روند حکمرانی حاکم بر گیلان خسارات مادی و معنوی برای استان در پی نخواهد داشت


ساعت: 16:25
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887682

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان؛

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با صدور بیانیه ای از رویکرد حاکمیت فعلی در استان انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با صدور بیانیه ای از رویکرد حاکمیت فعلی در استان انتقاد کرد.

نام خدا

پس از گذشت نزدیک به یک سال از دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی و همچنین بیش از 9 ماه از حضور تیم اجرایی و مدیریتی استان به سرپرستی استاندار محترم جناب آقای دکتر اسداله عباسی نگرانی ها و مشکلات فراوانی در میان احزاب، گروه های سیاسی، ستادها و مردم دلسوز که در این مدت به شکل های مختلف نظرات خود را بیان کردند، جای نگرانی برای علاقه مندان به انقلاب اسلامی و حامیان یک حکومت مقتدر و مردمی است. دوره، چه در جلسات و چه در رسانه ها. اما متأسفانه این روند خیرخواهانه و خواسته های منفعت طلبانه منجر به تغییر در روند مدیریت اجرایی استان نشد. در سطح مدیریت کلان استان چشم انداز روشن و برنامه عملیاتی مدونی برای توسعه و پیشرفت استان وجود ندارد. قوه مجریه به ویژه در رأس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شاهد تکرار همان لایه های تحلیل مسئله، تصمیم گیری و تصمیم گیری بر اساس الگوهای رفتاری دولت قبل در سطح استان هستیم.

علاوه بر این رویکرد مدیریتی در تعیین اولویت ها، متأسفانه با ادامه روند مدیریتی مدیران بازمانده از دولت قبل و یا استخدام مدیران و یا افرادی که در دولت قبل در پست های مدیریتی حتی تا درجه معاونت فعالیت می کنند. استاندار، جای ناامیدی دارد حامیان دولت و مردمی که به دنبال تغییر در این دولت بودند، اطمینان داده اند که آثار آن در دستیابی به اهداف دولت در استان و همراهی مردم با سیاست های دولت، آسیب های چنین حکومتداری را آشکار خواهد کرد. تصمیماتی در آینده که نمونه آن را می توان عدم تخصیص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن دانست.

بسیاری از مشکلات بر جای مانده از استان، نسخه ای جز پیوست های رسانه ای و اولتیماتوم های بی حاصل چند روزه ندارد.

از سوی دیگر، بسیاری از مشکلات بر زمین مانده در استان، نسخه ای جز پیوست های رسانه ای و اولتیماتوم های بی حاصل چند روزه ندارد. از بحران مدیریت پسماند در استان که باید ظرف 5 روز برای آن نسخه تهیه می شد تا موضوع آبیاری زمین های کشاورزی، بحران خشک شدن تالاب انزلی، گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی، تکمیل راه آهن و بزرگراه. و بسیاری سوالات دیگر که همچنان بی پاسخ مانده است به جز چند عکس و فیلم تبلیغاتی حماسی و رسانه ای شدن، در سطح برنامه ریزی و عملیات میدانی پاسخ قانع کننده ای به آن داده نشده است.

اما ادامه این روند مدیریتی جز زیان های مادی و معنوی برای استان، اتلاف سرمایه های انسانی که از دید تنگ نظرانه فرصت رفاه و خدمت را از آنان گرفته و مشکلات استان را از بین خواهد برد. حل نمی شود

مدیریت استان باید هر چه سریعتر نسبت به تنظیم دقیق مدیران خسته و ناکارآمد دولت قبل اقدام کند.

شورای ائتلاف همچنان که در اولین بیانیه خود پس از انتصاب مدیر اجرایی منطقه آمادگی خود را برای ارائه مشکلات، روش کار و ظرفیت نیروی انسانی توانمند برای حل مشکلات منطقه اعلام کرده و از تیم مدیریت فعلی انتظار دارد تا دستور قبلی خود را تغییر دهد.در مورد استفاده از تمام ظرفیت جوانان مومن انقلاب و پاکسازی نظام از مدیران خسته و ناکارآمد دولت قبل که تنها به عنوان دندانه ای در چرخ این دولت باقی مانده اند. در اسرع وقت زمینه ایجاد حرکتی پویا و فعال در جهت تحقق اهداف یک حکومت مقتدر و مردمی در استان گیلان فراهم شده است.

همچنین شورای ائتلاف در نظر دارد با کمک تمامی ظرفیت های موجود در ارگان های حزبی، نخبگان و ادارات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و عموم علاقمندان، کنفرانس های توجیهی و فوری را با محوریت حل مشکلات استان تشکیل دهد.

سلام بر شما و رحمت و برکات خدا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید