اکثر طرح های ساماندهی برق واحدهای صنعتی در بازه زمانی 15 تیر تا 15 مرداد / امسال قطعی برق در کارخانه های سیمان زنجان نخواهیم داشت.


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856308

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بیشتر برنامه‌ها برای تنظیم توان واحدهای تولیدی در پیک دوم (15 تیر تا 15 مرداد) است، گفت: تلاش برای تعطیلی و حفظ توان در حال انجام است. واحدهای تولیدی در اوج دوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ناصر ففوری امروز در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران درباره قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: قطعی برق قرمز برای صنایع داشتیم و تلاش کردیم.

وی با اشاره به اینکه 3 بازه زمانی پیک مصرف برق داریم، خاطرنشان کرد: این بسته ها به ترتیب از 15 خرداد تا 15 تیر، 15 تا 15 مرداد و 15 مرداد تا 15 شهریور است.

فافوری افزود: کارخانه هایی که به هر دلیلی امکان تنظیم برق برای آنها وجود ندارد نیازی به تعدیل ندارند و سعی شده است از تعطیلی تابستان (به ویژه پیک دوم از 15 تیرماه تا 15 مرداد) یا زمان تعمیر برق استفاده کنیم. واحدهای تنظیم برق.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بیشتر برنامه ها تنظیم برق در پیک دوم است، گفت: به شرکت توزیع برق ابلاغ شده است که اجازه دهد یک روز واحدها تعطیل شوند. هفته (حدود 12 تا 15 ساعت) و در روزهای دیگر با ظرفیت کامل کار کنید.

وی با بیان اینکه برخی کارخانه ها نیز باید به صورت ترکیبی کار کنند، گفت: به عنوان مثال; امسال در حوزه سیمان وظیفه داریم برخلاف سال گذشته کارخانه سیمان را تعطیل نکنیم.

فافوری خاطرنشان کرد: کارخانجات سیمان می توانند با 50 درصد برق مورد نیاز خود کار کنند و با ترکیب 2 کارخانه سیمان در استان، برنامه ریزی می کنیم تا زمانی که یک واحد در قسمت کلینکر فعالیت می کند، واحد دیگر آسیاب داشته باشد، بنابراین هر دو کارخانه سیمان در استان کار می کنند. کارخانه ها بتوانند بی مورد کار کنند با سقف 50 درصد با ظرفیت مورد نظر کار کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص رفع موانع تولید گفت: “

وی با اشاره به اطلاعات دریافتی از واحدهای تولیدی استان گفت: برخی از کارخانه‌ها به دلیل مشکلات مدیریتی و نظر مالکان تعطیل شده‌اند، برخی از واحدها مشکل قانونی دارند و مراحل ثبت آن صادر شده و برخی دیگر در مراحل نهایی هستند. و حتی متعلق به بانک ها است.

فغفوری افزود: شعبه بانک موظف است سهام خود را در اسرع وقت به صورت مزایده یا واگذاری به مالک قبلی واگذار کند و یا به شرط تملیک اجاره دهد و یا خود بانک بتواند سهم را در نسل فعال کند. و سپس اختصاص دهید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه حدود 60 واحد تولیدی غیرفعال هستند، گفت: بیشتر آنها واحدهای کوچک 5 یا 10 نفره هستند اما همچنان کارآمد هستند. امروز در دستور کار کارگروه تولید استانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تاکید استاندار زنجان مبنی بر تشکیل کمیسیون های مشخص حداکثر ظرف مدت دو ماه برای رفع مشکل واحدهای غیرفعال، گفت: امیدواریم با سرمایه گذاران قبلی و یا سرمایه گذاران جدید که تمایل به فعالیت در این گروه ها را دارند، ارتباط خوبی داشته باشیم.

فغفوری گفت: این کمیسیون با حضور بانک‌ها و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی، خانه صنعت و معدن و سایر بخش‌ها تشکیل می‌شود تا مشکل واحدها در اسرع وقت حل شود.

وی افزود: راه اندازی واحدهای غیرفعال با سرمایه گذاری بسیار کم قطعاً می تواند اشتغال خوبی و رونق اقتصادی ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید