محدودیت گازرسانی در استان سمنان وجود ندارد/ مشترکین با رعایت نکات ایمنی در فصل سرما و صرفه جویی در هزینه ها


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908894

سید جواد حکیرات حسینی گفت: با توجه به اینکه استان سمنان زیرساخت های مناسبی در زمینه انتقال و توزیع گاز دارد، انتظار می رود در فصل سرما محدودیتی برای گازرسانی به مشترکان خانگی استان وجود نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد حکیرات حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرات، با بیان اینکه هم اکنون 316 هزار و 129 مشترک گاز در استان سمنان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 316 هزار و 129 مشترک گاز در استان سمنان وجود دارد. وی گفت: در 6 ماهه امسال 3 هزار و 427 سهم جدید وجود داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به سهم 70 درصدی گاز مصرفی استان در نیروگاه ها و بخش صنعتی گفت: امسال 7 طرح گازرسانی برای واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی با هزینه ای بالغ بر 312 میلیارد وجود دارد. ریال و پروژه گازرسانی روستایی سوداغلن شهرداری شهرستان آرادان با هزینه ای بالغ بر 13 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه استان سمنان از زیرساخت های مناسب انتقال و توزیع گاز برخوردار است و بر روی کریدور اصلی انتقال گاز شرق و شمال کشور قرار دارد، با استعانت از خداوند متعال و حمایت مردم عزیز، انتظار می رود محدودیتی در تامین گاز مشترکین مسکونی استان در فصل سرما نباید ایجاد شود.

حکیرات حسینی با بیان اینکه تعمیرات اصلی تجهیزات، ایستگاه ها و شبکه های گازرسانی طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است، یادآور شد: این شرکت در فصول سرد سال آمادگی کامل گازرسانی پایدار در نقاط مختلف را دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در ادامه بیان کرد: از مشترکین انتظار داریم با رعایت اصول صرفه جویی و مصرف بهینه و مطمئن بهره مستمر از این نعمت الهی را تضمین کنند تا با کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی در سرما. فصل سال، افت فشار و توقف گاز نباید در هیچ کجای کشور دوست داشتنی ما اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما خاطرنشان کرد: همه مشترکان استان سمنان هشدارها و توصیه های ایمنی در خصوص استفاده صحیح از وسایل گازسوز و گرمایشی را جدی بگیرند تا از حوادث دلخراش جلوگیری شود.

حچیرت حسینی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از خطرات نشت گاز تصریح کرد: اطمینان از ایمنی و استاندارد تجهیزات گرمایشی، نصب صحیح اتصالات وسایل گازسوز و عدم استفاده از لوله های آلومینیومی برای انتشار گاز سمی از مهمترین نکات برای جلوگیری از وقوع خطر

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با تاکید بر لزوم اطمینان از باز و روشن بودن مسیر دودکش بخاری های گازی خاطرنشان کرد: استفاده از کلاهک H شکل از ورود و لانه سازی پرندگان جلوگیری می کند. بر اساس تجزیه و تحلیل حوادثی که در سال های اخیر رخ داده است، یکی از علل گازگرفتگی، گرفتگی دودکش به دلیل لانه سازی پرندگان است.

وی به ارتفاع مورد نیاز دودکش ها از سطح پشت بام اشاره کرد و افزود: هر وسیله گازسوز باید دارای دودکش مجزا بوده و حداقل یک متر از کف بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

حکیرات حسینی با اشاره به ممنوعیت استفاده از بخاری های بدون دودکش در فضاهای سربسته مانند اتاق خواب توصیه کرد: مشترکین مراقب باشند از نصب بخاری بدون دودکش در فضاهای بسته مانند اتاق خواب و همچنین آبگرمکن در مکان ها خودداری کنند. ، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید