تقریبا هیچی؛ سهم سواحل جنوبی در گردشگری دریایی! / در سواحل بندرعباس جایی برای تفریحات دریایی نیست

ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790773

در جنوبی ترین نقطه کشور، نزدیک به دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان و داشتن 14 جزیره، صنعت گردشگری دریایی مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; گردشگری یکی از شلوغ ترین و نوظهورترین صنایع جهان است که در سال های اخیر کشورهای مختلف را مجبور کرده است تا از تمام ظرفیت های خود برای رسیدگی به این موضوع مهم استفاده کنند.

رونق گردشگری در جوامع منجر به رونق اقتصادی می شود و به گفته کارشناسان مردم ذاتا مایل به تفریح ​​و لذت بردن از زیبایی ها هستند، بنابراین هزینه هایی که مردم در سراسر جهان برای سفر و مسافرت خرج می کنند حدود سه برابر بیشتر از بودجه دولتی است. اهداف دفاعی و امنیتی

ایران اسلامی دارای مناطق بکر و آثار تاریخی فراوان است و یکی از 10 کشور برتر دنیا و چهار فصل سال است، نقطه ای در این مرز و بوم شرایط منحصر به فردی دارد که می توان از آن برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کرد. بنابراین بهار و باران های نقره ای آن در شمال کشور، تابستان در کویر و پاییز در مناطق میانی کشور و زمستان، آب و هوای معتدل بهاری در جنوب کشور ظرفیت جذب گردشگران بیشتری را دارد.

b38aff26 417c 4532 b8a6 c11553543404 خبر خاکستری

گردشگری دریایی یکی از فرصت های بالقوه برای جذب گردشگر است

گردشگری دریایی یکی از فرصت های بالقوه برای جذب گردشگر است که ایران عزیزمان در جنوب و شمال کشور از این نعمت خدادادی برخوردار است که با ایجاد اشتغال پایدار می توان ایجاد کرد.

برخی از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا با کمترین امکانات و زیرساخت های دریایی با راه اندازی دریاچه های مصنوعی; توریسم دریایی را راه اندازی کردند تا گردشگران بیشتری را جذب کنند.

cde6fe2f 08fd 4828 ab1b 4720415676fe خبر خاکستری

هرمزگان به عنوان جنوبی ترین نقطه کشور، نزدیک به دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان و دارای 14 جزیره است. استانی کم نظیر در حوزه دریایی است که با بهره گیری از این نعمت های خدادادی علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغال پایدار را برای جوانان این منطقه از جنوب کشور ایجاد می کند.

در سواحل هرمزگان با استفاده از بخش خصوصی با راه اندازی تفریحات دریایی مهیج مانند غواصی، جت اسکی، پاراسلینگ، پانانا، شاتل، قایق تندرو و اسکی روی آب می توان علاوه بر جذب گردشگران داخلی، گردشگران از سراسر جهان را نیز جذب کرد. رد; اگرچه گردشگری دریایی تا حدودی در جزایر کشم و کیش راه اندازی شده و شاهد موفقیت در جذب گردشگران داخلی و خارجی به این مناطق بوده ایم، اما این امر مستلزم استفاده از تمامی مناطق ساحلی استان است.

99774a69 8a5f 438e 9b5e 031ffac9f3ca خبر خاکستری

در سواحل بندرعباس جایی برای ورزش های آبی نیست

محمدی یکی از گردشگرانی که از تهران به بندرعباس سفر می کند به هرمز گفت: فصول پاییز و زمستان هرمزگان دارای آب و هوای مطلوب بهاری است.

این گردشگر با اشاره به اینکه همه ساله برای تفریح ​​و رهایی از خستگی یک ساله کار و زندگی روزمره به هرمزگان سفر می کند، گفت: علاوه بر شهر بندرعباس گذرگاه های بزرگ و مجللی با ظرفیت خدای دریا وجود دارد. و مناطق طبیعی بکر. .

محمدی گفت: در سواحل بندرعباس جایی برای ورزش های آبی وجود ندارد و کافی است باشگاهی در سواحل بندرعباس راه اندازی شود که این باشگاه نیز مجهز نیست.

وی با اشاره به زیبایی ساحل بکر سورو بندرعباس گفت: ساحل سورو یکی از شگفت انگیزترین سواحل است که قایق های کوچک ماهیگیری در کنار دریا و مجاورت خانه های سنتی در کنار دریا جلوه زیبایی را در آن ایجاد کرده است. “

این گردشگر افزود: در ساحل سورو قایق های کوچکی برای تردد گردشگران وجود دارد که بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان مربوطه تردد می کنند و به نظر من به دنبال بازی با جان گردشگران است.

جای خالی باشگاه های دریایی استانداری در ساحل بندرعباس احساس می شود

علیرضا زینلی یکی دیگر از گردشگرانی که از سیرجان به بندرعباس سفر می کند، گفت: با سفر به بندرعباس مجذوب این شهر ساحلی شدم و با وجود اینکه در تمام طول سال به استان های مختلف سفر می کنم، دریای بندرعباس جذابیت خاصی دارد.

این گردشگر سیرجانی گفت: برای استفاده از تفریحات دریایی و گردشگری در هرمزگان باید هزینه زیادی صرف کرد و به جزایر کشم و کیش سفر کرد در حالی که اگر در بندرعباس تعطیلات دریایی باشد بی شک گردشگران از آن استفاده خواهند کرد.

زینلی گفت: جای خالی باشگاه های دریانوردی استانداری در سواحل بندرعباس احساس می شود و راه اندازی آن می تواند اشتغال پایدار برای جوانان منطقه ایجاد کند.

امید ما به دولت کریمه سیزدهم است

وی خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس در ایام نوروز میزبان خیل عظیمی از گردشگران از سراسر کشور است که با شروع تعطیلات دریایی می توان گردشگران را در حوزه اقتصادی رونق داد.

امید ما این است که دولت سیزدهم کریمه با انتصاب مدیران جهادی در سراسر کشور، استان ها را تقویت کند و در بندرعباس نیز امیدواریم در ماه های اخیر شاهد رشد گردشگری دریایی در منطقه باشیم تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند.

7eb4d643 8f32 44a9 91d5 e10205e37aa4 خبر خاکستری

مهمترین مشکل گردشگری دریایی زیرساخت ها است

عزت الله ضرغامی چندی پیش در سفر به هرمزگان گفت: گردشگری دریایی یکی از خوش آب و هواترین بخش های گردشگری است که استان هرمزگان با بیش از دو هزار و چهارصد کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با تاکید بر اینکه مهم ترین مشکل گردشگری دریایی زیرساخت ها است، گفت: این موضوع نیز مانند بحث ارزی در پیگیری های رئیس کل گمرک کشور به تعویق افتاد. ، مقرر شد مشکلات این بخش حل شود.

ضرغامی افزود: این دولت به دنبال حل مشکل جانمایی واحدهای تولیدی و اجرای پروژه ها است و حل مشکلات نباید به فرآیندهای پیچیده اداری محدود شود.

گردشگری دریایی می تواند مقداری نقدینگی را جذب کند

وی گفت: اگر زیرساخت های گردشگری و اقامتی در جزایر و سفرهای دریایی فراهم شود و جاذبه های این بخش به ویژه در حوزه بوم گردی به خوبی ارائه شود، شاهد شکل گیری اشتغال ارزشمند و پایدار در منطقه خواهیم بود.

ضرغامی گفت: گردشگری دریایی می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کند و می توان با ارائه امکاناتی مانند شناورهای تفریحی زیبا در این منطقه و سایر استان های ساحلی زمینه رشد گردشگری دریایی را فراهم کرد.

امید علی این است که در دولت سیزدهم که در ماه های اخیر نشان داده به دنبال حل مشکلات است; با این کار مشکلات زیرساختی رونق گردشگری در جنوب کشور حل می شود و شاهد افزایش گردشگری در جنوب کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید