سه هزارو ۶۹۰ فقره پرونده قاچاق کالا در هرمزگان تشکیل شد/ برخورد با پدیده سرقت جزو مهمترین اولویت های پلیس هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که بتوانیم قابلیت‌ها و سطح خدمات خودمان را ارتقا دهیم و به نوعی، خادمیت خودمان را به مردم اثبات کنیم.

سردار جاویدان در ادامه بیان داشت: در این راه شاید لازم باشد ما در حوزه‌هایی ازقبیل آرامش و سلامت خودمان بگذریم و با مجاهدت و ایثار و از خود گذشتگی به مردم ثابت کنیم که خادمشان هستیم.

وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: این برنامه‌ها با غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا آغاز می‌شود، سپس روز جمعه در نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان و به تبع آن، همکاران در شهرستان‌ها حضور پرشور همراه با شعور خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان سپس دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، و امامان جمعه شهرستان‌ها به منظور تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در روز شنبه و تجلیل از کارکنان ساعی و پیشکسوتان، جانبازان و خانواده شهدا را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

سردار جاویدان افزود: برگزاری همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، ارائه خدمات در حوزه بهداد در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا و ایتام و ملاقات فرماندهی انتظامی استان و پلیس‌های تخصصی با مردم در حوزه ۱۹۷ و دریافت مطالبات مردمی و دیدار با نخبگان استان از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی استان هرمزگان است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های حوزه ارتقای امنیت اجتماعی در حوالی مناطق آموزشی در این هفته دنبال می‌شود، گفت: با توجه به اینکه شعار هفته انتظامی؛ «شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمتگزار» تعیین شده است، تمام سعی و تلاشمان در این هفته بر این است که بتوانیم خادمی بی‌منت به مردم را به اثبات برسانیم.پلیس هم تکلیف مدار و قانون مدار است، لذا بر همه ما تکلیف هست که به‌عنوان یک شهروند تکلیف مدار برای هنجارهای جامعه ارزش قائل باشیم.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ابراز داشت: رسالت و مأموریت پلیس بسیار حساس است و همگان نیازمند خدمات پلیس هستند اما بنا بر نیاز جامعه، پلیس‌های اختصاصی مستقر شده و به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

جاویدان با تأکید بر اینکه استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌هایی مرزی کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا، پلیس امنیت اقتصادی مجدانه تلاش می‌کند و تاکنون سه هزارو 690پرونده قاچاق تشکیل شده است.

وی گفت: در بحث کالای قاچاق، بالغ بر یک‌هزار و 759 میلیارد تومان ارزش کالای قاچاقی است که توسط نیروی انتظامی استان هرمزگان کشف شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴ درصدی شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان عنوان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز ۳۴ باند عمده قاچاق مواد مخدر منهدم شده و بالغ بر ۳۰ تن مواد کشف شده و ۳۸۰ دستگاه وسیله نقلیه قاچاقچیان توقیف شده است. همچنین تعداد بسیار زیادی از املاک و مستغلات قاچاقچیان کشف و ضبط کرده‌ایم.

سردار جاویدان افزود: نیروی انتظامی استان هرمزگان در حوزه لطمه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است. همه این موارد ذکرشده از اولویت‌های نیروی انتظامی استان هرمزگان است.

وی بیان داشت: مبارزه با سرقت و برخورد با سارقان یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی و مطالبات بحق مردم است که در این زمینه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و د ابتدای سال، روند افزایش سرقت‌ها تقریبا نزدیک به ۳۰ درصد بوده که هم اکنون زیر ۱۵ درصد است، روند بسیار خوبی است و همه همکاران در تلاشند تا امنیت پایدار را در پهنه استان هرمزگان، اجرایی و عملیاتی کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم، بحث ترافیکی است که نکته بسیار حائز اهمیت و از اولویت‌های مأموریتی انتظامی است که در این حوزه، تعدادی از وسایل نقلیه قاچاقچیان، نظم و انضباط ترافیکی را برهم می‌زنند اما تعداد زیادی از این وسایل نقلیه توقیف شدند و هر وسیله نقلیه‌ای که همراه با بار قاچاق توقیف شوند به مدت ۶ ماه، با مجوز قضایی توقیف خواهند شد و این روند تداوم می‌یابد.

وی در پایان با بیان اینکه جعل و کلاهبرداری یک جرم خاص و حرفه‌ای است یکی از ادارات پلیس آگاهی به عنوان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری اختصاص یافته و موظف است این جرائم را دنبال کند، افزود: حدود یک‌هزارو ۲۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها که بعضاً از استان‌های همجوار بودند در یک شرکتی از باب ثبت‌نام خودرو انجام داده بودند که به دلیل جرم کلاهبرداری، اموال‌ کلاهبرداران تصاحب شد و مجرمان و متهمان این پرونده، ۱۶ نفر بودند که ۱۵ نفرشان در استان هرمزگان دستگیر شدند و یک نفر دیگر نیز که به کشورهای همسایه فرار کرده بود که با همکاری پلیس بین‌الملل دستگیر و در زندان همان کشور بسر می‌برد، کارهای قضایی در حال انجام است تا این متهم به کشور بازگردانده شود و پرونده تکمیل و در مراجع قضایی تحت رسیدگی قرار گیرد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید