استان زنجان بیشترین مصرف برق را در صنعت و کشاورزی دارد/ 77 درصد مشترکان بر اساس مدل از برق استفاده می کنند.


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838730

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه کمترین مصرف برق با بیشترین مشترک در حوزه خانوار است، گفت: کشاورزی و صنعت در استان زنجان بیشترین مصرف برق را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روی قزلباس در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه اصلاح تعرفه برق از مدت ها قبل اجرا شده است، گفت: اصلاح تعرفه ها با هدف تمرکز بر مصرف در حال انجام است و در بهمن ماه 1400 موضوع اصلاح تعرفه ها ابلاغ شد.

وی افزود: در این راستا مشترکانی که به اندازه مدل مصرفی مصرف می کنند نسبت به گذشته تغییر قیمتی ندارند اما مشترکانی که بیش از مدل مصرف می کنند با افزایش قابل توجه هزینه مواجه هستند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود، 2 درصد از مشترکان استان زنجان الگوی مصرف بیش از حد برق دارند، گفت: 77 درصد مشترکان تحت مدل، 17 درصد از مشترکان تا 1.5 برابر با قالب و 4 درصد مصرف برق قالب را دو برابر کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون و بودجه سال 1400 همه وسایل اندازه گیری باید هوشمند باشند، گفت: کنتورها باید پایش شوند، این اقدام با توجه به اولویت های موجود آغاز شد. با این حال، جایگزینی کنتورهای هوشمند توسط مشترکان پرتقاضا، به ویژه منابع برق کشاورزی، صنعتی، عمومی پرقدرت آغاز شده است و به تدریج در بخش مشترکین عادی خود را نشان خواهد داد.

قزلباش گفت: با وجود اینکه تعویض کنتورهای هوشمند آغاز شده است، اما در حال حاضر امکان کنترل وجود ندارد، کنتورها برای افزودن زیرساخت به آنها تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق در بخش کشاورزی در سراسر کشور بسیار بالاست، گفت: در بخش کشاورزی با وسعت دو نیروگاه از دو هزار مگاوات برق عبور کرده و از مازاد برق استفاده می کنند و در استان زنجان فشار بخشی به کشاورزی وارد می شود. در بحث برق و تامین آن بر سایر بخش ها فشار وارد می کند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: البته در استان زنجان صنعت و کشاورزی همکاری خوبی با اداره برق دارند. متأسفانه گاهی اوقات صنعت و کشاورزی در زمان کمبود برق تحت بیشترین فشار قرار می گیرند، بنابراین مشترکان سایر بخش ها با مشکلات کمتری مواجه می شوند.

وی گفت: 486 هزار مشترک در استان وجود دارد که این تعداد مشترکان در بخش داخلی بیشترین مشترکان را تشکیل می دهند، هرچند تعداد مشترکان بیشتر است، اما مصرف عموما کمتر از صنعت و کشاورزی است که تعداد مشترکین کمتری دارند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید