آزادسازی 104 کیلومتر قانون دریا در مازندران / آزادسازی سواحل مستثنی نیست.


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818008

محمدصادق اکبری استفاده از سواحل را حق همه مردم دانست و گفت: 104 کیلومتر از پناهگاه قانونی دریایی مازندران در سال گذشته آزاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدصادق اکبری در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: اقدامات.

وی ادامه داد: از 473 کیلومتر ساحل ریالی 318 کیلومتر آزاد و 155 کیلومتر در گذشته تصرف شد که با نظارت مستمر و همکاری نهادهای مرتبط 45.2 کیلومتر که در اختیار نهادهای دولتی بود رهاسازی و 59 کیلومتر 7 کیلومتر رهاسازی شد. در بخش خصوصی خالی شده اند.

رئیس قاضی مازندران استفاده از سواحل را حق همه مردم دانست و گفت: 25.6 کیلومتر آن همچنان در تصرف است که 2 کیلومتر آن در اختیار نهادهای دولتی و 23.6 کیلومتر در اختیار بخش خصوصی است و رهاسازی وی در حال پیگیری است.

اکبری گفت: همه حق دارند به راحتی و در امنیت کامل از سواحل استفاده کنند و موضوع آزادسازی سواحل مستثنی نیست و این اقدام با تخریب مراکز دولتی و قوه قضائیه آغاز شد. “

وی با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و دستگاه قضایی استان برای حفظ حقوق بیت المال با هرگونه تصرف در اراضی ملی به شدت برخورد خواهد کرد. در این راستا گزارش های مردمی نقش مهمی در جلوگیری از تصرف اراضی ملی دارد و مردم می توانند تخلفات و تصرفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند البته گشت های حفاظت از اراضی نیز باید به طور مرتب از مناطق حفاظت شده بازدید کنند.

رئیس قاضی مازندران گفت: 420 فقره پرونده از یک میلیون و 943 هزار متر مربع اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش یک هزار و 353 میلیارد تن در سال گذشته در استان کشف و ضبط شد.
عالی ترین مقام قضایی استان افزود: 87 مورد از اراضی تصرف شده به مساحت بالای 60 هکتار مربوط به آمار اجرای احکام ابطال و 33 مورد به مساحت 133.37 مربوط به اجرای احکام است. تبصره ماده 55 قانون جنگلها که لغو شده است.

رئیس قاضی استان مازندران گفت: سال گذشته مشکل 61 واحد تولیدی در استان مازندران بررسی و نسبت به رفع مشکل و احیای این واحدهای تولیدی اقدام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید