تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از سرقت بیشتر/سرقت کابل های برق و رنج بی پایان شهروندان تربت جام ضروری است.


ساعت: 07:59
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896503

سرقت کابل های مسی و تجهیزات برق این روزها به یکی از چالش های تربت جام نشینان تبدیل شده و موجب خسارات مالی آنها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سرقت کابل های مسی و تجهیزات برق این روزها به یکی از چالش های تربت جام نشینان تبدیل شده و خسارات مالی به آنها وارد کرده است که برای جلوگیری از این مشکل توجه جدی مسئولان را می طلبد.

پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه های توزیع برق به یکی از چالش های اصلی تبدیل شده و در روزها و ماه های اخیر در برخی از مناطق تربت جام این معضل رو به افزایش است و اخبار مختلفی از این سرقت ها به گوش می رسد.

سرقت کابل‌ها و تجهیزات برق، جدای از آسیب‌رسانی به شرکت توزیع برق، مشکلات عمده‌ای را در بخش‌های مختلف از جمله آبونمان، کشاورزی، صنعتی و تجاری ایجاد می‌کند.

هر بار که یک قطعه کابل برق به سرقت می رود مردم مجبورند چندین ساعت قطعی برق را تحمل کنند تا تعمیرات و تعویض های لازم توسط شرکت توزیع برق انجام شود مشکلات اقتصادی مردم را به وجود آورده است.

اگر از جنبه ای دیگر به این مشکل نگاه شود، گاهی پس از اتمام دوره کشت و برداشت توسط کشاورزان، تجهیزات داخلی ترانسفورماتورهای برق از مزارع به سرقت رفته و تعویض و خرید مجدد این ترانسفورماتور هزینه هنگفتی را برای کشاورزان به همراه دارد. علاوه بر این گاهی اوقات تعویض دیرهنگام ترانسفورماتورهای سرقتی منجر به تاخیر در کاشت و آبیاری محصولات می شود و از این نظر کشاورزان متضرر می شوند.

بنابراین با توجه نسبی به آسیب های ناشی از سرقت تجهیزات توزیع برق، مشخص می شود که هر اقدامی که باعث کاهش این آسیب شود به نفع کل جامعه خواهد بود، بنابراین این امر ایجاب می کند که علاوه بر کارکنان، مردم نیز با این مشکل مواجه شوند. مسئولیت پذیرفتن؛ از طرفی اگر واقع بینانه موضوع بررسی شود، مشخص می شود که شرکت توزیع نیروی برق می تواند با تجهیز کابل های مسی به کابل های خود نگهدار، از سرقت جلوگیری کرده و از آسیب های ناشی از سرقت بکاهد.

اما سوال اینجاست که شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات توزیع برق چه اقداماتی انجام داده است؟


57b53d11 bcf7 4cbd 85a5 182628524ebd خبر خاکستری


لزوم تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از سرقت

مهندس حسن غلامی کارشناس برق صنعتی در گفتگو با صبح طوس; وی بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه منجر به تقویت گرایش به چنین ناهنجاری اجتماعی شده و آسیب این معضل به مردم جامعه و شرکت توزیع برق وارد می شود.تجهیز قاطع شبکه توزیع برق با تجهیزات لازم برای جلوگیری از سرقت و کاهش بخشی از آسیب هایی که در نهایت به افراد جامعه وارد می شود.

وی تصریح کرد: گاهی حتی تجهیزات داخلی ترانسفورماتورها که در مزارع مستقر هستند و برق مورد نیاز مزارع را تامین می کنند به سرقت می روند که این امر علاوه بر خسارت به کشاورزان، هزینه هایی را برای شرکت توزیع برق به دنبال دارد. دوباره ترانسفورماتورها را تعویض کنید، می شود

این کارشناس برق صنعتی تصریح کرد: از کشاورزان بهره مند از ترانسفورماتور تقاضا می شود برای مصون ماندن از سرقت به شرکت توزیع برق درخواست انتقال دهند و این شرکت اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد که با توجه به اختلاف بین مشترکان و برخی از آنها استفاده از برق در خانه باغ در فصل زمستان عملاً انجام نمی شود و هر ساله شاهد سرقت قطعات داخلی ترانس ها و خسارت به مشترکین و در نهایت شرکت توزیع برق هستیم.


2827d01f ecae 466e 8a7f bb2f5c4ff67e خبر خاکستری


سرقت کابل های برق و رنج بی پایان شهروندان در تربت جام

در همین رابطه امید نیاز صالحی یکی از شهروندان تربیجامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سارقان با سرقت کابل های برق خسارت زیادی به ما وارد کرده اند و به نوعی به ما آسیب رسانده اند. انواع لوازم خانگی اعم از یخچال، کولر، تلویزیون، اتو، لپ تاپ، کامپیوتر و … اغلب در اثر این سرقت های ناشایست به شدت آسیب دیده یا می سوزند و مجبور به تعمیر و تعویض می شوند. وضعیت و گرانی این افراد باید هزینه های زیادی را متحمل شوند.

وی با گلایه از ناتوانی شرکت توزیع برق شهرستان در تعمیر و تعویض به موقع کابل های آسیب دیده، تصریح کرد: به دلیل سرقت ها و گاهاً قطعی چند ساعته برق، گرمای شدید هوا در روستاها، حضور کودکان و بیماران در هر خانواده ای باید این را تحمل کند. شرایط بد است و آن را عامل سردرگمی در زندگی و رفاه خانواده خود اعلام کردند و خواستار رسیدگی سریع و تعمیر به موقع کارکنان در این شرایط بحرانی شدند.

این گزارش سرآغازی است تا مسئولان شرکت توزیع برق شهرستان تربت جام چاره ای مناسب بیندیشند و با اقدامات پیشگیرانه و تامین اعتبارات لازم نسبت به تجهیز شبکه توزیع برق به امکانات لازم اقدام قاطعانه ای انجام دهند. تجهیزاتی برای جلوگیری از سرقت و کاهش اندک آسیب هایی که در نهایت به جامعه وارد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید