حضور رئیس کمیته المپیک در بیست و پنجمین اجلاس خنوخ / صالحی امیری با رئیس کمیته المپیک ژاپن ، اندونزی و فلسطین

زمان: 14:46
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778630

روسای کمیته های ملی المپیک ایران و ژاپن در حاشیه ANOC (انجمن کمیته های ملی المپیک جهانی) دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیست و پنجمین نشست خنوخ (انجمن کمیته های المپیک) با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری ، عضو اجرایی محمد علیپور ، پیمان فهری ، مدیر رصدخانه تیم های ملی و فرید فتاحیان ، مدیر بین المللی کمیته و همچنین به عنوان و به عنوان نمایندگان 148 کشور در کرت، یونان.

در بیست و پنجمین اجلاس انوک (انجمن کمیته‌های المپیک)، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، این اجلاس را با عبارت (ما می‌توانیم) آغاز کرد و از همکاری و تلاش کمیته‌های جهانی المپیک برای برگزاری باشکوه و با شکوه قدردانی کرد. المپیک 2020 موفق در توکیو سابق.

وی در ادامه گزارش مفصلی از همبستگی با سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی و اقدامات و برنامه های IOC ارائه کرد.

توماس باخ از کمیته جهانی المپیک برای کمک به نجات 300 ورزشکار افغان از ناآرامی ها و انتقال آنها به شوراهای دیگر تشکر کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک همچنین گزارشی از برنامه های کمیته بین المللی المپیک برای حمایت از بورس تحصیلی ورزشکاران و کمیته های المپیک ارائه داد و بر لزوم برگزاری هرچه بیشتر المپیک پاریس 2024 تاکید کرد.

دکتر صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک اندونزی دیدار کرد

بیست و پنجمین اجلاس جهانی انوک (کمیته جهانی المپیک) صبح امروز در شهر کرت یونان آغاز شد و در حاشیه این نشست دکتر سیدرضا صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک اندونزی به منظور گسترش همکاری های دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف از توسعه همکاری ها و تبادل مربیان و ورزشکاران استقبال کردند و خواستار تفاهم نامه بلندمدت برای انتقال تجربیات و دانش ورزشی بین دو کشور شدند.

دکتر صالحی امیری با اشاره به موفقیت های اخیر کشورمان در رشته های مختلف از جمله کشتی ، به ظرفیت بالای ایران در رشته هایی مانند والیبال ، تکواندو ، کاراته و غیره اشاره کرد. و گفت: “ما آماده اعزام مربی برای توسعه این رشته ها در اندونزی هستیم. و زمینه را برای اردوهای مشترک فراهم کنید.

رجا سپتا همچنین از آمادگی این کشور برای هرگونه حمایت و همکاری در زمینه مناطق موفق کشورش خبر داد و گفت: در اولین فرصت نمونه اولیه این تفاهم نامه را برای بررسی توسط طرف مقابل ارسال و در جلسه بعدی امضا می کند. به

دیدار صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن

دکتر سیدرضا صالحی امیری که در بیست و پنجمین اجلاس آنوک در یونان شرکت کرده بود ، در حاشیه این دیدار با دکتر تاکدا دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر صالحی امیری با تقدیر و تشکر از برگزاری خوب و منظم رویداد بزرگ بازی های المپیک 2020 توکیو، از میزبانی مناسب کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: شما آن را ترک کردید.

وی به جلسات و مطالعات قبلی انجام شده در مورد متن اصلی یادداشت همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: دو کشور از گذشته های دور در همه موارد به ویژه در زمینه ورزش روابط خوبی داشته اند که امیدوارم زمینه همکاری را دو چندان کند. همکاری با نهایی شدن این تفاهم نامه.»

وی به سابقه اردوهای ورزشی مشترک بین ایران و ژاپن اشاره کرد و خواستار ادامه این اردوها و همچنین تبادل مربیان و دوره های آموزشی شد که البته استقبال خوبی نیز از آن شد و دکتر تاکدا قول همکاری ویژه داد.

دکتر تاکدا همچنین از حضور کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو تقدیر و تشکر کرد و گفت: المپیک 2020 به لطف حضور پرشور کشورها از جمله ایران زیبا و خاطره انگیز شده است.

ما شبانه روز با کمیته بین المللی المپیک کار کردیم تا به فلسفه المپیک احترام بگذاریم تا بتوانیم به مردم جهان امید بدهیم که بتوانیم در کنار هم خوب و خوش زندگی کنیم.

وی در پایان قول مساعد برای پیگیری نهایی این تفاهم نامه را در اسرع وقت داد.

صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین

دکتر سید رضا صالحی امیری در حاشیه بیست و پنجمین اجلاس سالانه ANOC (انجمن کمیته های جهانی المپیک) در یونان با گابریل رجب رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین دیدار کرد.

در این نشست دکتر صالحی امیری آمادگی ورزش ایران را برای کمک به رشد و توسعه ورزش فلسطین اعلام کرد! و به معلمان فلسطینی بدهند.

رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین نیز با تشکر از دکتر صالحی امیری گفت: بدون شک ورزش ایران می تواند سهم بسزایی در رشد و توسعه ورزش فلسطین داشته باشد و قطعا در آینده نزدیک شاهد همکاری های خوبی در این زمینه خواهیم بود. “ورزش ایران یکی از نقاط قوت جهان در بسیاری از زمینه ها است و در سالهای اخیر نتایج خوبی در عرصه جهانی به دست آورده است که مطمئناً تجربه آن می تواند برای ما مفید باشد و ما از این بابت از شما سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید