خط اعتباری ویژه استان های کم برخوردار در نظر گرفته شود/ 102 واحد تولیدی در خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشتند.


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909991

زاوانت با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی در بانک های استان مهمترین مشکل ما در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری است، گفت: باید ردیف اعتباری ویژه برای استان های کم برخوردار در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقجواد زوانت استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با حضور جناب عالی، مشکلات تولیدکنندگان و اقتصادی برطرف شود. فعالان استان حل خواهند شد و شاهد تسریع در روند تولید خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات مختلف دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: در نیمه نخست امسال 54 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومانی در استان به بهره برداری رسید و این موارد واحدهایی در بخش خدمات، معدن، صنعت و کشاورزی ساخته شد و با استفاده از آنها برای 1450 نفر شغل جدید ایجاد شد.


احیای 102 واحد تولیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: 102 واحد تولیدی از ابتدای امسال با پرداخت 209 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند و با احیای این واحدهای تولیدی، اشتغال ایجاد شده است. برای 511 نفر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 33 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و در این جلسات به مشکلات 75 واحد تولیدی رسیدگی شده است، گفت: در این جلسات به بررسی مشکلات 75 واحد تولیدی پرداختیم. 184 مصوبه داشته است که از این تعداد 89 مصوبه به مرحله اجرا رسیده و مابقی مصوبات در دست اقدام و پیگیری است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی خود فعالیت می کردند با حمایت های ویژه فعال و به ظرفیت اسمی خود بازگشتند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک سال گذشته شاهد فعالیت 25 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان ها و نواحی صنعتی استان بوده ایم، گفت: خراسان جنوبی در حمایت از طرح های سرمایه گذاری در رتبه اول کشور قرار دارد. در بهره برداری معرفی شده و رتبه سوم کشوری را در بین گزارش تعداد پروژه های سرمایه گذاری برگشتی به تولید خارج از کارگروه موانع تولید دارد.

زاوانت رتبه دوم خراسان جنوبی را در احیای واحدهای تولیدی راکد اعلام کرد و گفت: سال گذشته یک میلیارد و 977 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای 683 طرح اقتصادی پرداخت شده یا در حال اجراست.


صدور 9 مجوز سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه امسال شاهد صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی برای طرح های سرمایه گذاری در 2 حوزه صنعت، معدن و کشاورزی بوده ایم، گفت: سال گذشته 2800 طرح از بند الف تبصره 18 و 3850 طرح نیز توانستند. برای استفاده از تسهیلات تبصره 16 در استان.


مشکلات واحدهای صنعتی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و حوزه سرمایه گذاری خراسان جنوبی گفت: کمبود نقدینگی بانک های استان مهم ترین مشکل ما در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری است. به همین دلیل از نظر رشد اقتصادی جزو استان هایی هستیم که پایین ترین رتبه را در کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود منابع مالی نمی توانیم جهش اقتصادی لازم را در استان داشته باشیم، تصریح کرد: عدم توازن بین منابع و مصارف بانک ها در استان داریم و نباید به این موضوع توجه کرد. استان های کم اقبال

وی اصرار بانک ها بر واحدهای تولیدی را اخذ ضمانت نامه خارج از سرمایه گذاری پروژه ها عنوان کرد و افزود: این موضوع در تامین اعتبار برای اجرای پروژه ها مشکل ایجاد می کند و باید در اخذ ضمانت نامه تجدید نظر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مسدود شدن حساب های بانکی واحدهای تولیدی از دیگر مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تراز منابع و مصارف استان های کمتر توسعه یافته را در نظر نمی گیرد، گفت: باید ردیف اعتباری ویژه برای استان های کم برخوردار در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه یارانه و بهره مندی از تسهیلات برای استان های کمتر توسعه یافته بیشتر از استان های دیگر است، گفت: نیاز است تا مشکلات واحدهای صنعتی با مشکلات بانکی حل شود تا از تسهیلات مختلف برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید