عدم هماهنگی بانک ها با واحدهای تولیدی/ ظرفیت های غیرفعال در بخش کشاورزی خراسان جنوبی نادیده گرفته شده است.


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855387

جعفری به عدم هماهنگی بانک های استان با واحدهای تولیدی غیرفعال اشاره کرد و گفت: در این راستا لازم است دستورالعمل جدید و واحدی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بانک مرکزی ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانمهدی جعفری امروز در نشست جمعی از معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هفته جهاد کشاورزی 109 پروژه در استان افتتاح می شود. ، که برای آن 104 میلیارد و 298 میلیون و 600 هزار تومان پروژه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: جمعیت این طرح ها 81 هزار و 320 نفر است که برای 3 هزار و 48 نفر اشتغالزایی پایدار و اشتغال زایی غیرمستقیم برای هزار و 58 نفر را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: سرایان با 25 پروژه، زیرکوه با 14 پروژه، سربیشه و نهبندان با 11 پروژه بیشترین پروژه ها در بین طرح های هفته جهاد کشاورزی امسال هستند.

جعفری از افتتاح بازارچه های روستایی در 11 شهرستان استان خبر داد و افزود: همزمان با هفته جهاد کشاورزی نمایشگاه مهارت های پژوهشی و اکتشافات به مدت سه روز در کجستان بیرجند برپا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 82 هزار و 896 نفر بهره بردار بخش کشاورزی و اشتغال 24 درصدی در استان، گفت: صادرات استان به بخش کشاورزی 6 هزار و 942 تن و ارزش ریالی استان است. 195 هزار میلیارد ریال دارد.

وی میزان تولیدات دامی استان را 212 هزار تن، مرتع را 8 هزار و 400 هکتار و گلخانه ها را 80 هکتار برشمرد و گفت: در این استان خراسان جنوبی سالانه 15 هزار و 950 تن گوشت قرمز، 54 هزار و 924 تن از 2 تا 27 تن گوشت تولید می شود. 7 گرم مرغ دیگر 2، 4، 8 تن، شیر 111 هزار تن، فرآورده های آبی هزار و 519 تن و عسل 319 تن تولید می شود.

جعفری گفت: در حوزه دامپزشکی به همت همکاران تب کریمه کنگو و بیماری حاد پرندگان و مشکلات خاص آن در استان وجود ندارد و نظارت بر فرآورده های دامی از ابتدای امسال تشدید شده است. سال.”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هر هکتار عملیات آبخیزداری 530 مترمکعب آب روان ذخیره می شود، افزود: امروز افزایش کشت در استان نداریم و همه برنامه ها افزایش تولید و تولید است. در واحد سطح.”

وی ادامه داد: با تکمیل پروژه های حوضه آبریز در سال جاری (2 هزار و 300 سازه) بیش از 85 میلیون متر مکعب آبگرفتگی خواهیم داشت و پروژه حوضه آبریز جالیز که از خراسان جنوبی آغاز و در کشور راه اندازی شده است. اکنون 1500. «میلیارد تومان سرفصل اعتباری دارد که باید در قنوات و حوزه های آبخیز هزینه شود.

جعفری با اشاره به ظرفیت حوزه کشاورزی در استان افزود: 800 گونه گیاه دارویی در استان داریم اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نتوانستیم از ظرفیت بزرگترین باغ زرشک، زیبایی مزارع زعفران و نرگس برای گردشگری استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت 7 هزار رشته قنات در استان تصریح کرد: سه مخزن بزرگ بدون متولی در استان داریم و هنوز نتوانسته ایم از این آب استفاده کنیم.

جعفری در ادامه چالش خرده مالکی در استان را برجسته کرد و گفت: ادغام منابع آب و ایجاد شرکت های سهامی کشاورزی یا تعاونی های تولیدی و اجرای مدیریت فنی متمرکز راهکار پیشنهادی در این زمینه است که باید مردم را به سمت آن تشویق کرد. در این منطقه. نگرش.”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: عدم ذخیره سازی محصولات به دلیل عدم نگهداری و نگهداری سردخانه، دوگانگی در حمایت از صنایع تبدیلی توسط سازمان جهاد کشاورزی، کمبود اعتبار برای آموزش کشاورزان و تجهیزات مزرعه و کمبود نیروی متخصص در این مراکز، کمبود منابع و هزینه در بانک کشاورزی، وجود موانع بر سر راه توسعه کشت های گلخانه ای و نبود تخصص در منابع آبی در این حوزه از دیگر چالش های پیش روی بخش کشاورزی است.

وی به عدم هماهنگی بانک های استان با واحدهای تولیدی غیرفعال اشاره و تصریح کرد: لازم است دستورالعمل جدید و واحدی از سوی بانک مرکزی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایجاد شود. اکنون 16 کارخانه لبنیاتی داریم که به دلیل فرسودگی ماشین آلات قابل رقابت نیستند، بنابراین شیر تولیدی در خراسان جنوبی به سایر استان ها صادر می شود.

جعفری در پایان گفت: عدم کنترل آب های روان و سیلاب در استان چالش دیگری است که باید ابزارهای ویژه مدیریت و کنترل این آب را از آن جدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید