الگوی مصرف باید در روزهای سرد سال رعایت شود/ لزوم فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف گاز مشترکان در مازندران

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793608

مدیرعامل شرکت گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت:

هژبر جوادی گفت: خنک شدن هوا و کاهش دما در فصل سرد زمستان و افزایش مصرف گاز توسط مشترکان خانگی، تجاری و اداری مشکلاتی را ایجاد می کند. مشکلی که با همکاری و حمایت مشترکین و صرفه جویی در مصرف انرژی به راحتی قابل مدیریت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هژبر جوادی در گفت و گو با بلاغ گفت: 93 هزار و 491 مشترک خانگی در شهرستان نوشهر که از این تعداد 26 هزار و 251 مشترک شهری و 65 هزار و 203 مشترک در روستاها از نعمت طبیعی گاز بهره مند هستند.
وی افزود: در شهرستان نوشهر 55 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که دو روستای نیرس و بسطام مربوط به بخشداری کجور است.
مدیرعامل شرکت گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: ۷۵ هزار و ۷۲۵ مشترک گاز خانگی در چالوس داریم که از این تعداد ۵۲ هزار و ۴۰ مشترک در شهرستان، ۳۰ هزار نفر شهری و ۲۲ هزار مشترک روستایی از نعمت طبیعی گاز بهره مند هستند.
جوادی ادامه داد: مرزن آباد 7 هزار و 687 مشترک گاز دارد که از این تعداد 2 هزار و 480 مشترک شهری و 5 هزار و 160 مشترک روستایی هستند و در هچیرود نیز 16 هزار مشترک داریم که از این تعداد 9 هزار مشترک شهری و 7 هزار مشترک روستایی محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرک هالووس 17 روستای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار هستند. 37 روستا در مرزن آباد، 14 روستا در هچیرود و 20 هزار و 300 مشترک گاز در شهرستان کلاردشت داریم که از این تعداد 10 هزار و 500 مشترک شهرستانی و 9 هزار و 800 مشترک روستایی، 19 روستا در کلاردشت از نعمت گاز برخوردار بودند.
مدیرعامل شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به افزایش تعداد مشترکان و برخورداری جمعیت زیاد منطقه از نعمت های طبیعی گاز، بر لزوم رعایت مصرف تاکید کرد و گفت: و نگهداری سالانه، جاده دودکش باز است
جوادی یادآور شد: در صورتی که موتورخانه دیگ مرکزی و متصل به چند واحد مسکونی باشد، لوله های رفت و برگشت منبع دوجداره باید عایق باشد، مشترکین باید از خدمات مجاز برای تنظیم مشعل رادیاتور استفاده کنند، اکسیژن باید به کف شوفاژ وارد شود. رادیاتور.موتورخانه و در بالاترین نقطه سقف موتورخانه نیز باید مونوکسید کربن را حذف کند.
وی گفت: یک لحظه بسیار مهم و حیاتی وجود اکسیژن در خانه است و برای آزادسازی مونوکسید کربن که محصول سوخت گاز طبیعی متان با اکسیژن است باید از طریق دودکش از خانه خارج شود و لازم است لوله بخاری به داغ است از طریق دودکش کار می کند.
مدیرعامل شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت افزود: دودکش باید از بالاترین نقطه ساختمان خارج شود و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی باشد.
جوادی بیان کرد: پوشاندن لباس های گرم در منزل، دمای راحت اتاق ها باید بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد حفظ شود و استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز مستلزم همکاری، حمایت و عزم همگانی است، گفت: گاز نعمتی از جانب خداوند برای نسل های آینده است، بنابراین باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشیم و صرفه جویی به ظاهر ناچیز بسیار ارزشمند خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت به بهره برداری از طرح ملی بهینه سازی موتورخانه های مسکونی و تجاری اشاره کرد و افزود: در سراسر کشور نیز ایجاد اشتغال می کند.
جوادی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح در واحدهای مسکونی که مشعل موتورخانه ها را به صورت رایگان سرویس و تنظیم می کنند اجرا می شود. لوله های رفت و برگشت داخل موتورخانه عایق بندی شده و دستگاه ضد رسوب مغناطیسی در موتورخانه نصب می شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند از طریق سایت goc.nijc.ir سامانه ملی استفاده از موتورخانه ساختمان های آپارتمانی ثبت نام کنند.
مدیرعامل شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت تاکید کرد: با صرفه جویی تنها یک درجه سانتیگراد دمای اتاق های منازل که توسط کارشناسان ما ساخته شده است معادل شش درصد مصرف گاز می شود و این به کاهش کمک می کند. قیمت گاز
جوادی ادامه داد: این صرفه جویی به اقتصاد خانواده و کاهش هزینه های انرژی در اقتصاد خانواده نیز کمک می کند.
وی گفت: هیئت دولت اخیرا مصوبه ای را ابلاغ کرد که قیمت تمام شده تعرفه گاز تدریجی است و مردم سعی کنند با الگوی مصرف تعرفه با رقم تصاعدی مواجه نشوند.
مدیرعامل شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای توزیع پایدار گاز طبیعی گفت: زمستان امسال خوش بگذرد.
جوادی افزود: انتظار از دستگاه های اجرایی برای مصرف گاز این است که چون در فصل سرد سال هستند و مصرف گاز را افزایش می دهند الگوی مصرف را رعایت کنند و دمای آسایش را 18 درجه تنظیم کنند.
وی گفت: موتورخانه های مرکزی اداره باید ایزوله، سرویس و نگهداری شوند و در این راستا عوامل و بازرسان ما برای بررسی الگوی مصرف، نظارت و گزارش مصرف انرژی در دفاتر حضور خواهند داشت.
مدیران شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: ادارات باید آمادگی توقف گاز در زمان بحران را داشته باشند تا بتوانیم گاز را برای مصارف خانگی پایدار نگه داریم. محرک ها از تجهیزات احتراق دوم پشتیبانی می کنند و یک منبع سوخت دیزل به مدت 15 روز برای سپری کردن زمستان بدون توقف گاز دارند.
جوادی یادآور شد: مشترکان در منطقه کوهستانی باید از الگوی مصرف گاز تبعیت کنند چرا که با تلاش زیاد، حمل و نقل حامل های گاز CNG در پیک مصرف با مشکل مواجه می شود و از همه مشترکان می خواهیم هزینه گاز را پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز مازندران با راه اندازی جایگاه های ذخیره 24 ساعته بنزین در مناطق صلاح الدین، کلا و خیررودکنار، مراکز استخر و کجور در مناطق نوشهر، چالوس، مرزن آباد و کلاردشت اقدام به راه اندازی خدمات پس از فروش کرده است. استفاده به عنوان آتش سوزی، انفجار یا قطع اتصال گاز، تصادف خودرو با دانشمند یا نشت گاز.
مدیران شرکت های گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: در خصوص رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی مکاتبه ای با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها صورت گرفت که کلیه مدیران مدارس و معلمان علوم و معارف حرفه موسسات و مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی در این دوره که توسط اداره برگزار می شود و رایگان است شرکت می کنند.
جوادی در پایان از حمایت های فوری و موثر دکتر مایلی مدیرعامل شرکت گاز استان در اجرای طرح های گازرسانی در روستاهای کوهستانی مرزنه آباد، پروژه های در دست اقدام ونوش دو قدیر، مرزنه آباد دوآب و کمک هزینه تغذیه دوآب قدردانی کرد. مردم پروژه کجور باید از نعمت گاز طبیعی از طریق روش توزیع و عرضه پایدار و توزیع شده بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید