واردات دام از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۱۸ درصد افزایش یافت


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890365

مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام از بازارچه های مرزی استان در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 218 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از واردات حدود هفت هزار گونه دام از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: واردات دام زنده از طریق بازارچه های مرزی این استان 218 درصد نسبت به سال گذشته است. مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این افزایش علاوه بر تامین گوشت استان و کشور، خلاءهای اشتغال منطقه را پر کرده و در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دام قاچاق از مرزهای آن صورت نمی گیرد، افزود: پیش بینی می شود امسال 20 هزار راس دام از بازارچه های مرزی وارد استان شود.

این مسئول با بیان اینکه کشتارگاه سابق پس از سه سال تعطیلی فعال شد، گفت: با این میزان ظرفیت واردات، چند کشتارگاه دیگر نیز فعال می شود که نیاز به خرید گوشت از دولت دارد.

وی گفت: اگر از این استان گوشت بخرید به راحتی می توانید نیاز کشور را تامین کنید و قیمت بازار را بزنید. در غیر این صورت اجازه صادرات گوشت از استان را بدهند

مدیر بازارچه های مرزی استان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان گنجینه عظیمی از منابع طبیعی و اقتصادی است که قطعا می تواند با آوردن هر چه بیشتر آنها در سطح ملی و استفاده کارشناسانه از آنها اقتصاد منطقه را متحول کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید