صنعت برق در بین صنایع استان زنجان جایگاه ویژه ای دارد / تولید بیش از 70 درصد تجهیزات برق کشور در زنجان


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807010

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صنعت برق در بین صنایع استان زنجان جایگاه ویژه ای دارد، گفت: این صنعت از نظر برق، گاز و آب به انرژی کمتری نیاز دارد و انرژی بسیار کمی دارد. آلودگی‌ها، بنابراین در سازمان صمت استان زنجان توجه ویژه‌ای به حوزه صنعت برق و الکترونیک داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ناصر فغفوری در حاشیه نمایشگاه برق و الکترونیک زنجان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بعد از حدود 2 سال که به دلیل بیماری عروق کرونر در صنعت نمایشگاه رکود داشتیم، روزهای فعال و شادی را در نمایشگاه داریم و هر 2 سال یکبار هفته‌هایی که می‌بینیم نمایشگاهی هستیم که کاملاً مطابق با پروتکل‌های بهداشتی است که امیدواریم تا پایان سال جاری داشته باشیم.

«به جرات می توان گفت که زنجان یکی از استان های صنعتی کشور است. این استان اولین استان کشور از نظر سرانه سرمایه گذاری صنعتی است.

فغفوری با بیان اینکه این امر مرهون تلاش های اقتصادی، نظامی، انتظامی، امنیتی و از همه مهمتر وجود تشکل های بسیار خوب و بخش خصوصی قوی در استان است، افزود: تقریباً می توان گفت 100 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی در زنجان متعلق به بخش خصوصی است.» بخش دولتی هیچ سرمایه‌گذاری انجام نداده است و موفقیت‌هایی که در صنعت و معدن شاهد هستیم مرهون تخصص و توان مالی و فنی بخش خصوصی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صنعت برق در بین صنایع استان زنجان جایگاه ویژه ای دارد، گفت: در استان زنجان فرصت های بالقوه و واقعی زیادی در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تجهیزات سنگین صنعت برق کشور در استان زنجان تولید می شود که رقم فوق العاده بالایی است، گفت: اجازه دهید طبق برنامه آمایش سرزمین یکی از اولویت های سرمایه گذاری در این صنعت را داشته باشیم. در استان زنجان.» باید به توسعه صنعت برق و الکترونیک توجه ویژه ای شود.

فغفوری با بیان اینکه صنعت برق یکی از پاک ترین صنایع است، خاطرنشان کرد: این صنعت از نظر برق، گاز و آب به انرژی کمتری نیاز دارد و آلایندگی بسیار کمی دارد، بنابراین برنامه های سازمان صمت استان زنجان توجه ویژه به نیروگاه را در برنامه های سازمان صمت استان زنجان قرار می دهد. صنعت.و ما الکترونیک داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه برق و الکترونیک می تواند بسیار مفید باشد به خصوص اگر افراد نزدیک از استان های دیگر وارد زنجان شوند. آماده اجرای طرح های عمرانی و اجرای طرح های جدید در استان هستیم.«از سرمایه گذاران حمایت کنید.

وی گفت: احداث شهرک های صنعتی تخصصی برق و الکترونیک نیز می تواند در این حوزه کمک کند تا شاهد رشد و توسعه متفاوت در این حوزه باشیم.

فغفوری گفت: امیدواریم با رفع شرایط و محدودیت های کرونا شاهد برگزاری نمایشگاه های بسیار پررونق و حضور واحدهای تولیدی بیشتر در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید