اکثر صنایع غرب بندرعباس سهم خود را برای محیط زیست پرداخت نکرده اند، 20 درصد سواحل هرمزگان در اختیار واحدهای صنعتی، تولیدی و گردشگری است.


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855159

مسیحی تازیانی با بیان اینکه صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس سهم خود را از محیط زیست به طور کامل پرداخت نکرده اند، گفت: این صنایع به طور کامل از محیط زیست بهره می برند. وی گفت: این در صورتی است که 20 درصد سواحل هرمزگان در تصرف واحدهای صنعتی، صنعتی و گردشگری باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حبیب مسیحی تازیانی امروز شنبه در همایش گرامیداشت هفته ملی محیط زیست در اتاق هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: مقوله محیط زیست یک مقوله جهانی، منطقه ای و حتی فردی است، آنچه در قوانین و کنوانسیون ها می گوییم، یک مقوله جهانی تعریف می شود که پدیده گرم شدن کره زمین و آلودگی دریاها و اقیانوس ها با تصویب قوانین قابل انتقال است اجازه دهید دنیا جلوی اینها را بگیرد. صدمه.

مسیحی افزود: نقش فرهنگ در حوزه زیست شناسی بسیار مهم است، تا زمانی که فرهنگ در یک جامعه به خودباوری نرسد در گام اول خواهیم ماند و تاکنون مشکلات، فشار و اجبار نتیجه مطلوبی نداشته است. “

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: محیط زیست طبیعی هرمزگان یکی از معدود استان های دارای اکوسیستم غنی است و در قلب استان اکوسیستم های فعالی داریم که برخی از آنها توسط محیط زیست مدیریت می شوند و برخی نیز توسط محیط زیست اداره می شوند. تحت نظارت منابع طبیعی

وی با بیان اینکه دو سوم اکوسیستم زیست محیطی دریاها را طرد می کند و این امر تعهد ما را برای حفاظت از دریاها افزایش می دهد، گفت: وجود مناطق زیادی در کشور و حتی استان هرمزگان وظایفی را بر دوش ما می گذارد.تالاب ها و آنها زندگی در خطر بود

مسیحی تازیانی افزود: همه اقدامات باید عاقلانه باشد چرا که طبیعت بازخورد راندمان را باز می گرداند و امروزه تولید پودر ریز مرهون همان برنامه ریزی هایی است که در سطوح مختلف صورت گرفت و امروز نیاز به توسعه در سطح کشور احساس می شود. همان منطقه.”

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: در شهرک صنعتی غرب بندرعباس انباشت زیادی از صنایع ملی و کلان پروژه ها داریم که اگر تاثیر فعالیت آنها را در آلودگی نداشته باشیم آثار آن را پنهانی احساس می کنیم. خطر اینکه نزدیک به 30000 نفر در منطقه در خط مقدم تهدید قرار گیرند.

وی ادامه داد: استانداردهای صنعتی و اثرات تجمعی باعث آلودگی هوا می شود و امروز از مرز زرد به نارنجی در حال حرکت هستیم و برنامه رشد باید با برنامه کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش اثرات نامطلوب همراه باشد.

مسیحی تازیانی گفت: نزدیک به 13 هزار هکتار در مناطق غرب بندرعباس جزو حوزه صنعتی است اما سهم فضای سبز چقدر است؟ آیا سهم 3000 هکتاری در دل این منطقه وجود دارد؟ برخی از صنایع سهم 25 درصدی خود را تکمیل کرده اند، اما برخی دیگر نتوانسته اند به این تعهد عمل کنند.

وی گفت: برداشت آب لازمه یک صنعت است. پتانسیل ما برای تولید صنعتی وجود دریاست، اما از نظر برداشت آب دریا و تصرف سواحل نیز باید توجه داشت که امروزه 20 درصد سواحل هرمزگان را واحدهای صنعتی، صنعتی و توریستی اشغال کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: از تعداد جدول زمانی تعیین شده در استان هرمزگان 26 درصد بیشتر از 438 پست نداریم که بیشتر آنها محیط بانان گران قیمتی هستند که با دستمزد کم و شرایط سخت کار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید