۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

زمینه آزادی ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد و زندانیان مستحق و نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان اردبیل فراهم شد.


به گزارش

خبرگزاری موج

اردبیل

، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک روز پرستار از تلاش‌ها و اقدامات کادر درمان استان که با تأسی از حضرت زینب (س) با وجود تمامی کمبودها و مشکلات در راستای ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند ، قدردانی کرد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر است که نهادینه نمودن آن در جامعه روحیه خدمت رسانی و ایثار و فداکاری را در جامعه رشد و نمو می‌دهد ، چنانچه در حوزه‌های مختلف شاهد این روحیه ایثارگرانه هستیم و امروز نیز مشارکت قشرهای مختلف مردمی در امورات خیر از جمله کمک به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد نمونه‌ای از همین ایثار است که برگفته از تفکرات بسیجی است.

وی همچنین وقف‌ را یکی از سنت‌های مهم اسلامی برشمرد و افزود: وقف از صدر اسلام وجود داشته و در اعصار ائمه معصومین (ع) نیز مورد توجه بوده و تاکیدهای فراوانی نسبت به آن در روایات اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نیز کارهای مهمی به وسیله موقوفات انجام شده و بسیاری از مراکز علمی، درمانی و مدارس دینی و کارهای خیر اجتماعی از این طریق انجام گرفته است و از این طریق جامعه اسلامی از برکات موقوفات بهره‌های فراوان برده‌اند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: اهمیت این موضوع ایجاب می‌کند تا فرهنگ وقف همچنان در جامعه ترویج و توسعه داشته باشد و متولیان امر بایستی با تبیین و تشریح اهمیت وقف، خیرات و برکات آن را در کمک به امورات جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های کمک به زندانیان، بیماران صعب‌العلاج و معلولین نیازمند و تهیه جهازیه به خانواده‌های بی‌بضاعت سوق دهند.

وی همچنین در ادامه با بیان برخی از معضلات اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نداشتن در آمد و اشتغال است ، لذا یکی از موضوعات بسیار مهم که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد فراهم کردن بستر های تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری می‌باشد که دستگاه قضایی نیز در این خصوص همواره از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در رونق و توسعه استان حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری نیز ۱۵۴ نفر از محکومان جرایم مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت خود شکات، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار توسط قضات استان از زندان های استان آزاد شدند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید