خانواده زندانیان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند/ ۲۲ زندانی یزد دانشجوی دانشگاه هستند


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900930

مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد گفت: خانواده های زندانیان بسیار آسیب پذیر هستند و نیازمند حمایت های مادی و معنوی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، رضا مقبلی امروز در نشست روز جمعه ائمه جماعات استان یزد با اداره کل زندانهای استان به بحث مجازات در مدارس مختلف پرداخت و اظهار داشت: در همه مدارس مجازات حبس پذیرفته شده است و مکتب اسلام کاملترین مدرسه در جهان است. بازگشت شرافتمندانه و شرافتمندانه فرد به آغوش جامعه و خانواده در واقع به عنوان هدف اصلی زندان مطرح می شود، اما موضوع بازپروری و تربیت کار بسیار دشواری است که می توان آن را با مشارکت نهادینه کرد. خانواده و جامعه زندانی

مدیرکل زندان های استان یزد خانواده های زندانیان را بسیار آسیب پذیر و نیازمند حمایت های مادی و معنوی عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه و روحانیون و همچنین گروه های جهادی با حمایت خود می توانند آسیب ها را کاهش داده و اصلاح و تربیت کنند.

مکبالی با اشاره به اقدامات و تلاش های این اداره کل در زمینه اشتغال و حرفه آموزی و کسب رتبه اول کشوری در زمینه حرفه آموزی در شش ماهه نخست سال جاری گفت: خرسندیم که توسعه اشتغال متولیان شرایط زندانیان به حدی رسیده است که در نتیجه تعاملات ارزشمند با بنگاه ها و شرکت های خصوصی، تعداد افراد متقاضی نیروی کار بیش از افراد محروم شده است. آزادی

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حرفه آموزی نیز از ابتدای سال شاهد تحویل 59 دوره در 32 حوزه کاربردی و صدور 516 کارت مهارت بوده ایم.

مدیرکل زندان های استان یزد از دیگر موفقیت های کسب رتبه اول فعالیت ها و فعالیت های فرهنگی در کشور و برترین نهاد استان در حوزه نماز جماعت اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه آموزش قرآنی، اقامه نماز جماعت در سال 1385 به عنوان بهترین نهاد استان در زمینه اقامه نماز و اقامه نماز جماعت به دست آمده است. اقدامات خوبی در تمامی زندانها و خصوصاً در مدرسه قرآن مشکات در حال انجام است که با عنایت 26 روحانی تعداد قابل توجهی از مددجویان در دوره های قرآن شرکت کردند که منجر به اخذ گواهینامه گردید.

وی در ادامه افزود: در زمینه فعالیت آموزشی با همت همکاران و حمایت آموزش و پرورش و دانشگاه ها فرصت ادامه تحصیل از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه فراهم شده و هم اکنون 22 دانشجو به آموزش عالی مشغول هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید