تلفن همراه همراه نیست / سیگنال ها از غرب به شرق دهداش به مقصد نمی رسد


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877844

یکی از مشکلات اساسی شهر کهگیلویه و حومه آنتن دهی تلفن همراه و عدم دسترسی کافی به اینترنت باکیفیت است که گلایه ساکنین آن را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، از آنجایی که در عصر ارتباطات و فناوری هستیم و وارد قرن پانزدهم شده ایم و هر روز شاهد پیشرفت روزافزون اینترنت هستیم، اما در شهرستان کهگیلویه ساکنان حومه غربی و شرقی دهدشت محروم هستند. اینترنت پرسرعت و در دسترس بودن زیرساخت های مخابراتی به آرزوی دیرینه مردم این مناطق تبدیل شده است.

یکی از اهالی حومه شرقی دهدشت در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به نبود اینترنت در این منطقه گفت: متاسفانه هر چقدر هم که از مرکز شهر دور باشیم ساکنان این حومه شهر با مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت مواجه است.»

وی افزود: بارها در دولت های گذشته از مشکل ولسوالی، بخشداری و… گزارش داده ایم، اما تاکنون هیچ راه حلی برای حل این مشکل اندیشیده نشده است.


64b771c6 95e8 48b8 a819 f7be2ac8de9f خبر خاکستری

یکی از اهالی حومه غربی دهدشت نیز در این خصوص گفت: در اکثر نقاط منطقه دکل شبکه سیار نصب نمی شود و اگر دکلی در جایی نصب شده باشد، مکان یابی اشتباه است و فقط یک یا دو روستا می تواند شامل فقط باشد. اینترنت ضعیف است و مردم همیشه از نبود اینترنت در این منطقه گله مند هستند.

سرپرست فرمانداری کوگیلویه در این خصوص با اشاره به اینکه تمام نقاط کوگیلویه آنتن دهی ضعیفی دارد، گفت: مردم بدون آنتن دهی با مشکل مواجه هستند و هر جا که می رویم آنتن دهی و اینترنت ضعیف است و دستگاه های مسئول باید کار کنند.

عبدالعزیز موسوی وضعیت آنتن دهی و اینترنت در تمامی روستاهای کوگیلویه را وحشتناک خواند و افزود: 10 کیلومتری دهدشتی ها حتی آنتن دهی شبکه نیز مشکل دارند.


1783dac6 924d 48fa a08d 284afa00be83 خبر خاکستری

وی افزود: مخابرات موظف است در هر جایی که دکل و پلتفرم وجود دارد این سایت را پوشش دهد و تقویت آنها و رفع نواقص را در دستور کار قرار دهد چرا که اکثر مردم موبایل اول را دارند که باید پاسخگوی آنها باشد.

در عصر ارتباطات و فناوری انتظار می رود مسئولان استانی، کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات، مدیر عامل شرکت مخابرات استان و وزیر ارتباطات و اطلاعات برای حل این مشکل چاره ای اساسی بیندیشند.در موبایل و اینترنت زیرساخت‌ها، مردم از روستا به شهرها نقل مکان نمی‌کنند که مشکلات بیشتری را برای حاشیه شهرها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید