بهبود وضعیت اقتصادی گامی در جهت ارتقای سلامت مردم است

ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785284

استاندار اردبیل با اشاره به تاثیرات وضعیت اقتصادی بر سلامت مردم، بهبود این حوزه را برای ارتقای سلامت خانواده ها مهم می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، سید حامد عاملی در نشست با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماری های کلیوی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با وجود توانایی های خدادادی خود نتوانسته است ثروتی از این پتانسیل ها ایجاد کند و به همین دلیل است. در بین استان ها و از نظر شاخص های اقتصادی در رتبه پایینی قرار دارد.

وی گفت: ارتقای سلامت جسمانی و حتی معرفی شاخص های آموزشی و فرهنگی با اقتصاد ارتباط مستقیم دارد و باید با تلاش برای جهش اقتصادی، سلامت جامعه را ارتقا داد.

استاندار اردبیل به آمار ارائه شده از افزایش تعداد بیماران کلیوی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: باید اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به علل بیماری های کلیوی انجام شود.

عاملی با بیان اینکه بیماری های کلیوی نیز به دلیل بی توجهی به سلامت در بین اقشار مختلف به ویژه اقشار آسیب پذیر اقتصادی رخ می دهد، تقویت زیرساخت ها برای رونق اقتصادی استان را از اولویت های مهم مسئولان استانی برشمرد.

وی بیان کرد: حذف بروکراسی های غیرضروری، قوانین مخرب، شناسایی ظرفیت های استان برای جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال گامی مهم در افزایش درآمدهای عمومی و در نتیجه ارتقای سلامت جامعه است.

استاندار اردبیل غربالگری را برای شناسایی بیماران کلیوی ضروری دانست و تصریح کرد: غربالگری و پیشگیری از این بیماری بسیار ارزانتر از هزینه درمان و دیالیز است و باید با کمک ظرفیت های انسانی مختلف از جمله سازمان ها بسیج شود. . ، ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید