رکورد بی سابقه صادرات کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان/ پیش بینی صادرات 2.5 میلیون تن کالا در سال 1401.


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817215

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مبین علی میر از رکورد بی سابقه صادرات کالا از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جدید 2.5 میلیون تن کالا از این بازارچه ها صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: با وجود همه کارشکنی ها و تنگ نظری های تحمیل شده به بازارچه های مرزی، شاهد تحولات چشمگیری در صادرات و واردات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان هستیم. .

وی افزود: صادرات از بازارچه های مرزی استان به رقم بی سابقه یک میلیون و 679 هزار و 967 تن رسیده است که نسبت به سال 99 رشد 33 درصدی داشته است که این میزان صادرات از زمان ایجاد بازارچه ها بی سابقه بوده و در نوع خود رکورددار است. «به همین دلیل است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حتی در شرایطی که تحریم ها و تعهدات ارزی وجود نداشت هرگز به این رکورد نرسیدیم، افزود: حداقل 2.5 میلیون تن کالا برای سال جدید برنامه ریزی شده است و من از این موضوع مطمئن هستم.

وی گفت: در حوزه واردات در سال گذشته حدود 93 هزار و 961 تن کالا از محل ارز حاصل از صادرات پیله به کشور وارد شد که نسبت به یک هزار و 399 تن 7 هزار و 206 درصد افزایش نشان می دهد.

صلح ادامه داد: بیش از 80 درصد صادرات از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد که افتخار دیگری برای بازارچه هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید