دیدار صالحی امیری با حسین المسلم، حیدر فرمان و IOC / رئیس المپیک همبستگی مسلمانان و فرمان وارد تهران شدند.


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836690

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک ایران در حاشیه نشست شورای اجرایی شورای المپیک آسیایی

رئیس کمیته ملی المپیک ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین اجلاس اجرایی شورای المپیک آسیایی در تاشکند با مدیران ورزشی دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس اجرایی شورای المپیک آسیا به تاشکند سفر کرده است، با حسین مسلمان دبیرکل شورای المپیک آسیا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حسین مسلم آمادگی خود را برای سفر به ایران در ماه ژوئن برای ادامه همکاری های دوجانبه با شورای المپیک آسیا اعلام کرد.

همچنین با توجه به اینکه توسعه شنا شعار حسین المسلمین و فدراسیون جهانی شنا برای عموم مردم است و همواره برای تحقق آن تلاش می کند، قصد دارد در سفر خود به ایران این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

در این جلسه مسائل مربوط به بازی های هانگژو و شانتو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شورای المپیک آسیا در جلسه امروز جمعه خود به صورت رسمی موضع گیری کند.

همچنین در دیدار صالحی امیری با حسین المسلم، رئیس فدراسیون جهانی شنا، انتظارات ایران از جمله حمایت مالی و غیرمالی شورای المپیک آسیا و میزبانی مسابقات بزرگ مطرح شد. و همه رشته ها را تحسین کنید.

* دیدار حیدر فرمان با صالحی امیری: روابط خوب و صمیمانه ای بین OCA و کمیته ملی المپیک ایران وجود دارد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که برای شرکت در هفتاد و یکمین اجلاس هیات اجرایی شورای المپیک آسیایی به تاشکند سفر کرده بود، با حیدر فرمان مدیر بخش بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی دیدار کرد.

در دیدار صالحی امیری با حیدر فرمان موضوعات مهم همکاری های دوجانبه مطرح شد.

حیدر فرمان همچنین از حمایت کمیته ملی المپیک از توسعه کوراش در ایران تشکر کرد و قول داد در زمان مناسب برای ادامه همکاری های دوجانبه به ایران سفر کند.

حیدر فرمان تاکید کرد: رشته کوراش در مسابقات مختلف مدال خواهد بود و از حمایت ایران از این رشته قدردانی کرد.

وی افزود: همکاری دوجانبه کمیته ملی المپیک ایران و شورای المپیک آسیا بسیار مهم و صمیمانه است. فدراسیون‌ها: «این تأثیر زیادی روی آن داشت.

* دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس المپیک همبستگی IOC

در ادامه دیدارهای رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان و مدیران OCA، صالحی امیری همچنین با نیامکی مسئول همبستگی IOC دیدار کرد.

صالحی امیری با اشاره به ادامه برنامه های تمرینی و تداوم همبستگی کمیته ملی المپیک کشورمان بر افزایش دوره های آموزشی تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر کمیته بین المللی المپیک در این زمینه شد.

سپس رئیس کمیته بین المللی المپیک برای همبستگی با ارزیابی حمایت کمیته ملی المپیک ایران از ورزشکاران افغانستانی قول افزایش ظرفیت همبستگی در ایران را داد و گفت: در این مدت روابط خوبی بین کمیته ملی المپیک برقرار شد. مدیران ایران و IOC .

وی همچنین در خصوص بورسیه ورزشکاران ایرانی تصریح کرد: با توجه به کارهای خوبی که در این مدت شاهد بوده ایم، معاونت همبستگی کمیته بین المللی المپیک از بورسیه ورزشکاران ایرانی با حداکثر ظرفیت حمایت کرده و این روند ادامه خواهد داشت.

نیامکی در خاتمه گفت: انصافاً فعالیت های آموزشی کمیته ملی المپیک در سال های اخیر در ورزش ایران بسیار رضایت بخش بوده است و به همین دلیل حمایت های خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید