صرفه جویی در مصرف پیک برق / کاهش 58 گیگاواتی برق نسبت به سال گذشته


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844343

سید محمد حسینی نژاد گفت: مشترکان برق خانگی برای نگهداری و تامین برق بخش صنعت در فصول گرم سال در مصرف برق صرفه جویی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نژاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به تعداد مشترکان صنعتی و خانگی گفت: در حال حاضر 306 هزار مشترک برق خانگی و 5 هزار و 890 مشترک برق صنعتی در استان وجود دارد که 75 درصد از این تعداد مشترک است. از مجموع آمارها: «آنها مشترک خانگی و حدود 1.5 درصد مشترکان برق صنعتی هستند.

حسینی نژاد با اشاره به میزان مصرف برق در استان گفت: میزان مصرف برق مشترکان خانگی در دو ماهه نخست امسال به طور میانگین 40 گیگاوات بوده که نسبت به سال گذشته حدود 13 گیگاوات کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: همچنین میزان مصرف برق مشترکان صنعتی در سال جاری 150 گیگاوات است که نسبت به دو ماهه اول سال گذشته حدود 45 گیگاوات کاهش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های استخراج رمز ارز در استان سمنان گفت: میزان مصرف برق برای استخراج رمز ارز در سال گذشته 5 و 8 دهم گیگاوات بوده که 4 دهم درصد برق مصرفی این صنعت در استان است. .

حسینی نژاد درباره جریمه مشترکان پرمصرف برق گفت: در صورت مصرف تا 1.5 برابر بیشتر از مدل مصرفی، هزینه برق مصرفی 1.5 برابر هزینه تامین برق و همچنین 1.5 تا 2 خواهد بود. برابر مدل مصرف برق 2.5 برابر قیمت تامین برق محاسبه می شود که در صورت مصرف بیش از 2 برابر مدل مصرفی 3.5 برابر قیمت تامین برق محاسبه می شود.

مدیرعامل استان با اشاره به 2995 گیگاوات برق استان در سال گذشته افزود: از این میزان حدود 46 درصد از کل برق مصرفی مربوط به صنعت و حدود 19 درصد مربوط به مشترکان خانگی است. “

وی با توصیه به صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک مصرف، به مشترکان توصیه کرد: در زمان پیک مصرف همزمان از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند تا به دلیل مصرف زیاد برق و احتمال قطعی برق در وسایل برقی آسیبی وارد نشود. این ساعت ها و همچنین دقت برچسب انرژی هنگام خرید لوازم خانگی به صرفه جویی در مصرف برق کمک می کند.

حسینی نژاد همچنین تاکید کرد: سرویس کولر گازی، نصب سایبان کولر و عایق بندی کانال های تهویه مطبوع و تنظیم ترموستات در کولرگازی بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد و همچنین استفاده از سرعت پایین کولرها در ساعت 12 تا 18 یعنی. است. ساعات اوج مصرف مصرف و بسته شدن در و پنجره ها هنگام استفاده از دستگاه های برودتی، ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه برق، دمای مناسبی را در روزهای گرم سال برای مشترکین فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: خاموش کردن چراغ ها در طول روز و نظافت منظم چراغ ها و لامپ ها که باعث افزایش نوردهی آنها می شود و استفاده از لامپ های فوق کم توان و LED به جای لامپ های پرقدرت و غیر استاندارد. مصرف مصرف کننده کمک موثری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید