صدور بی سابقه ترین مصوبه تاریخ تجارت مرزی با سیستان و بلوچستان / فرصت صادرات و واردات 400 دلاری کالا در هفته برای مرزنشینان

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792520

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مبین علی میر از صدور بی سابقه ترین مصوبه تاریخ تجارت مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امکان صادرات و واردات کالا به ارزش 400 دلار در هفته از طریق بازارچه های مرزی برای مرزنشینان فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: بر اساس این تصمیم که در کارگروه مرزهای استان با همکاری و پیگیری های ویژه گرفته شد کل استان می تواند دریافت کند. 400 در هفته «واردات یا صادرات کالا به دلار بدون هیچ گونه تشریفات گمرکی.

وی افزود: در این طرح که از امروز اجرا می شود مرزنشینان می توانند 800 قلم کالا اعم از قطعات یدکی، صوتی، تصویری، خانگی، مواد غذایی و خوراکی، منسوجات و … را صادر و وارد کنند.

این مسئول گفت: مرزبانان در شعاع 50 کیلومتری نقطه صفر مرزی می توانند با ارائه نقشه عبور از مرز در بازارچه های مرزی نسبت به خرید و تجارت اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین پرورش دهندگان می توانند با ارائه نامه جهاد کشاورزی، کاه و دریاچه را بدون محدودیت وارد کنند.

میر افزود: از رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری دعوت می شود تا با بازدید از بازارچه ها بر روند صادرات و واردات کالا از مرزنشینان نظارت دقیق داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید