سیگنال ها به مقصد خارج از شهر نمی رسند!


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877759

درخواست وزیر ارتباطات از محرومان جنوب کرمان این است که در صورت امکان کمبود اینترنت و سیگنال در روستاهای محروم رودبر جنوبی را در اولویت کاری خود قرار دهید تا دعای خیر محرومان این منطقه باشد. همیشه شما را همراهی خواهد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; با وجود شعارهای مسئولان محرومیت زدایی در مناطق فقیرنشین، اهالی روستاهای کوه نامداجازموریان همچنان با مشکلات اولیه و مایحتاج اولیه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

وضعیت نامناسب آنتن دهی تلفن همراه بارها در روستاهای شهرستان گزارش شده است اما به نظر می رسد هیچ مسئولی مدیون این مشکل نیست و سیگنال ها همچنان به مقصد خارج از شهر نمی رسد.

عدم آنتن دهی تلفن همراه و نبود اینترنت نه تنها کوه های نمداد بلکه روستاهای شهرستان رودبار جنوبی را نیز تحت تأثیر قرار داده و کار روزمره مردم را مختل می کند.

فرامرزی یکی از اهالی این مناطق به خبرنگار ما گفت: می خواهم از مسئولان بپرسم آیا حاضرند برای یافتن شبکه موبایل فرزندانشان به کوه بروند یا روزی شرایط ما را تحمل کنند.

وی افزود: به دلیل نبود اینترنت و مجازی سازی کلاس های درس در زمان تاج و فاصله زیاد بین مدارس و محل زندگی فرزندانمان، ترک تحصیل کردند. و برخی از آنها برای شرکت در کلاس مجازی باید کیلومترها را طی می کردند و ساعت ها در گرما و سرما و باد و باران از کوهی در بالاترین نقطه روستا بالا می رفتند که بسیار سخت بود.

سنجری یکی از اهالی می گوید: قطعی مکرر اینترنت به نسبت ثابتی از مردم روستاهای فقیرنشین است، در حالی که اینترنت یکی از نیازهای زندگی مدرن است، اما در روستاهای فقیرنشین رودبر جنوبی و خطوط تلفن همراه در این روستاها موجود نیست. این منطقه به خوبی پوشش داده شده است.

در همین راستا عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به صورت پایدار و سریع به هم متصل می‌شوند، برآورد می‌شود از بیش از ۴۰ هزار روستا، حدود ۴ هزار روستا همچنان بدون ارتباط یا ارتباط ضعیف هستند.

اما با نگاه دقیق تر مشخص شد که حدود 7600 روستا وجود دارد (4000 روستا بدون ارتباط و 3600 روستا با ارتباط ناقص یا ضعیف). این روستاها عمدتاً در مناطق دورافتاده و صعب العبور واقع شده اند که هزینه ها و تلاش های ارتباطی در آنها چندین برابر عادی است. با این حال مصمم هستیم تا پایان سال 1401 ارتباط تمامی روستاهای کشورمان را تکمیل کنیم و به صورت دوره ای پیشرفت این پروژه را به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

در حالی که اخبار تغییر نسل و استفاده از اینترنت پرسرعت از روستاهای دیگر نقاط کشور به گوش می رسد، در روستاهای بزرگ رودبار جنوبی در چند کیلومتری مرکز شهر همچنان باید منتظر ناجی برای برقراری تماس تلفنی .

حال محرومان جنوب کرمان از وزیر بخواهید که اگر امکان دارد جنوب کرمان را در اولویت کار خود قرار دهد تا دعای محرومان این منطقه همیشه همراه شما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید