نکونام نیاز، گزینه دیگری در تیم ملی وجود ندارد/ تفاوتی بین طارمی و آزمون وجود ندارد.


زمان: 15:00
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900235

چگونه می توان قرارداد جام ملت ها را تمدید کرد؟

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: می توانیم با کارلوس کی روش تا جام ملت ها ادامه دهیم. رفتار و تعامل او بهتر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی محمد نبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره شرایط فدراسیون فوتبال گفت: بعد از انتخابات جلساتی با رئیس فدراسیون داشتیم. ما به تقویم نگاه کردیم و دیدیم که 4 ماموریت برای تیم های مختلف داریم. برای سایر تیم ها هماهنگی درون فدراسیون همیشه لازم است. این یک کار شبانه روزی بود که به خوبی دنبال شد. کادر فنی و هدایت تیم ملی جوانان، جوانان و فوتسال مشخص بود. در مورد تیم ملی بزرگسالان، کی روش به عنوان تیمی انتخاب شد که در 8 سال در دو جام جهانی حضور داشت.

وی در خصوص انتخاب سریع روش گفت: طبیعی است وقتی هیات مدیره جدید شروع به کار کند، مذاکرات را چشم انداز تیم ملی دانستیم. اگر چشم انداز نداریم، بهتر است مسئولیت نگیریم. او انتخاب شماره یک ما بود، اما او در هیئت مدیره بزرگ شد زیرا اعضا باید رای می دادند. علاوه بر مسائل فنی، تجربیات و موارد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رای گیری شد.

نبی درباره قرارداد کی روش گفت: پس از انتخاب او و مذاکره، بلافاصله با اسکوچیچ جلسه گذاشتم و برای تیم ملی امید پیشنهاد دادیم. گفت نقشه دیگری دارد. در مورد مبلغ قرارداد کیروش با توجه به اینکه 5 دستیارش هم مطرح شد، خودش ماهی 50 هزار یورو می گیرد. دستیاران او نیز 30 هزار یورو دستمزد خالص دارند. مبلغ 6 نفر در ماه 80000 یورو می باشد. در مرحله اول تا پایان جام جهانی باقی مانده است اما تاج تا پس فردا گزارشی را اعلام می کند و در صورت امکان می توانیم تا پایان جام ملت ها برنامه ریزی کنیم. چون شرایط قراردادش خوب است.

وی افزود: ما با او صحبت کرده ایم. برای فاز بعدی قابل تمدید است. در صورت صعود تیم به مرحله بعد، 12 درصد از پاداش صعود به کادر فنی تعلق می گیرد. برد در مرحله گروهی جداست. این یک قانون در تمام دنیاست. علاوه بر پاداش عملکرد، پاداش ارتقاء نیز وجود دارد. بعد از اینکه کی روش و دستیارانش به ایران آمدند فکر می کنم 23 شهریور بود. بلافاصله تمرینات خود را در کمپ تیم ملی آغاز کردند. 24 بازیکن در اردوی اتریشی ها حضور داشتند. نوراللهی از دبی 25 نفر اضافه شد. رضایان و نورافکن هم در لیست بودند اما برای گرفتن ویزا دیر شده بود.

نبی تصریح کرد: در تهران با حضور کی روش و مسئولان سازمان لیگ جلسه داشتیم. با در نظر گرفتن تقویم تیم ملی و زمان کمی که داریم، تقویم تیم ملی را پیشنهاد داده ایم. سهیل مهدی تقویم را نوشت. چون مسئول دوستان هستند خودشان اعلام کنند اما قرار است قبل از اعزام تیم ملی، شنبه بعد از هر بازی بازیکنان بومی در اردو باشند. این اردو در درجه اول برای تست آمادگی جسمانی است و جنبه ریکاوری دارد تا مربیان تیم از وضعیت خود مطلع شوند.

وی افزود: این بازیکنان حداکثر سه روز در اختیار تیم ملی هستند و سپس راهی تیم خودشان می شوند. امکان برگزاری اردو وجود ندارد. آنها از شنبه تا دوشنبه در اختیار ما هستند و سپس به تیم خودشان می روند. کی روش البته با سرمربیان تیم ها هم صحبت و رایزنی کرد. لحظات حساس پیرامون تیم ملی با آنها صحبت شد. احترام آنها محفوظ است. جدا از این موضوع، سازمان لیگ با باشگاه ها هم صحبت کرده است، باید تعامل خوبی ایجاد شود. ما مخالفان جدی و معتبری داریم. رفتن به جام جهانی بدون آمادگی برای کسی خوب نیست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره تغییر رویه کی روش گفت: او در 8 سال حضورش در ایران تجربه کسب کرد. از این رو در اردوی پیش رو با تماس با هر سرمربی احترام آنها را حفظ می کند. نسبت به گذشته تعاملش بیشتر شده، البته با بالا رفتن سن رفتارش بهتر می شود.

وی افزود: الان هم اگر صحبت از ترمیم تیم ملی می کند، مربوط به تیم ملی کشورمان است. بیش از دو سوم این بازیکنان بازیکنان کی روش هستند. او همچنین به افراد جدید اعتقاد دارد. در بازی هایی که انجام دادیم یک نیمه با یک تیم و نیم دیگر با تیم دیگری بود. این شجاعت سرمربی است. او این ریسک را پذیرفت زیرا طرز فکرش این بود که این اردو برای آماده سازی است. رقبای ما هم بازیکنان خود را داشتند. بازیکنان ما در این دو بازی کامل چه در تمرین و چه در مسابقه در دسترس تیم ملی بودند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شما نمی توانید الان این بحث را درباره تیم ملی مطرح کنید. من سال ها در تیم های مختلف بودم. معمولا این مشکلات در تیم های ملی وجود دارد اما خوشبختانه در این اردو تعامل و همبستگی بین بازیکنان تیم ملی عالی بود. احسان حاج صفی و بزرگان تیم در این بخش خیلی خوب عمل کرده اند. این یکی از بهترین اردوها بود. اگرچه در زمان سرمربیگری اسکوچیچ بین بچه ها تقریبا ناهماهنگی وجود داشت، اما در این اردو بسیار هماهنگ بودند و در زمین هم این موضوع را نشان داد.

وی درباره شایعه اختلاف مهدی طارمی و سردار آزمون گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد. طارمی، حاج صفی، جهانبخش و انصاری فر بزرگان این تیم هستند. آنها خودشان همبستگی تیمی را ایجاد می کنند. بعد از تعویض که طارمی روی نیمکت آمد، شاهد بودم که سردار مدام به من می گفت از این فضا استفاده کن، پاس بده. یعنی صمیمیت بین بچه ها خیلی زیاد است. سردار را تشویق کرد. حتی پس از این ضربه، طارمی اولین مردی بود که از خط بازی خارج شد. منظورم این است که فضای خوبی داشتیم.

نبی گفت: باید از حاشیه پرهیز کنیم. با توجه به زمان کمی که داریم باید به سمتی برویم که روحیه و انگیزه بچه ها بالا برود. ما نباید این فضا و همبستگی را در خارج از اینجا نقض کنیم. اگر ایرانی هستیم هرجا هستیم نباید چیزی را به تیم ملی ربط بدهیم. با توجه به جایگاه ویژه ای که تیم ملی در جام جهانی دارد و در گروه بسیار سختی قرار دارد، همه باید متحد باشیم. بچه های تیم ملی واقعا به اخلاق حرفه ای احترام می گذارند. در اردویی که دو هفته همزمان برگزار می شود طبیعی است، مثلاً غذا بدون نمک یا کم نمک باشد. همیشه در اردوها چنین صحبت هایی وجود دارد، اما خوشبختانه بر عملکرد تیم تاثیری نداشته است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره هدایت خود و بهرام رضاییان در تیم ملی گفت: او از همکاران قدیمی و دوستان خوب من است. در آن مدت با هم تیم را مدیریت کردیم. ما برای سازماندهی تیم ملی آنچه را که می خواستیم انجام دادیم.

وی در خصوص اینکه شنیده می شود هیات مدیره ناظر بهرام رضایان را اعلام کرده است، گفت: این یکی از مسائل حاشیه ای است که نباید به آن دست بزنید. تیمی که هم از نظر فنی و هم از نظر اجرایی در کنار کی روش هستند با دانش 8 ساله خود کارگروهی تشکیل می دهند. برای دوستانی که می خواهند به تیم ملی کمک کنند نیز در خدمت شما هستیم. باید این فضا را آماده کنیم تا هواداران و هموطنان وارد این مسیرها نشوند.

نبی تصریح کرد: تیم ملی نیاز به حمایت دارد تا بچه ها با خیال راحت در اردوها حضور پیدا کنند و تیم ملی در قطر نتیجه بگیرد. ما تیم ملی و کادرفنی بسیار خوبی داریم. قاعدتاً صداوسیما همیشه حامی دوازدهم بوده است، از جبلی رئیس صداوسیما به عنوان مردی که سالها تجربه دارد تقاضا دارم در راه درست باشد. هیچ چیز بهتر از تعامل و هماهنگی نیست، به خصوص در این مرحله که تیم ملی با مشکل مواجه است. طبیعی است که اگر همدلی خوب باشد نتیجه خیلی خوب می شود.

به گزارش فارس، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت وگو با برنامه «ورزش و مردم» درباره اینکه بهران رضاییان سرپرست تیم ملی است یا تغییری در کار است؟ تصمیم گیری یا سیاست گذاری در فدراسیون به عهده هیات مدیره است. امور اجرایی بر عهده رئیس فدراسیون است. قدرت ها تقسیم می شوند. الان مثلا قنبرزاده باید سازمان لیگ را مدیریت کند.

نبی گفت: شرح وظایف هیئت مدیره در اساسنامه متنوع تر شده است که می تواند مانند فدراسیون قبلی به پاشنه آشیل تبدیل شود. همه چیز شفاف است. خوشبختانه یکی از افرادی که آیین نامه را با من نوشت یکی از اعضای هیئت مدیره است. در سال 1378 قانون اساسی را نوشتیم و دوستان دیگر هم با ما همکاری کردند. خط قرمزی وجود دارد که نایب رئیس و رئیس فدراسیون نمی توانند جلوتر بروند. در جاهایی برعکس است.

و افزود: پس آنچه مسلم است تقسیم وظایف در فدراسیون وجود دارد. من معتقدم که اختیارات و وظایف مکمل یکدیگر هستند. اگر آنها واضح نباشند و اگر اشتباه کنند، هر مجموعه ای آشفته خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، مسئولان در فدراسیون و جاهای مختلف، خود اعضای هیئت رئیسه تجربه دارند، این موارد دغدغه آنها بوده و خواهد بود. همچنین با توجه به تجربه ای که تاج، خودم، قنبرزاده و دوستانی که در هیات مدیره هستند، فکر می کنم با تعامل با یکدیگر به خوبی پیش خواهند رفت و خللی ایجاد نمی شود.

نبی ادامه داد: هرکسی در هر سمتی می تواند مسئولیت داشته باشد یا خیر. اما اقتدار هم هست. ممکن است به عنوان مثال من به عنوان معاون رئیس جمهور برخی از وظایف خود را به گروه دیگری واگذار کنم. مواقعی می گویم نه، اینها وظایف من است و باید مسئولیت بپذیرم. حالا فرقی نمی کند رئیس جمهور باشد، معاون رئیس جمهور یا هیئت مدیره. از جمله موضوعاتی است که مورد بحث قرار گرفت. اگر کی روش انتخاب شد، این تعامل در هیات مدیره انتخاب شد. همچنین در اساسنامه آمده است که پس از پیشنهاد رئیس فدراسیون، شورای حاکم باید آن را تصویب کند. انتخاب کادر فنی هم انتخاب سرمربی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی گفت: نه با نکونام و نه گرشاسبی جلسه ای نداشته ام. تازه وارد تهران شدیم. نظر کی روش آوردن نکونام است. اخلاق حرفه ای ایجاب می کند که جایگاه گرشاسبی رعایت شود. با اینکه مدیر ورزشی هم هست و سال ها زحمت کشیده اما باید با او مشورت کرد. باید ببینیم نکونام حاضر است بیاید یا نه. آنها باید خلاصه شوند. نمی دانم مهدی تاج در آن 10 روز صحبت کرد یا نه. نمی دانم.

نبی گفت: نمی‌دانم گزینه دیگری برای منع حضور نکونام وجود دارد یا خیر. کی روش گزینه دیگری ندارد. تاکنون نامزد شده و نفر دوم به فدراسیون معرفی نشده است. در این یک هفته باید کار را پیگیری کنیم تا ببینیم آیا می توانیم به تفاهم برسیم یا خیر.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب محسن معتمدکیا به عنوان مدیر رسانه ای تیم ملی گفت: او در دوره های قبل نیز با کی روش کار کرده است. او احساسات خود را می داند. رسانه ها نیز آن را پذیرفته اند. انشاالله در خدمتش هستیم. او در وزارت ورزش هم مسئولیت دارد و با این پست می آید. هفته گذشته جلسه ای در وزارت ورزش بود که تاج نیز در آن حضور داشت و این هماهنگی ها انجام شد.

وی در خصوص سرمربیگری حمیرا اسعدی در این دو دیدار گفت: خیر، ایشان به عنوان هماهنگ کننده حضور داشتند و اعلام شد. شاید بخش مدیریت مسابقات این اشتباه را کرده باشد، اما در بازی دوم برطرف شد.

نبی گفت: «نمی دانم حضور معتمدکیا رسما اعلام شده یا نه.» من هم شنیده ام. دیشب تعدادی از رسانه ها در فرودگاه سوال کردند و من گفتم من هم شنیدم. تکرار خطوط لمسی کمکی به فوتبال نمی کند و فوتبال را به حاشیه می برد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره برنامه به تیم ملی گفت: انشاالله بعد از هر هفته از مسابقات قهرمانی اردوهایی داشته باشیم. قرار است در 19 یا 20 نوامبر یک دیدار تدارکاتی با یکی از تیم های خلیج فارس برگزار شود. تلاش می کنیم این دیدار را در تهران برگزار کنیم. 25 آبان ماه ملی پوشان به دوحه قطر اعزام می شوند.



دیدگاهتان را بنویسید