ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان ممنوع نیست/واردات و صادرات تمامی کالاها از بازارچه های مرزی آزاد است.


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884166

مبین علی میر گفت: ورود کالا به سیستان و بلوچستان ممنوع نیست و واردات تمامی کالاها از بازارچه های مرزی آزاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: تجار می توانند با وجود تلاش تجار کالای مورد نظر خود را از هر کشوری از طریق بازارچه های مرزی به صورت کوله در این استان بیاورند. عدم استقبال از این طرح؛ تمامی مراحل قانونی در بازارچه ها قابل اعمال است به شرطی که کسبه و مرزنشین همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 820 قلم کالا قابلیت ترانزیت داخلی از مرزهای استانی را دارند، گفت: تجار از هر مرزی می توانند کالا را ترانزیت کرده و سپس در بازارچه مرزی میلک و گامشاد برای فروش در بازارچه های منطقه آزاد کنند. رویه هایی که در غرب کشور رایج است.

وی ادامه داد: محصولات غذایی تا 100 درصد و برخی اقلام مانند یخچال و سیستم گرمایشی و سرمایشی تا 50 درصد معاف از عوارض و مالیات هستند.

مدیر بازارچه های مرزی علاوه بر ماده فوق تصریح کرد: کالاهایی از قبیل لوازم یدکی، تجهیزات صوتی و تصویری، یخچال، سیستم های گرمایشی و سرمایشی تنها با کوله پشتی مجاز است در غیر این صورت غیرقانونی تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای ورود کالا به سیستان و بلوچستان وجود ندارد و واردات همه کالاها از بازارچه های مرزی آزاد است، افزود: هفته ای تا سقف 400 دلار کالا به زائران و مرزنشینان ارائه کرده ایم. رایگان .. برای صادرات و واردات ارز و پرداخت حقوق گمرکی و مصوبه هیئت محترم دولت را در شورای تامین ارائه کردیم که در صورت تصویب گام بزرگی در توسعه منطقه خواهد بود و 35 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد. تنها منطقه سیستان این مصوبه در شهرستان های میرجاوه، سراوان و گلشن قابل اجرا است.
است
میر تصریح کرد: خرده فروشی سوخت پس از برگزاری چند مرحله جلسات به ریاست آقای استاندار در کارگروه مرزبانی طی چند روز آینده اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی را در تهران در خصوص پیگیری مصوبات برگزار کرده ایم که در صورت ابلاغ انجام می شود، گفت: بازگشایی بازارچه مرزی شیر هیرمند اقدامی شایسته و فرصتی ویژه برای افزایش معیشت است. سیستان در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید