رئیس اتحادیه برق کشور: عدم تغییر ساعت رسمی یکی از موانع صرفه جویی در مصرف برق است/ اگر ساعت رسمی تغییر می کرد می توانستیم از نور طبیعی استفاده کنیم و در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

رئیس اتحادیه برق کشور: عدم تغییر ساعت رسمی یکی از موانع صرفه جویی در مصرف برق است/ اگر ساعت رسمی تغییر می کرد می توانستیم از نور طبیعی استفاده کنیم و در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

پیام باقری رئیس اتحادیه صنعت برق کشور عدم تغییر ساعت رسمی کشور را یکی از موانع صرفه جویی در مصرف برق دانست و گفت: با تغییر ساعت رسمی کشور می توان از روشنایی طبیعی استفاده کرد و در مصرف برق صرفه جویی کرد. “

میزان: افزایش مصرف برق هر ساله با شروع فصل گرما یکی از چالش های پیش روی وزارت نیرو و برق کشور است.

طبق سنوات گذشته وزارت نیرو در سال جاری برای صرفه جویی در مصرف برق ساعت کاری ادارات را تغییر داد. بر این اساس ساعت کاری مراکز کشوری از 24 خرداد لغایت 24 شهریور ماه سال جاری از ساعت 6 الی 13 خواهد بود.

پیام باقری، رئیس اتحادیه صنعت برق کشور در این خصوص در گفت و گو با میزان، افزایش مصرف برق در ایام گرم سال را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم تغییر ساعت رسمی در کشور یکی از مواردی است که مشکلاتی که امسال با آن روبرو هستیم. در صورت تغییر در ساعت رسمی کشور می توانیم از نور طبیعی استفاده کرده و ساعت شروع را 7 صبح تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تامین برق پایدار خانوارها یکی از اولویت های دولت است، گفت: تغییر ساعت کاری بخش های مختلف زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد، اما با توجه به اهمیت مشکل تامین برق، باید این روش اجرایی شود.

رئیس اتحادیه صنعت برق کشور کمبود نیروگاه را از دیگر مشکلات صنعت برق عنوان کرد و تصریح کرد: به منظور پوشش حجم تقاضا و رفع عدم تعادل در تولید برق در سال های اخیر، نیروگاه های جدید احداث شد. باید ساخته شود. ساخته شود، اما ساخت نیروگاه جدید نیاز به سرمایه گذاری های بسیار بزرگی دارد که منابع آن در کشور کافی نیست.

به گفته باقری، در صورت عدم مدیریت و توجه به مصرف در سال جاری، احتمال قطعی برق و قطعی برنامه ریزی شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: همانند سال های گذشته در زمان خاموشی های برنامه ریزی شده اولویت تامین برق مورد نیاز خانوارها است، از این رو وزارت نیرو باید با برنامه ریزی مناسب با تغییر ساعت کاری سایت های تولیدی و صنعتی، مصرف را مدیریت کند.

رئیس اتحادیه برق کشور به اجرای طرح های تحریک مدیریت مصرف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از روش های رایج اجرای سیاست تشویقی و مثبت برای کاهش مصرف برق توسط مصرف کنندگان است. البته برای اجرا و بهره مندی بیشتر از این سیاست ها باید زیرساخت های لازم برای مصرف کنندگان از جمله نصب کنتورهای هوشمند فراهم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که در زمان پیک مصرف مصرف خود را کاهش می دهند باید به توسعه فرهنگ پس انداز در کشور تشویق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید