حمایت از 830 خانواده زندانی و آزادی 207 زندانی جرایم غیرعمد / پرداخت شرایط استخدامی 50 زندانی آزاد شده


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842042

در گفتگو با رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی، خاطرنشان شد؛

محمد اسماعیل خاتمی گفت: حمایت مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی استان خراسان شمالی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله پوشش خانواده های زندانیان نیازمند و حمایت از آزادی زندانیان ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمداسماعیل خاتمی رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: سه زندان در خراسان شمالی واقع در بجنورد، شیروان و اسفراین وجود دارد که در حال حاضر دارای 1800 زندانی است که حکم وی در این سه زندان است. زندان ها

خاتمی گفت: 50 نفر از این زندانیان (معادل سه درصد) زن و بقیه مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه سطح تحصیلات این زندانیان بی سوادی و کمتر از دیپلم است، تصریح کرد: جرایم آنان در زمینه مواد مخدر، سرقت، ضرب و جرح، کلاهبرداری و سایر جرایم عمومی است.

رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی افزود: اکثر زندانیان استان به دلیل خرید و فروش مواد مخدر و سرقت در زندان بوده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر زندانیان استان سرپرست خانواده هستند، گفت: بیشتر این زندانیان از دهک های ضعیف جامعه، حاشیه نشین و مستاجر هستند.

خاتمی با تاکید بر اینکه با زندانی شدن سرپرست خانواده، اعضای خانواده آنها نیز در حوزه های مختلف معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی متضرر می شوند، گفت: در زندان، مددکاران در بدو ورود زندانی، اطلاعات لازم را از وضعیت به دست می آورند. زندانیان و خانواده هایشان دریافت و ثبت نام می کنند.

وی گفت: هر خانواده زندانی که حالشان خوب نیست، اداره کل زندان های استان، این خانواده ها به انجمن حمایت از خانواده زندانیان بجنورد، شیروان و اسفراین و به اداره کل کمیته مددکاری استان مراجعه کنند. ارائه پوشش پشتیبانی آنها.


حمایت از 830 خانواده زندانیان در استان

رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 380 خانواده زندانی در بوینورد، 250 خانوار در شیروان و 200 خانوار در اسفراین تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان در سه مورد هستند. کمیته های مددکاری شهرستان ها و استان ها، اما تعداد این خانواده ها هر سال تغییر می کند.

وی گفت: خانواده های تحت پوشش کمیته امداد ماهانه حقوق دریافت می کنند.

خاتمی گفت: انجمن های حمایت از خانواده زندانیان استانی نیز به صورت هیئت مدیره در شهرستان ها اداره می شوند که با راه اندازی مشاغل و جلب کمک های مردمی به خانواده زندانیان استانی کمک می کنند.

وی در عین حال به همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، جهادگران سپاه پاسداران، خیران و نیکوکاران در حمایت از خانواده زندانیان استان اشاره کرد و گفت: همچنین 1200 سبد کالا به خانواده زندانیان اهدا کردند.

رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی یادآور شد: انجمن حمایت از زندانیان استان هر ساله در مناسبت های مختلف با مشارکت خیران غذای گرم را بین خانواده های زندانیان استان توزیع می کند.

وی افزود: خیران و نیکوکاران در تامین برخی لوازم خانگی این خانواده ها و همچنین خرید چرخ خیاطی برای استخدام همسر در زندان مشارکت داشته اند.

خاتمی یادآور شد: این اقدامات خیریه و حمایتی هر ساله توسط نهادها و موسسات خیریه انجام می شود که هر چقدر این حمایت ها جذب شود بخشی از شدت مشکلات این خانواده ها کاهش می یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان بیان کرد: کمیته حمایت استان که دارای واحد اشتغال است از تولید و فروش محصولات به اعضای خانواده زندانیان که می توانند تجارت کنند حمایت می کند.

در عین حال رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی گفت: بنیاد تعاون زندانیان استان نیز تا حدودی اقدامات حمایتی را برای حمایت از فروش محصولات به خانواده زندانیان انجام می دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت زندان های کشور در داخل و خارج از محیط زندان شاغل هستند، گفت: با توجه به ساعت کاری و میزان کاری که انجام می دهند حقوق دریافت می کنند که برای خانواده است. «اسرا هم خرج شده اند.

حمایت اجتماعی از خانواده زندانیان

وی درباره حمایت های اجتماعی و فرهنگی از این خانواده ها نیز گفت: اداره کل زندان های استان به همراه اعضای انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، مدیرکل کمیته امداد و سایر کارکنان اجرایی و قضایی استان. ، هر هفته از خانواده زندانیان دیدن می کرد.

در عین حال رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی از زندان های خراسان شمالی افزود: و مشاوره بگیرید.

وی افزود: چهارشنبه هر هفته خدمات روانشناسی و مهارت های سبک زندگی به خانواده های زندانیان در زندان های استان ارائه می شود.

خاتمی همچنین یادآور شد: انجمن حمایت از زندانیان سه شهرستان نیز خدمات لازم را برای ادامه تحصیل فرزندان موفق این خانواده ها ارائه می دهد.

وی در ادامه درباره زندانیان و اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی آنان بیان کرد: سه هزار زندان استان سه هزار متر سلول کار آماده کرده اند که در این سلول ها مهارت های حرفه آموزی مانند خیاطی، معرق کاری، تراشکاری، منبت کاری آماده شده است. . چرم دوزی به زندانیان ارائه می شود.

رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی گفت: محصولات آنها توسط بنیاد تعاون در زندان ها و یا توسط کارآفرینان طرف قرارداد به فروش می رسد و بابت فروش این محصولات دستمزد زندانیان دریافت می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعدادی از زندانیان در بند باز در سه کشتارگاه واقع در شهرستان های بوینورد و شیروان کار می کنند و حقوق دریافت می کنند.

خاتمی همچنین گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی و خدمات روانشناختی برای اصلاح و تربیت زندانیان در حال اجرا و ارائه است.

وی افزود: کلاس های سوادآموزی و آموزش از راه دور (پس از فارغ التحصیلی) نیز برای زندانیان در زندان های استان برگزار می شود.

رئیس مرکز خدمات و مراقبت‌های اجتماعی پس از آزادی زندان‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها با مرکز دانشگاه پیام نور تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است تا زندانیان احتمالی بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

وی همچنین به نگهداری گلباران برای آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: در سال 1400 207 زندانی جرایم غیرعمد با برگزاری گل آرایی آزاد شدند.

رئیس مرکز خدمات و مراقبت های اجتماعی پس از آزادی زندان های خراسان شمالی افزود: 73 میلیارد تن بدهی این زندانیان توسط شکات بخشوده شده و 12 میلیارد تن دیگر نیز با جمع آوری کمک های خیرین و دریافت تجهیزات تسویه شده است. .

خاتمی یادآور شد: در سال 1400 برای 50 زندانی آزاد شده، تسهیلات قرض الحسنه از بانک ها گرفته شد تا برای آنها شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید