آزادی ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل خبر داد:

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۴۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با کمک ستاد دیه و نیکوکاران در سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند.



به گزارش خبرگزاری موج اردبیل کریم‌الله محبوبی اظهار کرد: امسال ۸۴ مورد جشن گلریزان و آزادسازی در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد و ۱۴۳ نفر با کمک مالی نیکوکاران آزاد شدند که مجموع بدهی یا مبلغ محکومیت آنها بیش از یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: آزادی این افراد با ۱۶۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال گذشت شاکیان، یک هزار و ۱۳ میلیارد ریال اعسار به تقسیط، ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۲۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، ۵۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان، هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال پرداختی صندوق تامین و ۵۰ میلیارد ریال آورده مددجویان محقق شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: افراد آزاد شده شامل پنج نفر زن و ۱۳۸ نفر مرد بودند که از این تعداد ۸۸ نفر محکومیت بدهی مالی، ۴۷ نفر مهریه،سه نفر صدمه بدنی غیرعمد، ۲ نفر نفقه، ۲ نفر حادثه‌های کارگاهی و یک نفر حادثه رانندگی داشتند.

وی اضافه کرد: زمینه آزادی ۶۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز با مشاوره قضایی و مددکاری اجتماعی بدون پرداخت هیچ گونه کمک مالی فراهم شد که جمع کل بدهی یا محکومیت آنها ۸۹۰ میلیارد ریال بود.

محبوبی اظهار کرد: همچنین ۲۶ خانواده با اختصاص بخشی از هزینه احسان متوفیان به مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد ریال، در آزادی ۸۳ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های غیرعمد و مالی مشارکت کردند که این حرکت ارزشمند مردم شریف اردبیل جای تقدیر دارد و امید می‌رود به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت افزون بر ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: ۳۰۵ نفر با مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز با مشاوره قضایی و مددکاری اجتماعی از سال ۱۳۹۸ بدون دریافت هیچ گونه کمک مالی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی مشمول مساعدت مالی ستاد دیه و ۱۷۱ نفر زندانی غیرمشمول مساعدت ستاد دیه در زندان‌های استان اردبیل دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید