خانواده زندانیان اولین و بزرگترین قربانیان جرایم اجتماعی / 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842572

مدیر انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد با بیان این موضوع؛

مصطفی گادری گفت: خانواده های زندانی که عموماً هیچ نقشی در ارتکاب جرم توسط مجرمی که متأسفانه سرپرست و نان آور خانواده است نداشتند اما اولین و بزرگترین قربانی جرم در جامعه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی گادری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز; وی بیان کرد: پنجمین خرداد از سال 88 در تقویم کشورمان با عنوان «نسیم مهر» و روز خانواده زندانیان درج شده است. این روز بهانه ای است برای برگزاری جشن ها و مراسم مختلف تا این قشر محروم و مظلوم مورد حمایت معنوی و مادی قرار گیرند.
وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد حمایت از خانواده های زندانیان شهرکردی بن، سامان، فارسان، اردل و کوهرنگ را پوشش می دهد.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد ادامه داد: پنجم هورد به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز زندانیان یا نسیم مهر .
قادری بیان کرد: خانواده های زندانیان که در مجموع نقشی در ارتکاب جرم توسط مجرمی که متأسفانه سرپرست و نان آور خانواده است نداشته اند بلکه اولین و بزرگترین قربانی جرم در جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: این خانواده ها در معرض دید شدید جامعه، آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… هستند، مشکلاتی که در صورت حل نشدن آن ها می تواند آغاز چرخه ای از تکرار آسیب ها در جامعه باشد. بدون حمایت، رشد خواهند کرد.» طلاق قابل توجهی از همسران زندانیان، ترک فرزند، اختلالات اجتماعی و روانی، تمایل اعضای خانواده به مشاغل ساختگی و تکدی گری رخ خواهد داد.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد افزود: روز ملی نسیم مهر فرصت مناسبی برای آشنایی با این مشکلات و چاره اندیشی برای رفع مشکلات این قشر محروم است.
گادری در خصوص تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد گفت: بیش از 690 خانواده در مرکز استان که سایر شهرستان ها را نیز شامل می شود تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند. هانمیرزا را می پوشانند.
وی با اشاره به مهم ترین خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان خاطرنشان کرد: خدمات گسترده ای به خانواده زندانیان و خود زندانیان ارائه می شود که از آن جمله می توان به توزیع بسته های معیشتی نقدی و غیرنقدی، کمک هزینه تحصیلی، هزینه های درمانی، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی اشاره کرد. ، ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان و خانواده آنان، جهیزیه، لوازم التحریر و … این مبلغ در سال گذشته بالغ بر 13 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد با تاکید بر شعار سال و توجه ویژه به مقوله تولید در زمینه اشتغال زندانیان و خانواده های آنان، افزود: اولویت آنها مسائل اقتصادی و معیشتی است.
گادری ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار به خانواده زندانیان احساس توانمندی و استقلال می دهد و به همین دلیل ایجاد کارگاه های طلا و جواهر، تولید بلوک و فرآورده های بتنی، کارگاه فرش، ریسندگی و… زندان در داخل و خارج زندان آماده است.«زندانیان و خانواده هایشان می توانند در این کارگاه ها کار کنند و کسب درآمد کنند، سال گذشته بیش از 7 میلیارد ریال به زندانیان شاغل در کارگاه های انجمن پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای کاهش آسیب های اجتماعی به خانواده زندانیان انجام شده است، تصریح کرد: کلاس های مختلف فرهنگی و آموزشی برای خانواده های زندانیان، آگاهی از آسیب های فضای مجازی، پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود. زندانیان کودکان، کلاس های فنی و حرفه های مختلف، مشاوره و خدمات روانشناسی در زمینه کاهش آسیب به صورت گروهی و فردی طراحی و ارائه می شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد گفت: انجمن های حمایت از زندانیان بدون بودجه دولتی و با کمک مردم فعالیت می کنند. آنها به فعالیت های فرهنگی، ورزشی، حرفه ای و آموزشی مشغول هستند.
گادری خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات فوق با همت خیرین، سازمان های مردم نهاد، اصناف، بازاریان و … انجام می شود. بیش از 320 میلیون تومان در نسیم مهر شهرکرد جمع آوری شد و بسیاری از اصناف متعهد به تهیه جهیزیه شده اند که نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم می توانند با کمک های نقدی و غیر نقدی اندک به خانواده های زندانیان که آماده دریافت کمک های غیرنقدی هستند کمک کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید