گذار موفق کردستان از پیک مصرف برق/30 درصد مصرف برق به بخش کشاورزی مرتبط است


ساعت: 14:10
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885334

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرستان اعلام کرد؛

خیوه لهونیان گفت: در حال حاضر 30 درصد برق مصرفی استان به مشترکان بخش کشاورزی متصل است و بهره برداران این بخش تاثیر زیادی در مدیریت بار و جلوگیری از قطعی برق داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خیوه لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در ابتدای پیک تابستان سال 1401 و با ورود موج گرما به استان و در نتیجه افزایش کاربری از تاسیسات برودتی مجموعه اقداماتی برای ایجاد تعادل بین تولید و مصرف انجام شد و برق در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اجرای این برنامه ها و با گذشت 48 روز از آغاز برنامه های مدیریت بار در استان، میزان سهمیه توانیر برای صرفه جویی در بار در استان، کاهش 51 مگاواتی مصرف برق در کردستان بود. متوجه شد.

لهونیان خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد برق مصرفی استان متعلق به مشترکان بخش کشاورزی است.

به گفته وی، با همکاری مشترکان بخش کشاورزی با خاموش کردن پمپ های برق خود در ساعات اوج مصرف در چارچوب تفاهم متقابل و رعایت الگوی مصرف، 30 مگاوات در مصرف برق این بخش صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی خوب و مطلوب در زمینه صرفه جویی در بخش اداری گفت: در مجموع حدود 10 مگاوات برق در بخش دولتی و اداری استان مدیریت شده است.


کاهش 10 درصدی مصرف برق در صنعت

وی با تاکید بر اینکه در بخش صنعت با انتقال تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته مدیریت خوبی در مصرف برق وجود دارد، افزود: در مجموع در بخش صنعت مصرف برق نزدیک به 10 کاهش داشته است. مگاوات و در بخش مولدهای خود برق نیز با یک مگاوات کاهش مصرف برق در استان مواجه هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تلاش این شرکت ثابت نگه داشتن شبکه برق مشترکان خانگی و مراکز حیاتی و حساس استان است، افزود: 82 درصد از کل مشترکان برق استان را مشترکان برق استان تشکیل می دهند. بخش خانگی که حدود 44 درصد از کل برق مصرفی استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: برای گذراندن موفقیت آمیز پیک تابستانی 1401 و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین مسکونی نیازمند همکاری تمامی مشترکین استان در بخشهای مختلف با اولویت بخش مسکونی هستیم.


جایزه شرکت برق برای مشترکین کم مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان همچنین از تشویق خانوارها برای صرفه جویی در مصرف برق پرهیز می کند و می افزاید: به ازای هر کیلووات کاهش مصرف برق، 500 تومان پاداش برای مشترکین خانگی و مشترکینی که از مدل مصرف استفاده می کنند به قبوض آنها تعلق می گیرد. با توجه به شایان ذکر است که قبض مصرف آنها در دوره پیک صفر محاسبه و صادر خواهد شد.

وی افزود: مشترکان خانگی می توانند با خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی 25 درجه، تنظیم دمای کولرهای آبی بر روی پایین و استفاده از نور طبیعی در طول زمان، زمان استفاده از لوازم برقی پرمصرف خانگی را به حالت غیر ساعتی تغییر دهند. روز پیک بار به صنعت برق در مدیریت بار و کاهش مصرف برق کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید