رشد 33 درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان / واردات دام 53 درصد افزایش یافت

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796106

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مبین علی میر از رشد 33 درصدی صادرات کالا و رشد 53 درصدی واردات دام از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 200 هزار تن کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده است که این رقم 900 هزار تن بیشتر است. نسبت به ثبت نام همین تن کالا، رشد 33 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

وی گفت: صادرات کالا به سیستان و بلوچستان از طریق بازارچه های مرزی، پایانه های مرزی، منطقه آزاد و بندر چابهار انجام می شود و سایر دستگاه ها نیز طبق قانون موظف به همکاری و انجام تعهدات خود در این زمینه هستند.

میر افزود: در حال حاضر تنها پایانه های مرزی میرجاوه و میلک فعال است و سایر کالاهای صادراتی از طریق بازارچه های ریمدان، پیشین، جالق، کوهک، میرجاوه، میلک و گمشاد صادر می شود.

این مقام مسئول صادرات و واردات از طریق بازارچه های مرزی از فرصتی بی نظیر برای تحول منطقه و حمایت از چرخه اقتصادی و تولید کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: سیمان، کاشی، سرامیک، بیسکویت، شیرینی، آب میوه، میوه، ساق پا و سایر محصولات غذایی عمده‌ترین کالای صادراتی از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید