سرقت تجهیزات برق در قزوین خسارات 15 میلیاردی را به دنبال داشت/ تفکیک شرکت های توزیع برق زنجان و قزوین آسان نخواهد بود.

داراب بیرانوندی در این نشست با اشاره به انجام فاز اول پروژه آبرسانی شرق قزوین در تابستان امسال، اظهار داشت: تکمیل این پروژه با اعتبار 80 میلیاردی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان انجام می شود.

آب قزوین سالم است

وی با اشاره به نگرانی شهروندان در خصوص سلامت آب در استان، افزود: سختی آب در استان قزوین زیر 300 است و این نشان دهنده استاندارد بودن و سلامت آب است، بنابراین مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از استخدام 4 شرکت دانش بنیان برای انجام عملیات تصفیه آب و سایر اقدامات در حوزه آب خبر داد و گفت: دو شرکت از این تعداد به دلیل فعالیت های ویژه دارای مجوز دانش بنیان بودند. شرکت آب استانی دریافت شد و با توجه به شرکت های باقی مانده که نتوانستیم با آنها همکاری کنیم، بحث داوری مطرح شد.

وقوع بیش از 4 هزار مورد سرقت لوازم برقی در این ولسوالی در سال گذشته

مسعود کاجوند در این جلسه به افزایش سرقت از تاسیسات برق نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 1398 با ثبت 900 فقره سرقت، مبلغ 3.5 میلیارد تومان به تاسیسات ما خسارت وارد شد که این رقم در سال گذشته 4 هزار مورد بود. عنصر و مبلغی بیش از 15 میلیارد دریافت کرد.

وی افزود: متاسفانه شرایط سخت اقتصادی شبکه عریض و طویل توزیع برق را در معرض خطر قرار داده است و این شبکه طویل برای جلوگیری از سرقت نمی تواند توسط چند مامور تحت پوشش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: اکنون در حالی که شبانه بیش از 9 مامور نیروی انتظامی در کوچه ها و خیابان های قزوین در حال گشت زنی هستند، همچنان شاهد سرقت کابل های برق در سطح شهر هستیم.

این مسئول از نصب کابل به ارتفاع 4 متر خبر داد و اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه در تلاش هستیم تا سرقت را کاهش دهیم و در این راستا اموال سارقان و الاغ ها شناسایی می شود.

هاج وند در خصوص خسارت وارده به لوازم برقی شهروندان در اثر سرقت، تصریح کرد: خسارت ناشی از کار تیم فنی شرکت توزیع برق قطعا پرداخت می شود اما خود شرکت نیز از این سرقت آسیب دیده است.

اعتراض مردم روستای مهدی آباد مربوط به حوزه جهاد کشاورزی بود

یدالله مالکی در این جلسه با اشاره به اعتراض اهالی روستای مهدی آباد نسبت به توزیع ناعادلانه حق آبه اظهار داشت: توزیع آب در کانال های آبیاری دشت قزوین بر اساس اسناد و مدارک سازمان کشاورزی است. سازمان جهاد کشاورزی و اعتراض کشاورزان روستای مهدی آباد مربوط به اسناد جهاد کشاورزی است و نحوه توزیع آب موضوعی نیست.

وی افزود: کشاورزان این روستا نسبت به میزان سهمیه خود در طرح کشت صادره از سوی سازمان جهاد کشاورزی که در حیطه تعهدات شرکت آب منطقه ای نبوده اعتراض داشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به تغییر سیستم آبیاری گفت: هدف از اجرای این طرح باید صرفه جویی باشد و به دنبال توسعه در آن نیستیم بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اجرای این طرح با کنترل هوشمند و کاهش مصرف با توجه به ظرفیت آب.

در زمستان باید از سوخت گازوئیل استفاده کنیم

ابوالفضل مطبحا با اشاره به ظرفیت 32.43 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی گفت: این نیروگاه در برخی مواقع مانند زمستان که با کمبود گاز مواجه هستیم مجبور به استفاده از نفت کوره است.

وی افزود: قطعاً ما علاقه ای به استفاده از سوخت گازوئیل نداریم زیرا اصالت ما تولید پایدار و مستمر برق در راستای دغدغه های زیست محیطی است.

مدیر نیروگاه شهید رجایی از انتخاب این نیروگاه به عنوان نیروگاه سبز کشور خبر داد و گفت: هیچ عقل سلیمی به مصرف گازوئیل اعتقاد ندارد زیرا با استفاده از این سوخت هزینه تعمیرات افزایش می یابد.

متبحه با تاکید بر سهم اندک نیروگاه در آلودگی آبیک و قزوین تاکید کرد: هیچ یافته علمی مبنی بر اینکه تغییر اقلیم ناشی از نیروگاه است وجود ندارد و سهم خودروهای بنزینی و دیزلی در آلودگی استان بیشتر است. .

جداسازی شرکت های توزیع برق زنجان و قزوین کار آسانی نیست

علی خلجی با اشاره به وجود 16 شرکت انرژی منطقه ای در کشور گفت: اکثر شرکت های انرژی کشور در دو یا سه سطح مدیریت می شوند.

وی افزود: عملکرد زنجان نشان دهنده عملکرد خوب ما در استان قزوین است و اکنون دو و نیم برابر مصرف ظرفیت سازی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: جداسازی شرکت توزیع نیروی برق زنجان و قزوین به راحتی اتفاق نمی افتد زیرا یک شبکه به هم پیوسته است و بازسازی آن آسان نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید