ورود و خروج 42 هزار تن کالا در گمرکات خراسان شمالی در بهار امسال پس از تایید سهمیه واردات خودرو و تلفن همراه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس باقری رئیس گمرکات خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: در سال 1400 از گمرکات خراسان شمالی به ارزش 69 میلیون و 759 هزار و 429 دلار به ارزش 69 میلیون و 759 هزار و 429 دلار کالا صادر شده است.

باقری گفت: این کالاها شامل بلوک آلومینیوم، کود اوره، نیتروژن، پروفیل فولاد، پودر کریستال ملامین، ورق اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، واشر سرسیلندر، بلوک بتنی، اسید سیتریک خوراکی، هیدروکسید سدیم، زعفران، موتور هواکش، کشاورزی است. محصولات نوشیدنی انرژی زا و کفپوش بودند.

وی افزود: افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا، عراق و اتریش از جمله کشورهای هدف صادرات این کالاهای صنعتی ایران هستند که از گمرکات خراسان شمالی صادر می شد.


ارزش صادرات استان در بهار امسال 219 درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات خراسان شمالی در عین حال به بهار سال 1401 نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بهار امسال 36 هزار و 370 تن کالا به ارزش 33 میلیون و 246 هزار و 164 دلار از گمرک خراسان شمالی صادر شد.

باقری افزود: صادرات کالا از گمرکات خراسان شمالی در بهار امسال نسبت به بهار 1400 از نظر وزنی 215 درصد و از نظر ارزش دلاری 219 درصد افزایش داشته است.

وی محصولات پتروشیمی از جمله کود اوره، آمونیاک، کریستال ملامین و همچنین آلومینیوم آلفا، محصولات فولادی کروی، اسید سیتریک خوراکی، محصولات پلاستیکی، جعبه خالی، کفپوش و گیاهان سرپوشیده را از جمله محصولات صادراتی از گمرک خراسان شمالی به مقصد برشمرد. بازارها

رئیس گمرک خراسان شمالی افزود: عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، رومانی، ازبکستان، پاکستان، آلمان و… از جمله کشورهای هدف صادراتی خراسان شمالی هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر شمش آلومینیوم یکی از مهمترین محصولات صادراتی استان محسوب می شود که از نظر وزنی و ارزش دلاری سهم قابل توجهی دارد.

باقری افزود: بهار امسال 3 هزار و 500 تن شمش آلومینیوم به ارزش 8 میلیون و 320 هزار و 578 دلار توسط گمرکات استان به کشورهای عراق و ترکمنستان صادر شد.

وی همچنین بیان کرد: در بین محصولات کشاورزی و غذایی صادرات رب گوجه فرنگی از یک شرکت کشاورزی و صنعتی فعال در استان در بهار امسال قابل توجه است، بنابراین در بهار سال گذشته این شرکت 78 تن رب از بهار امسال صادر کرد. میزان لاستیک صادراتی این شرکت از گمرکات استان به 2171 تن رسید.


واردات 20 هزار تنی برنج در خراسان شمالی طی 15 ماه گذشته

رئیس گمرک خراسان شمالی در ادامه درباره واردات کالا در گمرک خراسان شمالی و ترخیص کالا از این گمرک گفت: در سال 1400 30 هزار و 381 تن کالا به ارزش 57 میلیون و 361 هزار و 825 ​​دلار وارد گمرکات شد. استان و آزاد شدند.

باقری بیان کرد: این کالاها شامل ماشین آلات قاب و خط تولید، نیکل، پارچه، کنتور گاز، الکترود کربن، شکر خام، پودر آلومینیوم، برنج، کنتور، المنت فیلتر، اجزای پمپ هیدرولیک، بلوک بتنی، کولر، دستگاه رنگ آمیزی است. ، روغن صنعتی، مرغ منجمد، لوازم یدکی تلویزیون، رزین، فنر شیر و …

وی افزود: این کالاها از کشورهای چین، ترکیه، آلمان، پاکستان، هند، عمان و … وارد شده است. به گمرک خراسان شمالی و ترخیص می شوند.

رئیس کل گمرک خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در بهار 1401 پنج هزار و 915 تن کالا به ارزش هشت میلیون و 781 هزار و 197 دلار وارد گمرکات استان شد که نسبت به بهار سال 1400 وزن تا 23 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز شاهد افزایش یک درصدی واردات کالا به گمرکات استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص ترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان برنج است که در سال 1400 به وزن 15 هزار و 943 تن محصول برنج به ارزش 14 میلیون و 401 هزار و 13 دلار از پاکستان در منطقه ویژه اقتصادی کشور وارد شده است. استان و توسط گمرکات استان ترخیص و به سایر نقاط کشور ارسال شد.

باقری همچنین افزود: بهار امسال 4 هزار و 172 تن برنج به ارزش یک میلیون و 801 هزار و 421 دلار وارد منطقه ویژه اقتصادی استان شد و توسط گمرکات استان ترخیص و به سایر استان ها ارسال شد.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر استان خراسان شمالی به انبار واردات گوشت مرغ منجمد به کشور تبدیل شده است.


خراسان شمالی برای انجام واردات تخصصی کالا به دنبال مجوز است

رئیس گمرک خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: برای تولیدکنندگان و تجار مدیریت زمان مهمترین اولویت برای ارسال کالا به بازارهای هدف است، بنابراین ترخیص کالا یک روز زودتر به معنای مدیریت زمان و مدیریت مالی است. : گمرک خراسان شمالی ترخیص سریع کالاهای وارداتی را به عنوان یک انگیزه اقتصادی مهم برای تجار قرار داده است.

باقری تصریح کرد: زمانی که کالا به گمرک خراسان شمالی وارد می شود، عوارض گمرکی و دولتی از صاحب کالا اخذ می شود تا کالا در اسرع وقت ترخیص شود تا کالا به سرعت روانه بازار شود.

وی در عین حال گفت: در صورت عدم توانایی در پرداخت کلیه عوارض، با اخذ ضمانت نامه بانکی به مدت یک سال، پرداخت به تعویق می افتد.

رئیس گمرک خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود از پیگیری گمرک خراسان شمالی برای اخذ تاییدیه واردات و ترخیص سایر کالاهای مهم از گمرک استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در صورت واردات خودرو به ایران معاف است، سهمی از واردات این کالاها و ترخیص آن از گمرکات خراسان شمالی امکان پذیر شود.

باقری افزود: در این زمینه باید سرمایه گذاران جذب شوند تا بخشی از واردات خودرو از گمرکات خراسان شمالی ترخیص شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره منطقه بر اجرای این برنامه نظارت دارد.

در ادامه ناظر گمرکات خراسان شمالی بیان کرد: در خراسان شمالی شرکتی در زمینه واردات گوشی تلفن همراه فعالیت می کند که متقاضی واردات این محصول از گمرکات استان در کشور بود.

وی با بیان اینکه گمرک خراسان شمالی از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص برای واردات تخصصی این محصول در استان برخوردار است، افزود: گمرک استان با این درخواست موافقت کرده است، اکنون منتظر هستیم تا سازمان گمرک ایران موافقت خود را در این زمینه اعلام کند. توجه.

باقری تصریح کرد: هرچه صادرات و واردات کالا از گمرک خراسان شمالی افزایش یابد، درآمد حاصل از دریافت حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالا در استان افزایش می یابد و سیستم حمل و نقل برون شهری استان نیز تبدیل می شود. فعال تر

وی همچنین توان خراسان شمالی را در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پسته تازه به کشورهای حوزه خلیج فارس برشمرد و تصریح کرد: در صورت موافقت شرکت های هواپیمایی کشور، هواپیماهای باری کوچک خود را در فرودگاه بجنورد مستقر کنند. همچنین امکان صادرات محصولات کشاورزی از جمله پسته از گمرک خراسان شمالی وجود دارد.

این مسئول افزود: تحقق این هدف توسط کارگروه تشکیل شده در حال رصد است.


مزیت بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو

رئیس گمرک خراسان شمالی در پایان مزیت ایجاد بازارچه مرزی بین خراسان شمالی و ترکمنستان را بیان کرد: در صورت موافقت دولت ترکمنستان با افتتاح و بازگشایی این بازارچه مرزی، ساکنان محلی اطراف این بازارچه در دو طرف بازارچه مرزی. مرزی قادر خواهد بود محصولات خود را به فروش برساند. به یکدیگر برای فروش عرضه کنند که این مبادله کالا به نفع ساکنان مناطق دو طرف مرز باشد و برای مناطق اطراف مزیت اقتصادی داشته باشد.

باقری افزود: گمرک از محل واردات کالاهای فروش در این بازارچه نیز عوارض اخذ می کند که در افزایش درآمدزایی استان بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید