165 واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال در کردستان وجود دارد/ اکثر واحدهای تولید آرد در کردستان با 50 درصد ظرفیت واقعی فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، وضعیت صنعت و تولید استان کردستان به عنوان یکی از مناطق غربی ایران در سال دانش بنیان اصلا مناسب نیست چرا که از مجموع 985 واحد تولیدی و صنعتی این استان 165 واحد تولیدی غیرفعال و 233 واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال هستند و همچنین نیمه فعال است و غیر از توقف چرخ تولید، ده‌ها نفر بیکار شده‌اند.


۶۱ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند

بختیار خالکی با بیان اینکه 165 واحد صنعتی در استان غیرفعال هستند، گفت: واحدهای دیگر نیز به صورت نیمه فعال و با ظرفیت کمتر از ساخت مشغول به کار هستند و در نظر داریم امسال واحدهای غیرفعال را به ظرفیت واقعی خود برسانیم.

وی افزود: اکثر واحدهای تولید آرد در کردستان با 50 درصد ظرفیت واقعی فعالیت می کنند و از آنها خواسته شده که گندم را از کشورهایی مانند روسیه وارد کنند تا علاوه بر ایجاد اشتغال، آرد به کشورهایی مانند ترکیه و عراق صادر شود. .


b7bbecf5 a908 42ae aa05 a1251431028c خبر خاکستری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: اکنون 61 واحد از واحدهای غیرفعال در سطح استان قابل فعال شدن هستند و واحدهای دیگر نمی توانند دوباره در حوزه تولید فعالیت کنند.

خالقی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده واحدهایی که دارای مشکلات مالی مانند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش هستند در اولویت حمایت قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو واحد بزرگ صنعتی بستنی عسلی و نساجی در استان که هر کدام ظرفیت اشتغالزایی بیش از 150 نفر را دارند به دلیل مشکلات بانکی تعطیل هستند و در حال حاضر در حال رایزنی برای رفع مشکلات خود هستند. تسهیل و ما گلوگاه های تولید را برطرف می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به اشتغالزایی در منطقه صمت کردستان اشاره و بیان کرد: 18 هزار و 500 نفر در شهرک صنعتی، 5 هزار نفر در حوزه معدنی و 175 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند. کار در حوزه کسب و کار


85e006b4 d3a0 4661 aea6 dcc4fb99be47 خبر خاکستری

خالقی بیان کرد: امسال در حوزه صنعت، معدن و تجارت 9 هزار و 892 نفر تعهد داریم که تاکنون حدود 3 هزار و 500 نفر آن محقق شده است.

وی افزود: در حوزه معدن 347 واحد معدنی داریم که دارای پروانه بهره برداری هستند که 150 واحد غیرفعال هستند که بیشتر آنها آوار هستند و امیدواریم با اجرای طرح ملی نهضت مسکن این واحدها فعال شوند. “

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: از 600 هزار نفر شاغل در کردستان، 200 هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند و به نوعی جمعیت شاغل استان در این مناطق مشغول هستند. .کار هستند

حلقی ادامه داد: استاندار کردستان نیز در سال جاری قول ایجاد 33 هزار شغل در استان را داد که از این تعداد حدود 10 هزار شغل جزو تعهدات این اداره کل است که تاکنون 3 هزار و 500 مورد آن محقق شده است.

وی یادآور شد: همچنین در سطح استان 57 واحد دانش بنیان در کردستان داریم و 42 واحد دیگر نیز درخواست تبدیل به شرکت دانش بنیان را داشته اند که در حال بررسی است و امیدواریم مجوز آنها صادر شود. تغییر دادن.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: توجه به صنایع کوچک از دیگر اهداف این اداره کل در حوزه های مختلف است و در نظر داریم با خرید زمین زمینه توسعه این حوزه را برای ایجاد صنعتی فراهم کنیم. شهرها .


b19397d4 b73f 4a23 bde6 a04af2b1a001 خبر خاکستری

کردستان با وجود اینکه ظرفیت های زیادی به ویژه در حوزه مرزی و صادراتی دارد، همچنان در بخش صنعتی ضعیف است و واحدهای صنعتی آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و به دلیل اینکه سایر واحدهای کشور انتظار حمایت ویژه برای حفظ تولید و اشتغال دارند. . .

دیدگاهتان را بنویسید