ساحل به روی سازمان های دولتی بسته است/ مردم شهر به سواحل نمی رسند!


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803177

علیرغم تلاش برای آزادسازی سواحل، مقاومت برخی از مراجع و متولیان امر در قبال سواحل مازندران ادامه دارد و با وجود عقب نشینی بسیاری از مراجع در سال های اخیر، هنوز بخشی از سواحل استان تحت عناوین مختلف در اسارت به سر می برد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ طبق آمار حدود 850 کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان های شمالی کشور قرار دارد که حدود 55 درصد از طول آن که حدود 470 کیلومتر را شامل می شود، در حوزه استحفاظی استان مازندران است.

آزادسازی سواحل مازندران هزار و یک شب سابقه دارد. داستانی پر از ماجرا که هر کدام صدها داستان مرموز درباره خود دارند.

اگرچه آمار مسئولان حاکی از آزادسازی درصد زیادی از سواحل استان است یعنی. انتشار حدود 87 درصدی، اما این آمار عملا توسط مردم احساس نمی شود.

مقاومت برخی مراجع و مسئولان برای محصور شدن سواحل مازندران با وجود عقب نشینی بسیاری از مراجع در سال های اخیر همچنان ادامه دارد، اما همچنان بخشی از سواحل استان تحت عناوین مختلف همچنان در اسارت است!

شاید بارزترین محرومیت مردم از استفاده از سواحل استان به مردم شهر ساحلی لت برگردد.

از این میزان، هم اکنون 1700 متر از خط ساحلی در نیروگاه شهید سلیمی نکا و 3100 متر مابقی در مجتمع های رفاهی ارتش قابل استفاده است.

گلمرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: اجازه دهید ساحل بخشی از نیروگاه شهید سلیمی نکا و قسمت دیگر در اختیار ارتش باشد.

وی افزود: در خصوص آزادسازی سواحل این شهرستان تلاش و پیگیری های متعددی انجام داده ایم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: عملاً امکان عقب نشینی در سواحل کارخانه وجود ندارد و این توانایی به دلیل ساخت تاسیسات وجود ندارد.

الشریعه تاکید کرد: اما در مورد قسمت دیگر ساحل نکا که در اختیار ارتش است، در حال رایزنی با ارتش برای آزادسازی نوار ساحلی که در اختیار ارتش است، هستیم.

وی گفت: ارتش قوانین خاص خود را دارد و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح است و با آمدن استاندار مازندران و همکاری نمایندگان در حال رایزنی برای آزادسازی این سواحل هستیم.

نماینده مردم شرق مازندران اعلام کرد: در حال حاضر ساکنان لت به سواحل دسترسی ندارند; زیرا بخشی از آن متعلق به نیروگاه شهید سلیمی است که نمی تواند شرایط را تغییر دهد. اما تنها نقطه امید سواحل ارتش است که در تلاش برای آزادسازی آن هستیم.

شریعتی در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت آمیز بودن مشاوره ها، چه تعداد از سواحل بخش نظامی در دسترس عموم قرار می گیرد؟ او گفت: “این کوچک نیست و به نظر می رسد که 3 کیلومتر از سواحل در نهایت برای عموم آزاد شود.”

الشریعه در خصوص وضعیت سواحل شهرستان بهشهر گفت: در شهرستان بهشهر تنها محدوده قابل استفاده عموم، طرح دریا است.

وی افزود: مابقی سواحل شهرستان بیشتر در تاسیسات بندری میانکاله و امیرآباد قابل دسترسی هستند که هر دو با محدودیت های خاص خود را دارند.

به گزارش بالا؛ آزادسازی به منظور جلوگیری از تخریب و آلودگی سواحل، توسعه پایدار مناطق ساحلی، تضمین حق استفاده عمومی از سواحل و ساماندهی استفاده از سواحل در کشور بر اساس ماده 63 قانون چهارم آمایش فضایی کشور.

بنابراین با توجه به آن نکته رهاسازی سواحل باید به گونه ای باشد که عموم مردم از شرق تا غرب استان به سواحل دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید