خروج ۴۳ واحد تولیدی از رکود تا پایان سال/ سبد پروژه ها گامی در جهت بهبود وضعیت تولید در استان کرمان است.


ساعت: 10:23
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920331

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کرمان اعلام کرد؛

علیرضا رحمی نژاد گفت: در قالب سبد پروژه های واگذار شده به استان ها; مرحله دوم فعال سازی واحدهای راکد است که از شهریور ماه جاری آغاز شد. بر اساس هدف گذاری های سازمان در کرمان، هدف گذاری امسال 43 واحد تولیدی راکد قابل احیا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رحمانی نژاد معاون امور صنعتی اداره کل حراست استان کرمان در گفتگو با «راه آرمان» در خصوص نحوه عملکرد سامانه جامع تجارت و نحوه ثبت واحدهای تولیدی در آن، گفت: سامانه جامع تجارت توسط سامانه جامع تجارت تعریف شده است. وزارت امنیت به منظور شفاف سازی جریان کالا؛ واحدهای تولیدی معدنی استان که تعداد آنها به حدود هزار و 491 واحد می رسد باید تا 9 دی ماه 1401 در سامانه ثبت نام کنند.


استعلام فعال سازی مجوز فعالیت آنلاین از فوریه

وی تصریح کرد: هر واحد موظف است بر اساس پروانه کاری که دارد، کد نقش و شناسه کالا را از سامانه دریافت و تولید را اعلام کند، سپس فاکتورهای فروش الکترونیکی در سامانه ثبت می شود. در نهایت مجموع این فرآیندها به درصد شفافیت واحد برمی گردد.

رحمانژاد گفت: از اواخر بهمن ماه 1401 استعلام مجوز فعالیت فعال یا غیرفعال واحدهای تولیدی به صورت اینترنتی است، بنابراین واحدهای تولیدی باید در سامانه ثبت نام کنند. همچنین کارشناسان و شرکت های خدمات کدینگ در معاونت صنایع سازمان مستقر هستند و به واحدهای تولیدی کمک می کنند تا در سامانه کلی ثبت نام کرده و گزارش تولید خود را به جای سامانه بهینه سازی وارد کنند.


ده سبد پروژه به معاونت امور صنایع صمت استان کرمان واگذار شد.

معاون امور صنعتی اداره کل صمت کرمان در خصوص پرتفوی پروژه های سازمان صمت و پروژه های واگذار شده به استان کرمان گفت: ده پروژه تحت عنوان ده پروژه به کرمان واگذار شد که معاونت امور صنعتی متولی سه پروژه است.

وی افزود: اولین طرح تغییر پروانه ها است و تا پایان شهریور 1402 باید مجوزها و پروانه های تمامی واحدهای تولیدی تغییر کند. این پروژه اطلاعات مندرج در مجوزها اعم از ظرفیت تولید، اشغال واحدهای تولیدی و سایر مواردی که در تصمیم گیری در مورد مسائل کلان استانی و کشوری موثر است را اصلاح می کند.

رحمان نژاد تصریح کرد: پروژه دوم که از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای تحقق برنامه ها و اهداف سال جاری است، فعال سازی واحدهای راکد است که از شهریور ماه آغاز شده است. بر اساس هدف گذاری های سازمان در کرمان، هدف گذاری امسال 43 واحد تولیدی راکد قابل احیا است.


تاکنون 20 واحد راکد فعال شده است

معاون امور صنعتی رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون چهار جلسه تخصصی تخصصی و تعداد زیادی کارگروه عمومی برگزار شده و تا جلسه گذشته نزدیک به 20 واحد را فعال کرده ایم که آمار تولید آنها در سامانه کل معاملات ثبت شده است. این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه سومین پروژه محول شده به معاونت صنعتی، بازسازی و بهسازی واحدهای تولیدی بود، گفت: این واحدها شناسایی و فهرست آنها به وزارت حراست اعلام شده که در حال بررسی است. پس از تعیین تکلیف این واحدها و انجام جلسات کارشناسی نهایی، با بانک ها آشنا شده و تا پایان تولید و عرضه محصول به بازار، نظارت بر تسهیلات این واحدهای تولیدی ادامه دارد.

رحمانژاد در خصوص عملکرد کارگروه رفع موانع تولید گفت: کارگروه رفع موانع تولید دارای سه زیرگروه تخصصی است که شامل صنعت، میراث و جهاد می شود. واحدهای تولیدی که با دستگاه های اجرایی از قبیل تامین اجتماعی، آب، برق، گاز، مالی، مالیاتی و … مشکل دارند در سامانه tashil.ir ثبت نام می کنند که یکشنبه هر هفته در محل اتاق صنایع استان و اتاق صنایع استان جلسات کارشناسی برگزار می کند. استخراج انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از جلسه کارشناسی، متن پیشنهادی برای حل مشکلات تهیه و به جلسه کارگروه اصلی با حضور اعضای اصلی از جمله استاندار، رئیس سازمان صمت، اتاق بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی و تصمیمات مصوب برای رفع مشکلات موانع تولید واحدها نهایی شده است.

معاون امور صنعتی اداره کل صمت کرمان گفت: این مصوبات ظرف مدت 15 روز توسط دبیرخانه که سازمان صمت است تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می شود.


تکمیل 40 درصد از تأییدیه‌های گروه ویژه برای پاکسازی گلوگاه‌های تولید در عرض 8 ماه

رحمی نژاد تصریح کرد: بر اساس گزارش هشت ماهه کارگروه رفع گلوگاه های تولید، 26 جلسه این کارگروه در محل سازمان برگزار شد که در نتیجه آن 260 مصوبه برای واحدهای تولیدی به عمل آمد. از این تعداد حدود 40 تا 49 درصد مصوبات تکمیل شده و 40 درصد مصوبات در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بر اساس مشاهدات انجام شده درصد خوبی از مصوبات تا پایان سال اجرایی می شود، گفت: از 10 درصد مصوبات، 5 درصد توسط متقاضی اجرا نشده و 5 درصد نیز اجرا نمی شود. توسط دستگاه های اجرایی که درصد مربوط به قوه مجریه دستگاه هاست، هر هفته توسط سازمان صمت جلسات کارگروه ها، موضوع تا حصول نتیجه به طور کامل پیگیری می شود.

معاون امور صنعتی اداره کل صمت کرمان خاطرنشان کرد: نتیجه این پیگیری ها رفع مشکلات واحدهای تولیدی، افزایش ظرفیت تولید و همچنین فعال سازی واحدهای راکد و در نتیجه اهداف و برنامه های سازمان صمت از استان کرمان محقق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید