رئیسی در مجلس: دولت و همه دستگاه ها توانستند گامی دیگر در جهت رشد اقتصادی و نزدیک کردن کشور به قله بردارند/ بانک ها یکی پس از دیگری منصوب می شوند

رئیسی در مجلس: دولت و همه دستگاه ها توانستند گامی دیگر در جهت رشد اقتصادی و نزدیک کردن کشور به قله بردارند/ بانک ها یکی پس از دیگری منصوب می شوند

رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران بسیاری از توطئه ها و قیام های دشمنان را خنثی کردند. در عین حال دولت و همه نهادها موفق شدند گام دیگری در جهت رشد اقتصادی بردارند تا کشور را به قله نزدیک کنند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: در این مجلس باید یادآوری شود که چه چیزی باعث تأسف همه امت اسلامی و تاسف همه بشریت شده است که ظلم به مردم مظلوم و قدرتمند فلسطین است.

رئیس جمهور گفت: در بودجه 1403 تلاش شد تا واقعیت ها از نظر هزینه و درآمد دیده شود.

به گزارش «انتکه»، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با حضور در شورای اسلامی و ارائه لایحه بودجه 1403 اظهار داشت: امروز این توفیق است که به طور رسمی بودجه 1403 را تقدیم شورای اسلامی کنم. خداوند بودجه دولت سال 1402 را به ما عنایت کرد که با همکاری همه دستگاه ها به ویژه شورای اسلامی، تلاش شد تا قانون اصلاح شود، منجر به رشد اقتصادی، رشد تولید و کنترل تورم شد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران بسیاری از توطئه ها و اغتشاشات دشمنان را خنثی کردند. در عین حال دولت و همه نهادها موفق شدند گام دیگری در جهت رشد اقتصادی بردارند تا کشور را به قله نزدیک کنند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: در این مجلس باید یادآوری شود که چه چیزی باعث تأسف همه امت اسلامی و تاسف همه بشریت شده است که ظلم به مردم مظلوم و قدرتمند فلسطین است.

ملت ها ایستاده اند و حقوق بشر را فریاد می زنند

رئیس جمهور در این خصوص ادامه داد: باید شهادت 6500 کودک را یادآوری کنم. به مجاهدان و مردان و زنان مقاومت فلسطین که به خاک و خون کشیده شده اند یادآوری می کنم و به روح شهدا درود می فرستم و می گویم نسل کشی و جنایات و کشتار کودکان غزه مایه تاسف است. برای بشریت و مایه تاسف است که حامیان این رژیم کسانی هستند که مدعی حقوق بشر هستند.

رئیسی تاکید کرد: چگونه می توانند در برابر خدا، وجدان و تاریخ پاسخگو باشند؟ مایه تاسف است که سازمان ها و نهادهای بین المللی که مسئولیت حمایت از مظلومان را بر عهده دارند در مقابل نظام سلطه و آمریکا کارایی خود را از دست داده اند. همه اینها برای بشر تاسف بار است. اما ما ناامید نیستیم. رئیس جمهور گفت: ملت ها ایستاده اند و حقوق بشر را فریاد می زنند، عدالت خواهی را فریاد می زنند و نظم نوین جهانی را فریاد می زنند.

وی گفت: ما معتقدیم که شهادت زنان و کودکان فلسطینی به دولت دروغین رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد و انشالله به زودی شاهد پیروزی فلسطینیان خواهیم بود. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس افزود: شهید بزرگوار نماینده واقعی مردم بود. شهید مدرس نماینده تراز انقلاب شکوهمند اسلامی بود که الگویی برای همه نمایندگان، مسئولان و شرکت کنندگان است.

اجرای قانون برنامه ششم و هفتم توسط دولت مهم است

رئیس جمهور به مناسبت بودجه 1402 گفت: تمام تلاش دولت و همکارانم در سراسر کشور در راستای اجرای قانون بودجه است. اجرای قانون برنامه ششم و هفتم توسط دولت مهم است. رئیسی تصریح کرد: در بودجه سال 1403 سعی شد که واقعیت ها از نظر هزینه و درآمد دیده شود.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون برنامه هفتم، گفت: انشالله پس از تصویب این قانون در شورای نگهبان، این برنامه بتواند به عنوان برنامه کشور برای توسعه همه جانبه کشور موثر واقع شود. رئیس جمهور تاکید کرد: مبنای دولت اجرای برنامه و بودجه 1403 بر اساس برنامه هفتم است. در این بودجه تلاش شده است تا بسیاری از نارضایتی هایی که امروز همه را متضرر می کند، متعادل کنند.

رئیسی افزود: دولت در نیمه دوم سال با 480 همات کسری بودجه مواجه بود که این کسری بودجه با کسب درآمد جبران شد نه با استقراض از بانک ملی. رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی یک زمانی 0.4، 0.7 و 1 درصد بود که واقعاً رشد اقتصادی نداشتیم و این رشد و آن چیزی که بود، انتظار نمی رفت اما در سال اول. [از دولت سیزدهم] رشد اقتصادی به 4.4 درصد رسید. وی افزود: در عین حال در سال 1401 رشد اقتصادی 4 درصدی داشتیم.

رئیسی ادامه داد: در بودجه تلاش شده که کسری نداشته باشد و با همکاری مجلس و دولت این کار انجام شده است. بنابراین تلاش‌ها برای اطمینان از عدم تطابق بین هزینه‌ها و درآمدها انجام شد. موضوعی که برای سال 1402 ساخته شد و ادامه خواهد داشت. رئیس جمهور تاکید کرد: در رشد نقدینگی که باعث تورم می شود، شاهد بوده ایم که رشد نقدینگی به 26 درصد رسیده و روند کاهشی را ادامه خواهد داد.

بانک ها یکی پس از دیگری تخصیص می یابند

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: باید ضمن رفع کسری بودجه و کنترل رشد نقدینگی، عدم تعادل بانک ها و نیاز به انضباط مالی و بانکی را کنترل می کردیم. در عین حال با بانک ها و موسسات اعتباری مشکل داشتیم که مشکلاتی را در برنامه ایجاد کردند. از ابتدای امسال برنامه بانک مرکزی و دولت تعیین وضعیت بانک هاست.

رئیسی افزود: این بانک ها یکی پس از دیگری منصوب می شوند و آنچه تعیین شده است را به اطلاع شما خواهیم رساند. همچنین به مردم اعلام کرده ایم که نگران نباشند زیرا تلاش دولت برای نظم و انضباط است و سهامداران و سپرده ها متضرر نمی شوند.

وی ادامه داد: این وضعیت ناهماهنگی بانکی باید اصلاح شود زیرا همه اینها باعث تورم می شود. بنابراین زمانی که عوامل تورم کنترل شوند، شاهد کاهش تورم خواهیم بود. رییس اجراییه ادامه داد: در حال حاضر تورم ماهانه 2.2 درصد است و تورم سالانه و تورم نقطه ای کاهش یافته است. بنابراین در صورت اجرای کامل انضباط مالی و توجه به دخل و خرج شاهد کاهش تورم خواهیم بود تا آنچه از سوی رهبر معظم انقلاب و خواسته های مردم عزیزمان محقق شود.