جزئیات بیشتر درباره سرقت از شعبه دانشگاه بانک ملی/ همچنان متهمان دیگری هستند و زوایای دیگری وجود ندارد


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855623

فرمانده کل کشور گفت: تحقیقات درباره سرقت از گاوصندوق شعبه بانک ملی ایران همچنان ادامه دارد و برخی مبالغ و زوایای دیگر این سرقت هنوز مشخص نشده است، اما می توان. گفته می شود 90 درصد موارد حل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری در آغاز عملیات اجرایی یکهزار و 412 یگان پلیس آگاهی تهران که صبح امروز در پلیس آگاهی تهران انجام شد، گفت: امروز با توجه به شرایط خاص منطقه و برخی کشورها، امنیت پایداری در کشور داریم. و جل جلاله، وجود رزمندگان اسلام، نیروهای مسلح مقتدر، پلیس فهیم و مقتدر و مردم هوشیار همراه با رهنمودهای مقام معظم رهبری ما را در جایگاه خوبی قرار داد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند واقعیت ها را افشا نکند و ضعف ها را بزرگ نمایی و ناامیدی را به مردم تزریق کند، گفت: جهاد تبین بر همه مردم و مسئولان واجب و لازم است. ما دارایی های زیادی در کشور داریم. در شرایط تهدید و تحریم و شیطنت دشمن در داخل کشور با لطف و عنایت خداوند گام های بزرگی در کشور برداشته شده است. به عنوان مثال، تولید واکسن یک پیشرفت بزرگ در پزشکی است، روزهایی بود که روزانه 700 نفر از مردم ما جان خود را از دست می دادند. این یک اقدام ملموس و ملموس است.

اشتری ادامه داد: در حوزه دانش بنیان و نخبگان کشور پیشرفت خوبی داشته ایم. ما هر سال با لطف و عنایت خداوند و نیروهای مجرب و متخصص و تجهیزات مدرن پیشرفت کرده ایم.» باید روی آنها کار کرد و امید را در مردم زنده نگه داشت.

تیمسار فرجا افزود: هر سازمانی که امید داشته باشد رونق می گیرد و عکس آن نیز صادق است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای سرقت از صندوق بانک ملی شعبه بانک ملی به بیان جزئیات بیشتر گفت: روز دوشنبه که خبر سرقت از بانک منتشر شد، همه نگران شدند. در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که کلانشهر آبادان قطار را از ریل خارج کرد و مردم جان باختند. این خبر همچنین نگران کننده بود که مردم متاثر شدند و کسانی که می خواستند اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند خوشحال شدند.

وی ادامه داد: از همان ساعات اولیه که خبر به پلیس رسید، پلیس در محل حاضر شد. من اصرار کردم که این موضوع به دقت رصد شود. در دقایق و ساعات اولیه ای که گزارش شد و زوایای مختلف مشخص نشد، نگران بودیم اما در کمتر از 48 ساعت سارقان با کمترین مدرک شناسایی شدند. این یک سرقت حرفه ای و پیچیده بود و دست اندرکاران تجربه و تجربه داشتند و متاسفانه ضعف ها و رخنه های امنیتی به کمک سارقان می آمد.

اشعری با بیان اینکه کارآگاهان ما پایتخت جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این مورد کارآگاهان با تجربه خوب و داده های به دست آمده و فناوری روز با کمترین اطلاعات به موضوع و نتیجه مطلوب رسیدند.

وی ادامه داد: بر دقت بالا و اطلاع رسانی دقیق تاکید کردیم و تقریبا به اکثر زوایای پرونده رسیدیم. هنوز متهمان دیگر و زوایای دیگر هستند اما 90 درصد کار انجام شده است. این خیلی بر ما سنگینی کرد و بازنده ها هم متضرر شدند. بالاخره وقتی اموال مردم به ما رسید و کشف شد، چند برابر مردم خوشحال شدیم.

اشتری گفت: منتظر اعطای مبلغ بالای افتتاح شده توسط بانک مرکزی هستیم و به همین دلیل مبلغ و ارزشی را که توسط خود بانک اعلام می شود اعلام نکرده ایم. این اموال برای بررسی و تحویل به بازماندگان در اختیار نمایندگان بانک قرار گرفت. مردم و مسئولان در روزهای اخیر به ما لطف داشتند. مردم از کشف این ملک خوشحال شدند.

اشتری همچنین از کم توجهی برخی رسانه ها به ویژه صداوسیما به این موضوع انتقاد کرد و گفت: نیروی انتظامی قدرت کشور است. منصفانه نبود که در یک برنامه زنده کاری به این بزرگی انجام دهیم. به همکارانم و مردم اینجا تبریک می گویم. ما باید از این حرکت های خوب حمایت کنیم، قطعا قدردان این عزیزان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید