیل و قدردانی از گمرکات خراسان شمالی اعلام شد؛

در مراسم تکریم و معرفی گمرکات خراسان شمالی، صادرات کالا از گمرکات خراسان شمالی در سال گذشته 52 درصد افزایش یافته و پیش بینی صادرات 100 میلیون دلاری کالا از استان به بازارهای هدف اعلام شد. سال نو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرتارک، امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل گمرک خراسان شمالی از جواد جعفری مدیرکل سابق گمرک خراسان شمالی تجلیل شد و ناظر گمرکات خراسان رضوی به مشهد مقدس معرفی شد.

جعفری در این مراسم گفت: از بدو تاسیس و راه اندازی گمرک خراسان شمالی اقدامات لازم برای ارائه بهترین خدمات گمرکی به تجار و تولیدکنندگان خراسان شمالی در زمینه صادرات و واردات کالا از این گمرک انجام شده است.

وی افزود: اقدامات انجام شده نیازی به مراجعه تجار و تولیدکنندگان خراسان شمالی برای دریافت خدمات گمرکی به استان های دیگر ندارد.

مدیرکل سابق گمرک خراسان شمالی همچنین گفت: گمرک خراسان شمالی در حال حاضر دفاتر متعددی را در واحدهای تولیدی صادرات محور استان فعال کرده است تا خدمات گمرکی سریعتر به متقاضیان صادرات کالا ارائه شود.

وی افزود: خراسان شمالی از فرصت های صادراتی بسیار خوبی برخوردار است که دستگاه های اجرایی استان نیازمند پردازش و صادرات هستند تا این تسهیلات واقعی و صادرات محور شود.

جعفری در عین حال اعلام کرد که در سال 1400 در مجموع 125 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر و به خراسان شمالی وارد شده است.

وی افزود: 68 میلیون دلار صادرات کالا و 55 میلیون و 500 هزار دلار واردات کالا است.

مدیرکل اسبق گمرکات خراسان شمالی گفت: در سال 1400 نسبت به سال 99 صادرات کالا از خراسان شمالی 52 درصد از نظر ارزشی و واردات کالا به خراسان شمالی 22 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: در سال 1400، 76 هزار تن کالا از خراسان شمالی صادر و 30 هزار تن کالا به خراسان شمالی وارد شده است.

جعفری یادآور شد: در سال 1400 نسبت به سال 99 از نظر وزنی صادرات کالا از خراسان شمالی 57 درصد منفی بوده است.

وی درباره کالاهای صادراتی و وارداتی سال 1400 نیز بیان می کند: بیشترین کالاهای صادراتی از خراسان شمالی به بازارهای هدف شامل کود اوره، بلوک آلومینیوم، محصولات فولادی، رب گوجه فرنگی و رب زعفران است.

مدیرکل سابق گمرکات خراسان شمالی افزود: آنچه منجر به کاهش وزن صادرات به خراسان شمالی و افزایش ارزش صادرات شده است جایگزینی صادرات بلوک آلومینیومی به جای صادرات آلومینا در کشور است. استان که ارزش افزوده صادرات از استان را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 بیشترین کالاهای وارداتی به استان شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات و برنج بوده است.

جعفری در عین حال از پیش بینی ارزش صادرات کالا از خراسان شمالی در سال 1401 به 100 میلیون دلار خبر داد.

مدیرکل سابق گمرک خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مجتمع فولاد اسفراین طرح توسعه را در دستور کار دارد، مجتمع آلومینا جاجرم نیز بازاریابی جدیدی را برای بلوک های آلومینیومی خود انجام داده است، بنابراین پیش بینی می شود در سال 1401 ارزش صادرات کالاها افزایش یابد. از خراسان شمالی به 100 میلیون دلار می رسد.

در این مراسم زبیدی معاون حقوقی و ناظر نظارت نیز گفت: انتظار می رود عباس باقری رئیس کل گمرک خراسان شمالی به توسعه رئیس سابق ادامه دهد.

زبیدی افزود: در عین حال باید از رویکرد و نظرات کارشناسان گمرک نیز بهره ببرند.

تقاضای معاون حقوقی و نظارت گمرکات ایران: انتظار می رود به درخواست شهروندان خراسان شمالی برای خدمات گمرکی استانی پاسخ داده شود تا مردم مجبور نشوند برای رفع مشکلات خود به گمرکات استان مراجعه کنند.

به گزارش عصرتراک، امروز طی مراسمی از جواد جعفری مدیرکل سابق گمرکات خراسان شمالی به عنوان رئیس گمرک مشهد و ناظر گمرکات خراسان رضوی معرفی شد.

عباس باقری نیز به عنوان سرپرست اداره کل گمرکات خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید