بیش از ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند / تخصیص پاداش صرفه جویی به مشترکین کم مصرف

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان :

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از تخصیص پاداش صرفه جویی به مشترکین کم مصرف در استان اصفهان خبر داد.


به گزارش

خبرگزاری موج

اصفهان

، ابوالقاسم عسکری با اشاره به تخصیص پاداش صرفه جویی به مشترکین کم مصرف گفت: بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و خوشبختانه با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز از ۷5 مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب همراه بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس جزء یک بند «ز» و بند «ل» تبصره 15 قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف شده بودند که پیامد آن، اصلاح دامنه مصرف به ۱۰۰ مترمکعب بود.

عسکری گفت: بخش خوب مصوبه جدید، در نظر گرفتن پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان است و بنا بر مصوبه جدید، مشترکین چنانچه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

وی افزود: با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، کمتر از 1.3 درصد مشترکان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی گاز طبیعی و ارائه مصادیق آن، بر توجه آحاد جامعه به رعایت دقیق تر اصول ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی تاکید نمود و افزود: با توجه به وجود ناترازی گاز بر رعایت الزامات ایمنی و مصرف بهینه این انرژی بسیار ارزشمند در همه بخش ها تاکید نمود.

عسکری همچنین به رعایت نکات ایمنی در جهت نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی در این فصل اشاره کرد و از کلیه مشترکین و هم استانی های گرامی، خواست تا نسبت به فرهنگ سازی و مدیریت مصرف بهینه خود کوشا باشند و با تنظیم دمای محیط و رعایت دمای رفاه 21 – 18 درجه در منازل، ادارات، فضاهای آموزشی، ورزشی، مذهبی، اماکن تجاری و… الگوی مصرف را رعایت نموده و شرکت ملی گاز را برای تامین انرژی ایمن، مستمر و پایدار مردم یاری نمایند.

 

 




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید