تاثیر منفی تنش های سیاسی بر تجارت و صادرات کالا/محصولات تولیدی استان زنجان به استاندارد صادرات رسیده است.


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812606

رئیس کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان:

رئیس کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: برای حضور مستمر در بازار و همچنین فروش مازاد محصولات در حوزه کشاورزی، تولید سفارشی برای اهداف صادراتی باید آرامش سیاسی داشته باشیم. گفت: محصولات و در نهایت صادرکنندگان تاثیر منفی خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، کشورهای هدف اصلی صادرات در حال حاضر تنها کشورهای همسایه هستند. با توجه به تجارت و صادرات محصول، این امر بر صادرکنندگان تأثیر منفی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای حضور مستمر در بازار و همچنین فروش محصولات مازاد در حوزه کشاورزی، تولید سفارشی برای کشورهای هدف صادراتی باید آرامش سیاسی داشته باشیم، گفت: حتی کوچکترین تغییرات تنش در دیپلماسی پیامدهای منفی برای تجارت خارجی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر این تنش ها و مشکلات به حداقل رسیده و نسبتاً آرام بوده است، گفت: آخرین مورد مربوط به تغییرات داخلی افغانستان و پیامدهای آن بود. او یک فعال تجارت خارجی شد و خوشبختانه دو هفته بعد به وضعیت قبلی خود بازگشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات کالا و محصولات به ترکیه انجام می شود، تصریح کرد: این کشور یکی از بازارهای اصلی و هدف صادرات استان است.

رنگرونا گفت: اخیراً برنامه ای در اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد که تولیدکنندگان در حوزه های مختلف در قالب ممیزی صادراتی مورد ارزیابی قرار گرفتند و نقاط قوت و مزیت های نسبی که در حوزه های مختلف تولید وجود داشت شناسایی شدند.

وی ادامه داد: محصولات قابل صادرات در حال حاضر، محصولاتی که بالقوه به سرعت صادر می شوند و محصولات قابل صادرات همراه با تک شرکت ها شناسایی شد و در نهایت در قالب برنامه صادرات استان که در اتاق بازرگانی گنجانده شد و درگیر افزایش تعداد کشورهایی که قبلاً با آنها تعامل داشته‌ایم و کشورهایی که می‌توانیم با آنها تعامل داشته باشیم، که بخشی از برنامه‌های بلندمدت ما است.

رئیس کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: در کنار سبد محصولات صادراتی، کشورهای هدف نیز در برنامه صادرات قرار گرفتند و امیدواریم در آینده نزدیک علاوه بر تنوع در صادرات، در کشورهای هدف دارای تنوع هستند.”

وی با تاکید بر اینکه کشورهای مختلف با توجه به پتانسیل موجود به محصولات و کالاهای مختلف استان نیاز دارند، گفت: استان زنجان نیز برای تولید به مواد اولیه نیاز دارد، بنابراین این امر باید در دو جهت و صادرات و واردات کالا و مواد اولیه انجام شود. به بهترین شکل و بدون مشکل دریافت کنید.

رنگرونا با اشاره به اینکه در زمینه صادرات محصولات استانی به حدی کیفیت و استاندارد قابل قبولی برای کشورهای مختلف رسیده است که محصولات کشاورزی و صنعتی خود را بدون دغدغه صادر می کنیم، گفت: مشکل وجود داشت اما محصولات کشاورزی استان از کیفیت بالایی برخوردار بود. بالاترین کیفیت و بدون مشکل به ویژه از سوی صادرکنندگان گزارش شده است و این نشان دهنده کیفیت خوب و در قالب استانداردهای تایید شده محصولات کشور است.

وی بیان کرد: آنچه اکنون مشخص است جهش قابل توجهی در صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سایر کالاها و محصولات استان است که نشان از ورود صادرکنندگان جدید در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، تنوع محصولات و صادرات دارد. محصولات گرا. “همه اینها منجر به صادرات خوب از روستاها شد.b //

دیدگاهتان را بنویسید