احیای واحدهای راکد، گامی در جهت اشتغال / 53 واحد تولیدی لرستان به چرخه تولید بازگشتند


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909137

واحدهای تولیدی تعطیل شده احیا شدند.

احیای واحدهای راکد گامی در جهت رونق اشتغال و تولید است و در این راستا 53 واحد تولیدی لرستان به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، لرستان یکی از استان های پر ظرفیت در بخش های مختلف است که متأسفانه سال هاست که برای فعال سازی بسیاری از این ظرفیت ها مغفول مانده است و این وضعیت و کاهش نرخ بیکاری نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

سال‌هاست که جوانان این کشور برای رهایی از کابوس بیکاری به شهرهای دیگر می‌روند تا بتوانند برای کسب روزی حلال در شهرهای دیگر کار کنند، ضمن اینکه فعال‌سازی توانایی‌های نهفته می‌تواند شرایط کار و اشتغال بسیاری از جوانان را بهبود بخشد. افرادی که به دنبال کار هستند

در سال های اخیر تعداد زیادی از صنایع تولیدی استان مانند دومینو تعطیل شده، برخی واحدها به تصرف بانک درآمده و این روند تولید را به کام مرگ کشانده، بسیاری از جوانان شغل خود را از دست داده و سایه شوم تعطیلی موجب شده است. بر بسیاری از واحدهای صنعتی سایه افکنده است.


bccbafce 474d 4063 85ab a3f4fb11ed27 خبر خاکستری



35 درصد اقتصاد استان به بخش صنعت وابسته است

در استان لرستان 97 درصد صنایع متوسط ​​و کوچک، 35 درصد اقتصاد استان به بخش صنعت وابسته است و درصد بالایی از مردم این استان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی به کار کشاورزی مشغول هستند.

بیش از هزار و 280 واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 1000 واحد فعال هستند که از این تعداد 730 واحد با بیش از 50 درصد و مابقی با ظرفیت کمتر فعالیت می کنند.

متاسفانه 198 واحد صنعتی در استان راکد هستند، همچنین 18 شهرک صنعتی با وسعت 1600 هکتار در شهرک های مختلف در استان وجود دارد و بیش از 400 واحد صنعتی در این شهرک ها فعال هستند.

در مجموع حدود یک سوم واحدهای تولیدی استان تعطیل و یا با نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند در حالی که سهم شاغلان استان 39 هزار نفر است که باید با برنامه ریزی و احیای این واحدها شرایط اشتغال را فراهم کرد.


9f5ac866 e059 4ed3 b8f5 81984798450e خبر خاکستری



53 سایت صنعتی در شهرک صنعتی احیا شد

فرازد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با راه اندازی مجدد 53 واحد صنعتی 358 نفر مشغول به کار و یا تثبیت شده اند که گام مهمی در جهت تولید و اشتغال استان است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 419 واحد صنعتی کوچک و متوسط ​​در شهرها و نواحی صنعتی لرستان وجود دارد که از این تعداد حدود 129 واحد غیرفعال و راکد هستند و راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال با واگذاری به سرمایه گذار جدید، تامین مالی، اخذ یک سرمایه گذار شریک، ارائه مواد اولیه، اجاره، حل اختلاف مشارکت و غیره.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: تجربه سال‌های اخیر در راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه خواهیم داشت و امیدواریم با اقدامات اتخاذ شده و همکاری نهادهای مرتبط.

محمدی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای احیا و ارتقای ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد و هر ساله تعدادی از واحدهای راکد به چرخه تولید باز می گردند که این امر نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و اقتصاد دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید