موج فرمان رئیس جمهور به سواحل بوشهر رسید/ 15 روز برای اعلام و آزادسازی سواحل بوشهر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. دریا یکی از زیباترین نعمت های خداوند است که آفریده شده و طبق قانون استفاده از آن برای همه مردم است.

اما در این میان عده ای با بی توجهی به قانون، قانون را دور زده و برخی نهادها نیز با سوء استفاده از موقعیت خود و ایجاد موانعی در کنار سواحل، حضور مردم را در کنار این نعمت گرانبها و الهی محدود کرده است.

رئیس جمهور در سفر به مازندران با اطلاع از مطالبات برخی از مردم مبنی بر حصارکشی برخی از ادارات دولتی در سواحل و عدم نظارت بر حریم دریا دستور داد تا جای خالی آنها خالی باشد.

دستور رئیس جمهور برای تخریب مناطق غیرقانونی ساحلی

دستوری که محدود به مازندران و شمال کشور نبود و شامل دستور رئیس جمهور در سواحل خلیج فارس بود.

رئیس جمهور در نامه ای به اعضای کابینه دستور آزادسازی فوری سواحل تا عرض 60 متر را صادر کرد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به اعضای دولت دستور آزادسازی مناطق اشغالی ساحلی در 60 متری ساحل را به سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صادر کرد.

اسماعیلی در این نامه دستور رئیس جمهور را فوری و بدون استثناء اعلام کرده است.


رئیس جمهور دستور عاجل برای آزادسازی ساحل صادر کرد

مسئولان اجرایی استان بوشهر 15 روز فرصت دارند تا در دریا اعلام مصادره کنند

علی حسن پور، دادستان بوشهر نیز در این رابطه گفت: طی مکاتباتی به ادارات متولی اراضی دولتی دستور داده شد تا فهرست سازمان ها و نهادهایی که ظرف مدت 15 روز 60 متر از حریم دریا را تصرف کرده اند را به دادسرا اعلام کنند و بلافاصله اقدام خواهند کرد. برای پایان دادن به تشنج

حسن پور افزود: تصرف 60 متر از اراضی سواحل خلیج فارس در استان بوشهر در دستور کار جدی شورای خزانه داری قرار دارد و تمامی اعضای قوه قضاییه در حال پیگیری آن هستند.

ef23db82 44c3 4da9 9a41 26866df131f7 خبر خاکستری

آزادسازی 17000 متر مربع زمین ساحلی کنگان

وی گفت: در شهرستان کنگان 17 هزار مترمربع از اراضی ساحلی برداشته شده که در تصرف یکی از شرکت های دولتی بود که با دستور دادستان آزاد شد و هم اکنون مردم می توانند از آن استفاده کنند.

حسن پور گفت: در شمال استان در شهر ژنو در سه مورد از تصرف اراضی ساحلی در مجموع 21 هزار و 400 مترمربع جلوگیری شده و برخی از این افراد به دنبال نوآوری در 60 متر زمین دریایی بوده اند. با اخذ مجوز جلوگیری شد.

دادستان بوشهر گفت: پس از تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد با متخلفان منابع طبیعی و همچنین دستور رئیس جمهور برای برخورد با غذاهای ساحلی، مکاتباتی با دستگاه های متولی انجام شد که می خواهیم لیست دستگاه ها را اعلام کنیم. که دارای نقاطی از استان هستند، بلافاصله پس از اعلام لیست، دادستانی در نظر دارد ساحل را تخلیه و در اختیار عموم قرار دهد.

وی افزود: در محدوده 60 متری دریا به هیچ وجه نباید پروانه ساختمانی صادر شود مگر در موارد ضروری که در قانون پیش بینی شده است و در صورت عدم رعایت این موضوع پروانه باطل می شود و دستگاه ها و مسئولانی که مجوز را صادر کرد و آنها را می توان تحت پیگرد قانونی قرار داد.» و اینجاست که بازرسی کل کشور وارد عمل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید